Taitaa olla vanhemmuus hukassa sinultakin?
Niin paljon taas tänäänkin tuotiin hoitoon lapsia, jotka oli huonosti puettu ja hiukset sekaisin, joillain eri paria sukat.
Lisäksi kuulemma ei viikonloppunakaan pystytä pitämään perheessä säännöllisiä ruoka-aikoja.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 08:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 08:34"]
Mulla kyllä ainakin on vanhemmuus hukassa. Oon joskus vienyt lapsen hoitoon parittomilla sukilla, tosin oli ne sentään samaa sarjaa eli vain eri väriset...
[/quote]
Sama täällä. Mun teinityttö pitää eriparisukkia. Ihan tahallaan vielä kaivaa eriparisukat kaapista. Tunnen syvää syyllisyyttä siitä, että vanhemmuuteni on hukassa
[/quote]
He, sama juttu meidän 13-vuotiaalla. Se on joku villitys nykyään ainakin täällä stadissa.
Mutta ap:lle, kyllä se tosiaan jotain voi perheestä kertoa, jos lapsi jatkuvasti tuodaan tuonnäköisenä hoitoon. Perushoiva on heikkoa!
Kannattaa joskus ottaa asia puheeksi. Että olisi suotavaa, että lapsi kammattaisiin kotona ja vaatteet olisivat riittävät ja siistit. Yllättävän moni ns. hyväkin perhe olettaa, että kun lapsi aamulla tuodaan päiväkotiin, hänet voi tuoda likipitäen pyjamassa, että saa nukkua mahdollisimman pitkään. "Kyllä ne siellä päiväkodissa pukee ja kampaa". Mutta onko siellä aamulla sellaiseen aikaa, kun lapsi saapuu tämän tästä ja vuorojen vuoksi siellä voi olla isossakin ryhmässä vain 1-2 vastaanottavaa hoitajaa.
Tyypillisesti sakki nyt tässä ketjussa ryntää haukkumaan ap:ta, koska aloitus oli kärkäs - mutta kyllähän hän ihan asiaa puhuu. Omat lapseni ovat jo koulussa, mutta asumme ns. huonossa stadin lähiössä ja lasten päiväkotiaikana tuli nähtyä lasten ryhmissä monenmoisia tapauksia :-(
Hyvänen aika kuinka Robinin vanhemmilla on vanhemmuus hukassa kun sillä on AINA eripari kengät jalassa! Törkeää!
Uskon toki, että vanhemmilla voi olla aamuisin kiire mutta jotain rajaa näille syytöksillekin. Meillä lapsi on viety kerran pyjamassa päiväkotiin. Ei ollut mies eikä lapsi tajunnut, että kyseessä oli pyjama, minä sen sitten totesin iltapäivällä hoitajan hymyillessä vinosti vieressä. Entä sitten? Lapsella oli puhtaat ja lämpimät vaatteet päällä. Kuka tästä kärsi?
Kerran lapsella oli polvet puhki. En ollut niitä huomannut ja lapsi puki vaatteet itse päälle. Iltspäivällä sitten kertoi, että oli ollut päiväkodin puheenaihe.
Viikonloppuisin meillä saatetaan syöä eriaikoihin harrastustn takia. Onpas kamalaa. Saavat kuitenkin ruokaa ja ovat terveitä.
En kerta kaikkiaan jaksa tajuta tällaisen aloituksen pointtia. Jos puhuttaisiin lapsen likaisuudesta ja samoista vaatteista päivästä toiseen, mustelmista ja laihuudeta, oltaisiin oikeammilla jäljillä.
Komppaan 25! Jos lapsella on aina kasvot likaiset, samat vaatteet alusvaatteita myöten päivästä toiseen, syö ihan älyttömästi (siis aamupalalla jo hyökkää ruuan kimppuun ja varsinkin maanantaisin),vaatteet rikkinäisiä ja pieniä niin sitten on jotain pielessä.
Olen varoiksi sanonut lapseni lemppari paidasta (joka on tosi usein päällä) että kyllä sitä pestään :)
Onhan se toki tärkeää kiinnittää huomiota lapsen vointiin. Mutta kyllä normaali ihminen erottaa laiminlyödyn lapsen. Likaisuus, vääränkokoiset ja rikkinäiset vaatteet, mahdollisesti voimakas tupakan/alkoholin haju kylkiäisenä.. Monet tällaiset lapset saattavat myös liimautua päiväkodin hoitajiin, koska eivät saa kotona riittävästi läheisyyttä. Päiväkodin hoitajilla on iso rooli lastensuojelutapausten tunnistamisessa ja toivon että heillä olisi rohkeutta puuttua enemmänkin näihin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:21"]
On, on vanhemmuus hukassa minullakin. Lapsella on tukka kuin petolinnun --. Jalassa on varsinkin itsepukevilla koululaisilla eriparisukat. Kyllä on ammattikasvattajilla kestämistä, huohh.
[/quote]
Minä olen ammattikasvattaja ja minun lapsi taisi lähteä kouluun tukka sekaisin ja ehkäpä ne eriparisukat jalassa. Ryötäs käyttää jopa kummassakin kengässä erivärisiä kengännauhoja.
Vanhemmuus on hukassa ammattikasvattajaltakin. Ei riitä aikaa omien kasvattamiseen, kun pitää istua aaveella arvostelemassa muiden vanhemmuutta