Täytyykö minun pakottaa itseni haluamaan seksiä? :(
Ei vain tee mieli. Ei käy edes mielessä. En tiedä, mikä vaivaa. En käytä hormonaalista ehkäisyä, eli ei pitäisi siitäkään johtua.
Mieheni on hyvännäköinen, urheilee. Pitää itsensä kunnossa ja on haluttava. Miehessä ei siis vikaa.
Mies kärsii ja samalla suhteemme tästä minun haluttomuudesta.
Kommentit (27)
ja tässä vielä vähän lisää (jos jotakuta muutakin kiinnostaa, eikä linkkejä saa auki, jos palstailee esim. kännykällä): http://www.seksuaaliterapia.net/seksuaaliterapia.html#kasiteltaviaasioitaAnchor
Seksuaaliterapiassa käsiteltäviä asioita
seksuaalisuuden ilmentämisen ja kokemisen ongelmat
häpeän, riittämättömyyden, syyllisyyden ym. tunteet
oman kehon hyväksymisen vaikeudet
seksuaalisuuteen liittyvät pelot
läheisyyteen liittyvät ahdistukset
kontaktinluontiongelmat, vaikeudet solmia ja ylläpitää kestäviä seksuaalisia ja aistillisia suhteita
parisuhteen ongelmat parisuhteen ja perhe-elämän eri vaiheissa
rinnakkaissuhteet, parisuhteen ulkopuoliset suhteet
seksuaalisten halujen epäsuhta parisuhteessa
suorituspaineet
seksuaalisen nautinnontunteen puuttuminen
seksuaalisten toimintojen häiriöt (esim. kiihottumis-, erektio- ja laukeamis/orgasmivaikeudet, yhdyntäkivut)
seksuaaliseen suuntautumiseen (hetero-bi-homoseksuaalisuus) liittyvät kysymykset, omaan seksuaali- ja sukupuoli-identiteettiin liittyvä hämmennys
sukupuolen ilmentämisen ja kokemisen ongelmat
sukupuolikokemus (transvestisuus, transsukupuolisuus)
seksuaalisiin mieltymyksiin liittyvät kysymykset
seksuaaliset kohdehäiriöt ja pakonomainen käyttäytyminen
kriminalisoitu seksuaalikäyttäytyminen
sairauksien vaikutus seksuaalisuuteen
seksuaalisuuden tukeminen eri elämän- ja ikävaiheissa
traumatisoituminen, joka liittyy seksuaalisesti uhkaaviin tilanteisiin, väkivaltaan ja kaltoinkohteluun
Ei kai itseään voi pakottaa haluamaan, mutta ehkä kannattaisi vähän miettiä että miten suhteen toisen osapuolen hyvinvointi pysyy kuosissa jos joutuu elämään puutteessa.
Meilläkin puoliso joskus tuskastui seksilähentelyihini ja pyysi aikaa. Nyt hän on saanut sitä aikaa jo 15 vuotta, mikään ei ole muuttunut tai tullut kuntoon.
Olen heittänyt oman seksuaalisuuteni hukkaan...
Pidätkö itseäsi seksuaalisena?
Saatko mielihyvää vaikka kun laitat hiuksesi kivasti?
Koetko olevasi nainen etkä pelkkä äiti?
Sanoit ettet kaipaa hellyyttä. Et kaipaa hellyyttä mieheltäsi? Vai etkö kaipaa keneltäkään hellyyttä vaikka halia lapseltasi? Väisteletkö miehesi halauksia/suukkoja siinä pelossa että se johtaisi seksiin?
Mielestäni sinun kannattaisi selvittää mistä haluttomuutesi johtuu. En usko että kumpikaan nauttii seksistä jos sinä pakottaudut siihen ja toinen huomaa ettet nauti.
Mikä teitä naisia vaivaa? Mä olen nainen ja joka päivä panettaa. Pillu oikein vaatii jotain sisäänsä.
Ap kaipaa kyllä hellyttää. Tässä on tullut nyt muidenkin vastauksia ketjuun. Minun vastauksissa lukee tuo AP lopussa.
Kaipaan enemmän hellyttää (halailua, suutelemista, niskahierontaa, lähekkäin nukkumista jne). Itse seksiä en juurikaan.
Mutta tiedättehän te, että mies haluaa muutakin ja minä en :( Kyllä mies minulle on asiasta sanonut, välillä rumastikin. Ja sitten ne vähäisimmätkin halut olla toisen lähellä katoavat.
-ap-
Siis seksi on sinulle vastenmielistä. Tuohon tarvitset terapiaa. kaikki ei ole nyt hyvin.
Jos kyse olisi vain haluttomuudesta, ratkaisu olisi helpompi.
http://www.seksuaaliterapia.net/seksuaaliterapia.html
Seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat ihmisen hyvinvoinnille merkittäviä. Ne vaikuttavat elämisen laatuun, onnen tunteen kokemiseen ja terveyteen. Ihmissuhteissa ja seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa voi myös helposti ajautua vaikeuksiin. Näiden kysymysten selvittelemiseen voi hakea apua seksuaalineuvonnasta tai -terapiasta.
Seksuaaliterapian tavoite on seksuaalisen hyvinvoinnin parantuminen ja ihmisen kokonaisvaltainen eheytyminen. Seksuaaliterapiassa pyritään asiakkaan voimavarojen palauttamiseen ja vahvuuksien tukemiseen. Asiakkaan itsemääräämisoikeus ja omatahtisuus ovat keskeisiä työskentelyn periaatteita.
Seksuaaliterapia voi olla yksilö- tai parikäyntejä. Käyntejä on yleensä kahden viikon välein, alussa viikoittainkin. Hoidon pituus voi olla kuukaudesta pariin vuoteen, yhdessä laaditun palvelusopimuksen mukaisesti.
Seksuaaliterapiassa voidaan käyttää erilaisia lähestymistapoja riippuen asiakkaan toiveista ja tilanteesta. Asiakastyön metodina käytän lyhytterapeuttisia, ratkaisu- ja voimasuuntaisia menetelmiä, dialogisia käytäntöjä ja PLISSIT-mallia.
(googlasin, kun itseänkin asia kiinnostaa)