Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuuko lapsiveden meno samalla tavalla kuin elokuvissa ja sarjoissa?

Vierailija
20.09.2020 |

Ilman että tarvitsee puhkaista kalvoja niin voiko lapsivesi lorahtaa kerralla ulos ja suihkuta ympäriinsä vai tuleeko lapsivesi ulos tiputtelemalla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen syntyi niin, että ensin meni vedet ilman mitään muuta ennakkovaroitusta kuin suolen tyhjeneminen. Heti vesien menon jälkeen synnytys lähti rajusti käyntiin. Supistukset alkoivat heti kipeinä ja muutaman minyutin välein. Synnytys oli verrattain nopea ensisynnytykseksi.

Toisen lapsen kanssa en edes tiedä menivätkö vedet ebnen ponnistusvaihetta..

Vierailija
22/47 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. syöksysynnyttänyt esikoiseni. Tunsin ekan supistuksen sängyssä, menin vessaan ja jotain hulahti pönttöön. Soitin sairaalaan, että nyt tapahtui näin. Käsivät odottamaan aamuun, koska ei ollut supistuksia. Eivät missään tapauksessa uskoneet hulahduksen olevan lapsivettä, vaan pissaa, jota kuulemma voi tulla loppuraskaudessa,jos supistaa kivuitta.

Odotin tunnin, soitin uudestaan sairaalaan. kun supistukset tulivat ihan jatkuvasti ja he edelleen sanoivat että eivä usko lapsiveden tulleen, vaikka sanoin, että laittamaani siteeseen tulee vaaleanpunaista nestettä kuin pissaa. Olin raskausviikolla 36 ja esikoinen siis kyseessä. Yritin selittää supistuksia tulevan alle 5 min välein. 

Lopulta olin niin kipeä, että oli pakko soittaa taksi - mies oli työmatkalla ja tietenkin yritin soittaa ja muuta, mutta kun koko ajan sairaalastakin sanottiin, ettei mitään tapahdu seuraavaan vuorokauteen, vaan minun pitäisi mennä nukkumaan.

Pääsin hädin tuskin ensiapuun paareille, kun vauva syntyi sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ensin supistuksia ja sitten vain naps ja sohva oli litimärkä. Vettä tuli lorahteli vaikka kuinka paljon sen jälkeenkin. Lapsi syntyi siitä noin 45 min päästä.

Toisessa synnytyksessä lapsivedet tulivat vasta sairaalassa vessassa ja lapsi tuli puolessa tunnissa ulos.

Vierailija
24/47 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kummassakaan synnytyksessä ollut mitään tietoa, koska lapsivedet meni. Supistuksilla alkoivat molemmat, kai ne sitten ponnistusvaiheessa vedetkin poistuivat. Ja kakat myös. Kätilöt ei siitä tietenkään maininnut mitään, mutta mies jälkikäteen kertoi, että pyyhkivät tai vesisynnytyksessä haavilla keräilivät jätökset pois.

Vierailija
25/47 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mennyt nukkumaan kun heräsin siihen että

alavatsa tuntuu oudolta, sitten kuului sellainen risahtava ääni ja vettä tuli ihan kunnolla... ja sitä tuli lisää ja lisää kun menin vessaan. Synnärille soitin ja sanoivat että onko varmasti lapsivettä eikä virtsaa... Öö, kuinka moni voi erehtyä siitä että meneekö lapsivedet vai tuleeko pissat housuun??! Juu, oli esikoinen mutta en nyt ihan tyhmä ole 🙈

Vierailija
26/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen. Mulla alkoi supistukset ja suoli tyhjeni. Tuli vähän verta. Laitoin yösiteen. No ei siitä kyllä mitään hyötyä ollut: tuntui ja kuluikin POKS ja vedet holahti housuun ja valui reisiä ja sääriä pitkin lattialle. Nauratti!

Vierailija
27/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan äiti-ihmisistä ottanut lapsivettä talteen muistoksi?

Vierailija
28/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kätilö sanoi ettei synnytys yleensä ala sillä että menee vedet niin kuin elokuvissa. Monet ovat todellisuudessa jo sairaalassa siinä vaiheessa kun ne vedet menee.

Mulla oli semmonen elokuvasynnytys sikäli, että heräsin aamuyöllä, menin vessaan ja vedet lorahti. Sitten alkoi kovat supistukset. Edelliselläkin kerralla lapsivede meni, muttei tullut supistuksia.

Vierailija
29/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo, joskus ei. Molemmat nähty, toinen koettu.

Vierailija
30/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen teki tuloaan yli 30 tuntia, ja kalvot oli puhkaistava jotta lapsen päähän sai anturin. Siitä se tositoimi sitten käynnistyikin.

Tokan kanssa olin esitarkastuksessa siinä pritsillä kun napsahti ja lorahti. Ja siitä se taas käynnistyi.

