Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuuko lapsiveden meno samalla tavalla kuin elokuvissa ja sarjoissa?

Vierailija
20.09.2020 |

Ilman että tarvitsee puhkaista kalvoja niin voiko lapsivesi lorahtaa kerralla ulos ja suihkuta ympäriinsä vai tuleeko lapsivesi ulos tiputtelemalla?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vedet sairaalassa sängyssä maatessa, kun olin osastolla ennenaikaisten supistusten vuoksi. Hoitaja oli äkäinen, kun kastui patja. Sanoi, että oisin voinut siihen kosteutta pitävälle alustalle osua. Teki mieli motata. En motannut. Mutta en nähtävästi niitä sanoja myöskään unohtanut, vaikka tapauksesta pian 13 vuotta.

Vierailija
42/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilta läjähti lapsivedet meidän olkkarin lattialle:D Itse olin synnyttänyt sektiolla eikä minulla ollut mitään kokemusta lapsivesien menosta, no näinpähän nyt sitten tämän tapahtuman läheltä.  Iso lätäkkö oli ja sitä lorisi hiljalleen lisää kun kaveri odotti miestään, annoin pyyhkeen housuihin tungettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minulla ihan lorisemalla tuli kummankin raskauden lopussa. Ensin tuntui napsahdus, kun kalvo puhkesi ja sitten lorahti.

Näin kävi minullekin kolmen lapsen kohdalla - sitten lähdettiinkin synnytyslaitokselle heti, mutta ihan kävellen. Joidenkin mielestä pitäisi mennä makuuasennossa synnärille, jos lapsivedet ovat tulleet - ei mielestäni tarvitse, ellei sitten ole jo pakottava ponnistustarve. :)

Pitää mennä makuuasennossa silloin, jos on ennenaikainen - tai oikeammin kun pää ei ole vielä kiinnittynyt. Napanuoran luiskahtaminen pään ja kohdunsuun väliin on täysin realistinen uhkakuva. Seurauksena on hapenpuute.

Normaalitapauksessa ei ole tarpeen mennä ambulanssilla.

Makuuasennossa ambulanssilla mennään myös, jos lapsi on väärinpäin ja ollaan tekemässä suunniteltu sektio, mutta lapsivedet ehtii mennä ennen sovittua leikkausta. Itselläni oli näin.

Miten lapsivesi tulee ulos jos on suunniteltu sektio?

Ihan miten vaan, sillä ei suunnittelu mitään lapsiveden menoon vaikuta, jos menee ennen leikkausta. Mulla todella hitaasti epäonnistuneitten käynnistysten seurauksena, eli pikemminkin tippumalla kuin roiskahtamalla. Ja sairaalassa olin siihen mennessä ollut jo pitkään.

Vierailija
44/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei tullut ollenkaan. Supistukset alkoi kiihtyä ja muuttua pahemmiksi. Tunnin odottelin kotosalla sitten tuli lähtö. sairaalaan. 

Sairaalassa ei edelleen mitään, ponnistuksen tarve tuli silti ja kova.

Lääkärit puhkaisi kalvot, sitten poksahti kunnolla :D

Vierailija
45/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kummassakin lapsivedet kotona. Sit alkoikin pian supistukset ja sairaalaan päästyä alkoi tapahtua nopeasti. Kummassakin olin onneksi kotona ja vielä kylppärissä.

Vierailija
46/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä tulee paljon. Mulla lapsivettä tuli pari tuntia aina isot loraukset kerrallaan. Käytännössä oli pakko olla suihkuhuoneessa, vaatteet olivat ihan läpimärät jo siitä ekasta valumasta.

Minä taas kaksi lasta synnyttänyt enkä tuntenut kummankaan kohdalla vesien lähteneen liikkeelle

Katos, niin me vaan ollaan erilaisia.

Vierailija
47/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla tuli lapsivedet virastossa asioidessaan. Oli vaan tuntenut, että nyt lorahti kunnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi