Introvertti puoliso ärsyttää
Että ottaa taas päähän kun poikaystävä ei saa sanaa suustaan sosiaalisissa tilanteissa. Pahinta on, kun meille tulee vieraita, ja saa hävetä aina jälkikäteen puolison käytöstä. Hän voi aivan pokkana sulkeutua makuuhuoneeseen pelaamaan, kun itse selittelen vieraille minkä takia on tuollainen. Omien ystäviensä seurassa käyttäytyy taas aivan normaalisti. Minkä helvetin takia se on tuollainen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä yhtään introverttiä.
Toisaalta en ole nähnyt montaa introverttiä joka kykenee 2-3 useamman edes oman kaverin kanssa keskustelemaan yhtäaikaa. Minulle kaikki tilanteet missä on ja oli enemmän kuin 3 ulkopuolista ihmistä oli ihan karmeita tilanne ei ole osaltani ohi koskaan. Kastajaiset, koulutapahtumat, rippikoulu, työpaikoillakin, missä tahansa vältän juttelemista jos pitää vastata enemmän kuin 3 lle. mieluiten en edes vastaa.Minä olen introvertti ja pystyn töissä juttelemaan vaikka 10-15 ihmisen kanssa yhtäaikaa (kahvipöytä) ja ihan mistä asiasta vaan. En taas pysty esim. esittelemään/esittäytymään joukolle ihmisiä, vaan paniikki alkaa ihan heti ja ääni hiipuu kuulumattomiin. En tykkää olla keskipisteenä, mutta tämä taitaa olla oma ominaisuuteni ja ei liity mitenkään introverttiyteen.
Ihmiset keksivät omia määritelmiään introvertille ja usein mikään ei pidä paikkaansa. Introverttina oleminen ei tarkoita etteikö olisi sosiaalinen, puhelias, iloinen, tulisi toimeen muiden kanssa ymv. Introvertti vaan tarvitsee omaa aikaa enemmän kuin muut ja kaipaa "akkujen latausta" niin, että ei esimerkiksi lähde viikonloppuna minnekään hulinaan, vaan haluaa olla hiljaisuudessa omassa kodissa. Muut ihmiset ja tilanteet tyhjentävät introvertin "akut", kun taas ekstrovertille nuo antavat lisää virtaa.
Mitä enemmän ihmisiä sosiaalisessa tilanteessa, sitä nopeammin mun akut tyhjenee.
No siis vaikka on kuinka intro, niin tuohan on huonoa käytöstä.
Ei pidä ärsyyntyä. Hae apua jos ärsyttää.