Mitä ajattelisit jos kumppanisi ilmoittaisi että on väsynyt ja haluaa 5 päivän tauon sinusta?
Eli ei halua nähdä, ei viestittää eikä mitään, haluaa viiden päivän "loman" sinusta.
Mitä ajattelisit? Hyväksyisitkö?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Okei koska mulla paloi ihan totaalisesti hermot omaan kumppaniin tossa pari päivää sit ja ilmoitin vihaisena ja vittuuntuneena että nyt haluan susta viiden päivän tauon, älä puhu mulle, en puhu sulle enkä halua nähdä. Haluan olla ihan omissa oloissa. Sit puhutaan 5 pvä päästä. Ei ollu mikään iso kina vaan joku miljoonas pikku riita. Rakastan sitä kyllä enkä halua menettää, mutta mietin että mitähän sen päässä nyt liikkuu. Toivottavasti ei luule että olen lähtenyt jollekkin 5 päivän pettämisreissulle. AP
Menevää pitää työntää...
Omassa suhteessani tauko toisesta on normaalia, ja meillä on jopa lapsia. En kestäisi varmaan kuukauttakaan jos pitäisi nähdä toista joka päivä.
Mielestäni tauot ovat ihan paikallaan. Asutteko ap ehkä hieman ahtaasti? Olen itse tyyppiä joka rasittuu ollessaan toisten ihmisten kanssa samassa tilassa, vaikka olisivat Täydellisiä Ihmisiä, ja vika on itsessäni siis. Olen parempaa seuraa kun saan omaa tilaa.
Tilan tarvitsemista voi olla vaikea sen toisen osapuolen olla ottamatta henkilökohtaisesti, mutta omalla kohdallani kyse on siitä että haluan hetkiä jolloin ei tarvitse olla "näkyvä". Ei tarvitse olla mitään sosiaalisia eleitä ja ilmeitä toisille.
Olisin ihan mielelläni erossa hetken! On mahtavaa kun mies menee työmatkoille.
Kokeneena neuvon. Nuorena saatoin kadota omille kalastus ja metsästyreisuilleni useaksikin päiväksi. Silloisella puolisolla oli ollut kuulema hätä. Ikää kun karttui, eroja ja uusia parisuhteita... Älkää rakkaat luovuttako jos toinen tarvitsee sen muutaman päivän itselleen. Antakaa se toiselle. Mutta teillä on oikeus odottaa puolisoltanne rehellisyyttä, rakkautta ja seksiä sieltä tultuaan. Joko olette ykkönen hänen elämässään tai ette ole. Katsokaa käyttäytymistään.
Tuo varmaan riippuu parisuhteesta, sen osapuolista ja sellaisesta. Millasia persoonia, millainen meininki yleensä. Itselleni tuo särähtää vähän henkisen väkivallan suuntaan kallistuvalta kiusaamiselta. Että kun kumppani "on ärsyttävä" (mitä hän teki?), häntä rangaistaan sulkemalla tämä totaalisesti ulos omasta elämästä. Tulee sellainen koirankoulutusviba, että älä anna sille huomiota jos se "tekee jotain väärää", niin kyllä se oppii.
Hylätyksi tuleminen on ihmisillä yleensä vielä yksi pahimmista peloista, ja tuohon hermoon tökkääminen ikään kuin "rangaistuksena" siitä, että kumppani on tehnyt jotain mistä et pidä, tuntuu melko kylmältä ja julmalta. Etenkin, kun aikeenasi on kadota täysin noin pitkäksi aikaa. "Menen täksi yöksi siskolle vähän hengähtämään, jutellaan vaikka huomenna lisää" olisi jo ihan eri asia. Samoin kuin "kulta, olen tässä miettinyt että voisin mennä viideksi päivää mökille ihan itsekseni, pitää sellaisen yksityisen hiljaisuuden retriitin. Tuntuu että kaipaan sitä, jotta voin taas olla hyvää seuraa sinullekin täällä kotona." Nyt vähän siirappisesti ilmaistuna, mutta ymmärrät varmasti pointin.
Toki tilanne voi olla ihan ties millainen. Aika paljon minusta riippuu ainakin siitä, mitä puoliso teki ansaitakseen tuollaisen "hylkäämisen", tai ainakin ulos sulkemisen. Oliko jotain oikeasti typerää, vai jokin mitätön juttu jonka sietämistä toisessa ihmisessä sinä et "vaivaudu" opettelemaan.
Nuorempana olisin antanut loppuelämän vapaata, nyt viiskymppisenä 5pv erossa tekis hyvää välillä.
Joskus tauko tekee hyvää. Tekisin omia projekteja ja luultavasti lähtisin omalle lomalle jonnekin Euroopan suurkaupungeista.