Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suojakerrointa etelään?

Vierailija
20.06.2013 |

Heinä-elokuun vaihteessa ollaan menossa turkkiin, kaikista kuumimpaan aikaan.

Mitäs suojakerrointa turkissa silloin kannattaa käyttää? Pärääkö jo väriä saanut aikuinen sk20? Entäs lapset?

Etelässä on tullut reissattua todella usein, mutta aina joskus syys-lokakuussa ja silloin huomattavasti "viileämpää".

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkissa voi olla silloin 40 tai ylikin lämmintä. Itse ottaisin 30 suojakerrointa

Vierailija
2/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan 20 riittäisi mihinkään, nenä punoittaisi heti. Toki minä en kaipaa rusketustakaan joten käytän yleensä 30 kerrointa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sk50. Itse käytän aina sitä noin 3 ekana päivänä. Sitten voin siirtä 25sk.

Vierailija
4/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka käytätte sk 30 ja yli, rusketutteko ollenkaan?

Vierailija
5/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on sk 50 ja kyllä nekin vähän ruskettuvat. Sen enempää rusketusta emme kyllä kaipaakaan.

Vierailija
6/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotimaassakin sk50. Se sama lähtee myös matkoille mukaan.

Vierailija
7/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojakerroin ei vaikuta rusketukseen!

Suojakerroin vaikuttaa, ettei uv -säteet pääse iholle ja kudoksiin. Suojakertoimen numero tarkoittaa sitä aikaa, jonka voi olla suorassa auringonpaahteessa ilman, että iho alkaa palaa, tai tehdä vaurioita syvemmälle.

Miksi ihmeessä ottaisit pientä suojakerrointa? silloin pitää olla useammin lisäämässä voidetta.

Vierailija
8/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suojakerroin vaikuttaa rusketukseen.

Vierailija
9/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kaupasta kyselin hyvää aurinkovoidetta kasvoille koska saan helposti maksaläiskiä poskien sivuille. Myyjä suositteli 50 suojakerrointa, mutta mainitsi kyllä että niin korkella kertoimella ei pahemmin väri tartu. Ostin sitten sk 30, saa nähdä kärähtääkö naama etelässä.

Vierailija
10/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös sk 50 aina ja suosittelisin sitä. Mutta sk 30 tarkoittaa vain, että sitä pitää muistaa lisätä useammin.

Vierailija
11/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhden kerran teidän kanssanne!

Jos iho on vaaleahko ja herkkä palamaan, niin sk30 voiteen kanssa läträtessä ei yhtään auta se, että sitä lisää koko ajan. Jos iho palaisi ilman voidetta 2 minuutissa, niin sk30 voidetta käyttämällä se palaa tunnissa ja sk50 voiteella 1h 40 minuutissa. VOITEEN LISÄILYLLÄ EI VOI OSTAA LISÄÄ AURINGOSSAOLOAIKAA! Tietenkin, jos tilanne on se, että ilman voidetta iho palaisi tunnissa, niin sk50 voiteella se palaisi viidessä tunnissa ja tällöin voidetta pitäisi lisätä välillä, koska se kuluu hikoilun, uinnin jne vaikutuksesta.

Ihon suojaamisessahan kaikkea ei voi saada, varsinkaan etelänmatkalla kesäkuukausina, jos on vaaleaihoinen. Ihon sopeutuminen nyt vaan vie jonkin aikaa ja sitä on hyvä suojata riittävän korkeilla kertoimilla ja on hyväksyttävä tosiasia, että kaikkein vaaleimmat ihotyypit eivät ehdi turvallisesti ruskettua viikossa etelässä. Eli sk20-30:lla saa vain ihonsa punoittamaan ja pahimmillaan palamaan kesällä välimeren maissa. Ehdottomasti sk50 ja silti vielä varovaisuutta klo 11-16 aikaan auringossa oleilussa.