Introvertti puoliso ärsyttää
Että ottaa taas päähän kun poikaystävä ei saa sanaa suustaan sosiaalisissa tilanteissa. Pahinta on, kun meille tulee vieraita, ja saa hävetä aina jälkikäteen puolison käytöstä. Hän voi aivan pokkana sulkeutua makuuhuoneeseen pelaamaan, kun itse selittelen vieraille minkä takia on tuollainen. Omien ystäviensä seurassa käyttäytyy taas aivan normaalisti. Minkä helvetin takia se on tuollainen?
Kommentit (63)
Fiksu ja huomioonottavainen mies.
Sä saat vieraita ja mies antaa teidän olla rauhassa ja käyttää ajan johonkin missä itse viihtyy, kun varmaan motkotat siitäkin muuten.
Mä olen intro nainen. Osaan kyllä olla myös sosiaalinen. Mun velvollisuus ei oo seurustella mieheni kavereiden kanssa. Eikä mieheni minun. Riittää, että tervehtii, kun joku tulee kylään.
Sie et kyl oo yhtään mukava ihminen. Et sie voi pakottaa toista olemaan siun kavereiden kanssa. :o Jos siun o pakko hävetä, nii häpeä itseäsi. Ei oo tarkotus loukata tai mitään, mut mie en ainakaan jaksaisi olla tuollaisessa suhteessa, jossa toinen pakottaa miut asioihin, joista en tykkää. M25
Jos mun miehelle tulee kavereita kylään, niin tervehdin kohteliaasti ja jatkan omia touhujani rauhassa.
Mua ei kiinnosta yhtään niiden jutut (pelit, kalja, kaveripiirin kommellukset) ja saan kuulla niistä muutenkin ihan tarpeeksi.
Ei tää ole ollut ongelma kenellekään, kyllä ne osaa kertoa jos tarvitsee mua johonkin ja muistakin vaan hyvä et mies saa hölistä rauhassa kavereineen.
En usko että miestäkään vähempää vois kiinnostaa mun hiusten värjääminen ja viime aikaiset kirpparilöydöt ja kasvienhoito-ohjeet, hyvä vaan et keksii itselleen tekemistä siksi aikaa ja mä osaan ottaa siltä luurit korvilta jos tulee asiaa.
Kaikenlainen mukamas-kohteliaisuus ja pakkopulla-sosialisointi "mitäs äidillesi kuuluu, aijjaa ihan totta, minäkin leipasin pullaa eilen, tulipa hyvää, käytätkös muuten kanelia taikinaan" on prseestä.
Kotonaan pitää saada olla rauhassa.
Olin 15v. tälläisen tapauksen kanssa naimisissa ja erosin puhumattomuuden vuoksi. Nykyiseni on myös itrovertti, mutta häntä ei tarvitse hävetä ja puhuu edes jotain ja on alussa meidän kanssa, vaikka myöhemmin kaivautuu omiin olihin. Tulee myös sanomaan heipat ja on kohtelias.
Introvettius ei niinkään, mutta se moukkamaisuus siihen päälle oli ylivoimaisen raskasta.
Kannattaisi ensi perehtyä siihen mitä in introversio, mitä tarkoittaa että ihminen on introvertti. Ap:n mies on huonokäytöksinen, ei todellakaan välttämättä introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ensi perehtyä siihen mitä in introversio, mitä tarkoittaa että ihminen on introvertti. Ap:n mies on huonokäytöksinen, ei todellakaan välttämättä introvertti.
Olet jo kolmas joka jauhaa tuosta huonokäytöksisyydestä. Tai kenties jauhat siitä kolmatta kertaa. Ne teidän pakkonoudatettavat hyvät tapanne ei välttämättä ole järkeviä, ymmärrätkö?
Eli sillä välin kun sinä paheksut tuollaista väitettyä huonoa käytöstä, niin se muka huonosti käyttäytyvä nauraa mielessään sinun typeryydellesi.
Ärsytä takaisin. Lähde vaikka pitkälle lenkille tai viikonloppuretkelle ja pakota se olemaan yksin vähän aikaa.
Siis tuohan riippuu täysin siitä, onko se teidän yhteinen kaveri/kaveripariskunta vai vain miehen kaveri.
Olisi jokseenkin vaivaannuttavaa jos mä yrittäisin jutella mun miehen ja sen kaverin kanssa auton kampiakselista.
Tai ei mun miehen tartte jutella mun ja kaverini kanssa siitä, mistä kaverini osti uusimman paitansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo kolmas joka jauhaa tuosta huonokäytöksisyydestä. Tai kenties jauhat siitä kolmatta kertaa. Ne teidän pakkonoudatettavat hyvät tapanne ei välttämättä ole järkeviä, ymmärrätkö?
Eli sillä välin kun sinä paheksut tuollaista väitettyä huonoa käytöstä, niin se muka huonosti käyttäytyvä nauraa mielessään sinun typeryydellesi.
Pointtini oli, että ei kannata sotkea tähän introvertteja. Kyllä introvertti osaa käyttäytyä ja seurustella normaalisti. Ongelma on jossain muualla kuten epäsosiaalisuudessa tms. - mikäli ap:n miehen käytöksessä nyt jotain ongelmaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytä takaisin. Lähde vaikka pitkälle lenkille tai viikonloppuretkelle ja pakota se olemaan yksin vähän aikaa.
Sehän olisi introvertin juhlahetki, olla parhaassa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo se vasta kantaakin hedelmää parisuhteessa. Hyvä neuvo!
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen täytyisi seurustella SINUN vieraidesi kanssa? Tervehtiminen riittää.
Ap ilmeisesti haluaa ajatella heitä perheenä, me-kompleksina, jolle kaikki on yhteistä. Myös hänen ystävänsä, jotka ovat nyt perheystäviä. Mies ei ole tätä omaksunut tai sisäistänyt.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä yhtään introverttiä.
Toisaalta en ole nähnyt montaa introverttiä joka kykenee 2-3 useamman edes oman kaverin kanssa keskustelemaan yhtäaikaa. Minulle kaikki tilanteet missä on ja oli enemmän kuin 3 ulkopuolista ihmistä oli ihan karmeita tilanne ei ole osaltani ohi koskaan. Kastajaiset, koulutapahtumat, rippikoulu, työpaikoillakin, missä tahansa vältän juttelemista jos pitää vastata enemmän kuin 3 lle. mieluiten en edes vastaa.
Minä olen introvertti ja pystyn töissä juttelemaan vaikka 10-15 ihmisen kanssa yhtäaikaa (kahvipöytä) ja ihan mistä asiasta vaan. En taas pysty esim. esittelemään/esittäytymään joukolle ihmisiä, vaan paniikki alkaa ihan heti ja ääni hiipuu kuulumattomiin. En tykkää olla keskipisteenä, mutta tämä taitaa olla oma ominaisuuteni ja ei liity mitenkään introverttiyteen.
Ihmiset keksivät omia määritelmiään introvertille ja usein mikään ei pidä paikkaansa. Introverttina oleminen ei tarkoita etteikö olisi sosiaalinen, puhelias, iloinen, tulisi toimeen muiden kanssa ymv. Introvertti vaan tarvitsee omaa aikaa enemmän kuin muut ja kaipaa "akkujen latausta" niin, että ei esimerkiksi lähde viikonloppuna minnekään hulinaan, vaan haluaa olla hiljaisuudessa omassa kodissa. Muut ihmiset ja tilanteet tyhjentävät introvertin "akut", kun taas ekstrovertille nuo antavat lisää virtaa.
Minä olen myös pesunkestävä introvertti ja kykenen ylläpitämään erilaisia ystävyys/kaveruus/työtoveruus ym. suhteita. Tykkään ihmisistä, ihmiset tykkäävät minusta, nou problem.
Se vaan että noiden sosiaalisten kontaktién jälkeen tarvitsen akkujen latausta itsekseni, se on elinehto.
AP:n mies voi olla tai olla olematta introvertti, mutta introversio ei kyllä sinänsä selitä ap:n kuvaamaa tilannetta millään muotoa.
Olikos tässä kyläseurueessa sekä miehiä, että naisia? Jos oli myös miehiä, niin aika tökeröä mieheltäsi lähteä makkariin nysvöttämään ja jättää miesvieraat naisten armoille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sie et kyl oo yhtään mukava ihminen. Et sie voi pakottaa toista olemaan siun kavereiden kanssa. :o Jos siun o pakko hävetä, nii häpeä itseäsi. Ei oo tarkotus loukata tai mitään, mut mie en ainakaan jaksaisi olla tuollaisessa suhteessa, jossa toinen pakottaa miut asioihin, joista en tykkää. M25
Ja täälläkin ketjussa MIE M25 jakaa hyviä neuvojaan ikisinkkuna.
Miks sie haluut estää miuu kommentoimasta? :/ M25
Mun eksä oli tuollainen, mutta ei häirinnyt, mielestäni oli hyväkin että meillä oli paljon omia kavereita eikä vain pariskuntailukavereita. Oli selvää että jos ei ole yhdessä kutsuttu niin yleensä halutaan olla ns rauhassa niiden omien kavereiden kanssa. Moikkaaminen nyt oli tietenkin selviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täälläkin ketjussa MIE M25 jakaa hyviä neuvojaan ikisinkkuna.
Kyllä miulle ainakii kelpaisi Mie25 ihan millon vuan
Siis oletteko kutsuneet yhdessä ne vieraat, vai oletko sinä kutsunut itsellesi vieraita? Minusta on ihan normaalia, että myös parisuhteessa puolisoilla on omia kavereita, joiden kanssa vietetään aikaa ilman puolisoa. Jos kyseessä on joku yhteisesti sovittu ja yhteiseksi tarkoitettu illanvietto, niin silloin vetäytyminen kesken kaiken on tietysti outoa.