Vierailija
31/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolla lorahti. Sitten lorisikin kunnolla koko synnytyksen ajan.

Vierailija
32/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee niinkuin elokuvissa, mutta ei niin kuin sarjoissa.

Vierailija
33/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla lapsivedet lorahti elokuvien tapaan. Tosin synnytys ei käynnistynyt kunnolla siitä, ja meni yli vuorokausi ennen kuin vauva oli maailmassa. Toisella kerralla tuli vain loraus vaalean pinkkiä vettä. Onneksi oli toinen kerta kyseessä, ja tunnistin lapsiveden heti. Jos ei olisi ollut aiempaa kokemusta, niin ehken olisi edes tajunnut. Läksin sairaalaan ja synnytys käynnistettiin, kun narahdin jossain streptokokki (?)-testissä. En muista enää tarkkaan. Joka tapauksessa kannattaa olla tarkkana, kun sitä voi tulla vain pienikin määrä.

Vierailija
34/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekalla kerralla lapsivedet lorahti elokuvien tapaan. Tosin synnytys ei käynnistynyt kunnolla siitä, ja meni yli vuorokausi ennen kuin vauva oli maailmassa. Toisella kerralla tuli vain loraus vaalean pinkkiä vettä. Onneksi oli toinen kerta kyseessä, ja tunnistin lapsiveden heti. Jos ei olisi ollut aiempaa kokemusta, niin ehken olisi edes tajunnut. Läksin sairaalaan ja synnytys käynnistettiin, kun narahdin jossain streptokokki (?)-testissä. En muista enää tarkkaan. Joka tapauksessa kannattaa olla tarkkana, kun sitä voi tulla vain pienikin määrä.

Toi streptokokki muuten voi olla se syy vesien menemiseen. Streptokokki heikentää kalvoja. Mulla meni molemmilla kerroilla vedet (ekalla kerralle synnytys ei alkanut, tokalla kerralla alkoi) ja molemmilla kerroilla oli streptokokki.

Vierailija
35/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketti meni lapsivesivahingosta pilalle mutta onneksi vakuutus korvasi. Nilkkasyvän veden läpi piti kahlata kun lähdettiin sairaalaan olohuoneesta.

Vierailija
36/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla se meni just silleen, että näytti kuin pissaisin housuun cittarissa. Ei kauheen kiva, onneksi oli se iso maha että kyllä suurinosa varmaan tajusi. Lahjetta pitkin valui vaan... Toisessa raskaudessa meni vasta synnärillä kun supistuksetkin olivat alkaneet ja ihan hyvät, sairaalakaapu päällä, ei pikkareita. Meni kun hyppäsin tai siis nostin käsillä itseäni siihen synnytyssängylle. Aivan silleen räjähtämällä, kuin valtava vesi-ilmapallo olisi räjähtänyt jalkojen välissä. En arvannut, että voisi nolottaa niinkin paljon. Sitten supistukset alkoikin tuntua kunnolla...

Vierailija
37/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kumpikin synnytys alkanut lapsivesien menolla. Kummassakin se oli sellaista pientä lorahtelua, ei mikään kerralla kaikki ulos.

Ekassa supistukset alkoivat joidenkin tuntien jälkeen.

Tokassa pari vuorokautta odoteltiin ja käynnisteltiin. Koko ajan tuli lapsivettä silloin tällöin lorahdellen. Yösiteellä pärjäsi. Kätilö sanoi että voi tulla pieni reikä myös kohdun yläosaan, jolloin vettä ei tule niin paljon.

Vierailija
38/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ensin vähän valumalla, minkä huomadin heti ja soitin taksin synnärille. Siellä runsaan puolen tunnin päästä tuli kerralla kaikki sitten päivystyksessä.

Oli siis ennenailaista.

Sitä muodostui sitten lisää vähän sen kuukauden ajan, kun makasin siellä ja se tuntui siltä kuin pissaisi koko ajan housuun. Ja kyllä pissasinkin paljon housuun. Kun mahassa on vedet menmyt, niin painovoima vaikuttaa ja vauva painaa lantionpohjaa paljon kovemmin ja painoi siinä varmaan virtsarakkoa.

Vierailija
39/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa sitä nimitetään squirttaamiseksi.

Vierailija
40/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noustessani aamulla sängystä, kuului napanaps. Sitten aamupalaa laittaessani tuntui ehkä vähän kostealta. Puolen tunnin sisällä jouduin toteamaan että lapsivettähän se. Sitten sitä alkoi valutella sen verran että siirryin kylppäriin juomaan loput aamukahvit. Autoon ei tietääkseni tullut mitään (1h synnärille ja ekat supistukset tuli autossa). Sen jälkeen ei ymmärrettävästi ole tarkkoja muistikuvia. Paitsi kun olin lattialla patjojen päällä, joiden päällä oli lakana, niin se kastui aivan täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi