Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaalishokki iski, eihän voi olla näin???

Vierailija
19.11.2013 |

Olen aloittamassa jatko-opisk tammikuussa ja juttelin juri koulun opon kanssa ja sain linkin ryhmäni lukujärjestykseen.

Tähän asti ollut puhetta ja tiedossa, että päivät ovat keskimäärin klo8.15-16 mutta nyt tuossa lukkarissa seisookin 13h!! Päiviä :0

Siis viikottain 1-2kpl koulupäiviä joiden kesto klo8.15-21!?!!?

Esimerkkipäivä seuraavanlainen eli ekat 4h varhaiskasvatusta, sitten 30min lounastauko, 4h psyykkisestä hyvinvoinnista ja sitten vikat 5h erityiskasvatusta! eli yht 13h päivän pituus, ei hyppytunteja tms, perinteisiä 15min välitunteja muutama.

Eihän se voi noin mennä, lähtisin kotoa klo07.45 ja kotiutuisin klo21.30 

Olen aivan ulalla, yritin soittaa kys tyypille takaisin mutta ei vastannut enää. Lähetin sitten tekstiviestin..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kirjoittamaasi on vähän vaikea ymmärtää. Toivottavasti osallistus opiskelupaikassasi kielenhuollon kurssille.

Vierailija
2/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 15:34"]Anteeksi, mutta kirjoittamaasi on vähän vaikea ymmärtää. Toivottavasti osallistus opiskelupaikassasi kielenhuollon kurssille.

[/quote]

> osallistus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se hyvin olla noin, ja päälle kaikki tehtävät. Meillä ainakin oli usein niin, että tuli oikeasti joku tehtävä, mikä piti palauttaa seuraavana päivänä, kyseessä joku väh. parin tunnin oikeasti ajatustyötä vaativa homma. Kiva siinä sitten illalla alkaa vielä vääntää... Oli ihan syynsä, että tein työvuoroja tuohon aikaan lähinnä viikonloppuisin!

Vierailija
4/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 15:32"]

Olen aloittamassa jatko-opisk tammikuussa ja juttelin juri koulun opon kanssa ja sain linkin ryhmäni lukujärjestykseen.

Tähän asti ollut puhetta ja tiedossa, että päivät ovat keskimäärin klo8.15-16 mutta nyt tuossa lukkarissa seisookin 13h!! Päiviä :0

Siis viikottain 1-2kpl koulupäiviä joiden kesto klo8.15-21!?!!?

Esimerkkipäivä seuraavanlainen eli ekat 4h varhaiskasvatusta, sitten 30min lounastauko, 4h psyykkisestä hyvinvoinnista ja sitten vikat 5h erityiskasvatusta! eli yht 13h päivän pituus, ei hyppytunteja tms, perinteisiä 15min välitunteja muutama.

Eihän se voi noin mennä, lähtisin kotoa klo07.45 ja kotiutuisin klo21.30 

Olen aivan ulalla, yritin soittaa kys tyypille takaisin mutta ei vastannut enää. Lähetin sitten tekstiviestin..

[/quote]

Aika paljon riippuu, mitä ja minkälaisessa oppilaitoksessa olet opiskelemassa. Usein JATKO-opiskeluiksi kutsutaan yliopiston tai korkeakoulun tohtoriopintoja, ja niissä tuo päivän pituus on ihan tavanomainen, mutta toisaalta siellä kukaan ei tee kenellekään valmiiksi lukujärjestystä, siellä ei ole opoa eikä sitä nimitetä "kouluksi". Jos taas kyseessä on joku tavanomainen ammatti- tai toisen syklin koulutus, jossa kouluja, opoja ja valmiita lukujärjetyksiä on, ei päivän pituus tosiaan yleensä säännöllisesti ylitä kahdeksaa tuntia, vaikka toki koulutus voi koostua pitkistä intensiivipäivistä tai intensiiviviikoista, joiden välissä on sitten omatoimisempia tai peräti helpompia etäpäiviä.

Vierailija
5/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla noin! Lisäksi tyttärellä oli 9 esseen teko vielä samana viikonloppuna (eli aikaa todella vain tuo yksi vloppu). Tää Suomen koulukäytäntö ON ihan ÄLYTÖN!

Vierailija
6/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ollu tollasia päiviä välillä, tosin ei joka viikko mut useamman kerran kuussa

t. Sh-opiskelija

kato lukkaria pidemmälle. Voihan olla et se on vaan se alku tollasta.

Vierailija
7/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatko-opiskelijana eli ns. tohtorikoulutettava ja saan ihan itse päättää lukujärjestykseni. Tosin meillä ei ole mitään perusopintoja tyyliin varhaiskasvatus tai erityiskasvatus, joten oletko oikeasti jatko-opiskelija?

Vierailija
8/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuulostaa kyllä vähän, että ap:n opiskelupaikka taitaa olla siellä Porvoon amiksessa, aiemmin keskeytetyllä linjalla, jatko-opinnot kai nekin :)

Vierailija
9/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatko-opinnot? no eikös ne yleensä ole tutkimustyötä aika itsenäisesti? tavoitteena väitöstutkimus ja väitöskirja. Tohtorinarvo.

Vierailija
10/13 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähihoitaja opiskelee sairaanhoitajaksi tai vaikka lastentarhanopettajaksi (kuten ehkä tässä), eikö se teistä ole jatko-opiskelua? Minusta turha tuohon sanaan tarttua.

Ap nyt taitaa oppia koulussaan muutakin kun lukujärjestykseen merkittyjä asioita, jos aiemmin ei ole opiskelu ollut rankkaa...

Vierailija
11/13 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ainahan voi hiuksia halkoa, mutta monesti kolmannen asteen opintoja kutsutaan jatko-opinnoiksi, joskus jopa toisen asteen, vaikka ne eivät sitä viralliselta nimeltään olekaan. Kun siitä pääsee yli, että kaikki ei toimi virastonimillään, elämä helpottuu vähän. 

t. Tohtoriopiskelija

Vierailija
12/13 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 07:42"]

Joo, ainahan voi hiuksia halkoa, mutta monesti kolmannen asteen opintoja kutsutaan jatko-opinnoiksi, joskus jopa toisen asteen, vaikka ne eivät sitä viralliselta nimeltään olekaan. Kun siitä pääsee yli, että kaikki ei toimi virastonimillään, elämä helpottuu vähän. 

t. Tohtoriopiskelija

[/quote]

Lukio ja ammattikoulu on jatko-opintoja, koska ne ei enää ole perusastetta.

Vierailija
13/13 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on palsta mammat vauhdissa.. jos mä olen koulutukseltani ensihoitaja amk ja opiskelen nyt -> ensihoitaja yamk niin olenko mä jatko-opiskelija vai en? Jos en, niin mikäs sitten? Lukujärjestys mulla on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi