Olen niin kateellinen kaikille nuorille kauniille hyvävartaloisille naisille että se tuhoaa elämänlaatuni
Kieriskelen jatkuvasti joko itsesäälissä tai vihassa tämän asian takia. Mitäköhän joku terapeutti tähän sanoisi neuvoksi?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtapirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.
Tämä. Olen niin kateellinen naisille, joilla on kauniin muotoinen takapuoli ja lantion kaari. Itse olen tasapaksu pötkylä eikä laihduttaminen tekisi tästä ruhosta yhtään parempaa, ehkä jopa päin vastoin..
Jos ylipaino ei ole ongelma niin hoikkaan varteen saa kyllä muotoa salitreenillä, kokemusta on. Itse olen ollut tasapaksu myös mutta saanut lantion kaartumaan ahkeralla kyykkäämisellä ja maastavedoilla. Plus Vielä muuta painoharjoittelua niin Tuloksena on tullut sopusuhtainen vartalo. Pitää vaan jaksaa töitä sen eteen.
Todella lattanaan laatikkoperseeseen treenikään ei auta. Sitä paitsi onko mielestäsi järkevää muokata koko elämäntapa sen takia että pystyisi elämään kropassaan? Edellytän toki itsekin itseltäni korkeintaan 19 painoindeksiä mutta sen ylläpito on helpompaa kuin bodarin elämäntapa. Ap
Ihan varmasti saa vähintään jonkinlaista muotoa. Ei tarvitse elää bodarin elämää. Kolme pakaratreeniä viikossa salilla ja riittävästi proteiinia, niin jotain muutoksia varmasti tulee parissa vuodessa.
Joo tiedän että tulee ”jotain muutosta”, olen käynyt vuosikausia säännöllisesti salilla ja saanut aikaan ”jotain muutosta”. Mutta HYVÄÄ persettä ei tule, jos geenit sotivat sitä vastaan.
ApTämä. Ymmärrän tilanteesi täysin, vaikka nämä jotkut täällä kieltäytyvät ymmärtämästä.
On motivaation kannalta täysin eri tilanne yrittää treenata kolme kertaa viikossa 8 kropasta 9,5 kroppa, kuin 6 kropasta 7,5 . Tämäkään yksikertainen asia ei tunnu kaikille avautuvan.
En vaan tajua. Mitä sillä 9,5 kropalla sitten tekee? On joo jossain fitnessihmisten piireissä onnistuneempi ihminen, mutta piirejä on monenlaisia. Kuulostaa vaan niin kammottavan tylsältä!
Totuus on, että ei ap olisi loppujen lopuksi sen onnellisempi 9,5 kropallakaan, kaikki lähtee korvien välistä. Sellainen ihminen joka hyväksyy itsensä ja on armollinen itseään ja muita kohtaan on ns. kaunis.
Kannattaisiko keskittyä siihen mitä on.
Mä tunnen myös pistävää kateutta hyvävartaloisia ja kauniita naisia kohtaan. Ei yhtään helpota että niitä näkee TikTokissa ja kuinka äijät kuolaa niiden perään. Surullista on se että mitä nuorempia ovat, sen parempia... (Max. 20-vuotiaita)
Siksi treenaan itseäni hullun lailla ja syön terveellisesti että saan täydellisen vartalon. Tiedän, olen säälittävä. N36
Missä näet kauniita hyvävartaloisia naisia.
Katso livessä tarkemmin, näet että harva on kaunis ja hyvävartaloinen.
Samoin. Näen TikTokissakin hyväkroppaisia naisia ja tulee tunne että haluan lyödä heitä kun olen niin kateellinen. Treenaan itse hullun lailla että saan hyvän vartalon mutta tunnen kaikki muut hyvännäköiset naiset kilpailijoikseni 🙁
Olin nuorena kait tosi kaunisvartaloinen ja naamakin hyvä. Mutta olin äärettömän yksinäinen. Miesystävästä ei tietoakaan. Ei ole kiva muistella sitä nuoren aikuisen elämää.
No huh huh. Hanki sinäkin hyvä vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ruma ja läski olen. Palstalla ollut jo muutaman vuoden.
Huonommuuden tunne johtaa siis palstalla olemiseen. Tottahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Niin on! Tiedän! Mutten voi tunteilleni mitään.
Ap
Totta kai voit. Ne ovat vain tunteita ja sinä voit tehdä niille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin joskus. Sitten mietin, jaksanko nähdä vaivaa, että saisin samanlaisen vartalon itsekin (joskus nuorena oli) ja totean etten jaksa.
Näitkö silloin nuorena siis vaivaa sen eteen? Minä tykkään punttien nostelusta ja odotan aina innolla, että pääsen salille. En koe asiaa ollenkaan vaivalloisena. Olen kyllä aika uusi harrastaja, vasta puoli vuotta takana. Vain yksi päivä on ollut sellainen, ettei olisi huvittanut treenata.
M40
Vierailija kirjoitti:
Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.
Ei treenattu perse koskaan ainakaan huononna naisen vartaloa. Vaikka naisen vartalon mittasuhteet olisivat samat kuin miehen, niin silti se treenattu perse on vetävämpi kuin litteä ja voimattoman näköinen.
M
Vierailija kirjoitti:
Hyvävartaloisilla instabeibeilla on useinkin silarit ja peppuimplantit,
hiusten pidennykset, mesolangat, laminaattihampaat , huulitäytteet ja tekoripset. Olisitko onnellinen, jos noilla uudistaisit ulkonäkösi ? Vai
häiritsisikö se, että saat huomiota noiden feikkijuttujen vuoksi, et oman persoonasi vuoksi ?
Uskotko tuohon itsekään? Uimaranta on täynnä kauniita luomuvartaloita.
Mulla on sama ongelma kuin ap:lla ja ymmärrän sinua hyvin. Vaikka treenaisi niin lihakset ei näy, peppu on lattana neliö joka voi olla kiinteä mutta siihen ei saa pyöreyttä ja muotoa millään, kädet on vahvat mutta ruman leveät. Voivat olla vahvat mutta lihakset ei näy ulospäin ja ne ovat vaan leveät. Vyötärö ei erotu. Lantio on leveä. Jalat lyhyet ja ruman malliset eikä niissäkään lihakset erotu. Tissit ruman muotoiset ja erillään toisistaan.
En ole siro ja sutjakka vaan iso rohjake ja kolhon pyylevä vartalonmalli.
Miten sellaisen nätiksi treenaa? Ei ole näyttänyt hyvältä alipainoisena eikä ylipainoisena eikä koskaan ole mikään vaate oikeastaan päälle istunut koska vartalon mittasuhteissa on niin paljon heittoa eri jäsenten välillä.
Inhoan itseäni ja niitä pas*ageenejä jotka olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään kadehtimista. Ihmiset kiinnostuvat lähinnä sun ulkonäöstä. Kavereita on vaikea löytää, sillä naiset kadehtivat sun ulkonäköä ja miehet haluavat vain seksiä. Ketään ei kiinnosta sun persoona tai ajatukset. T: entinen nätti nuori nainen
Olisitko mieluummin ollut nuorena ruma? Veikkaan, että et.
Rumana naisena olen pariinkin otteeseen törmännyt siihen, että miehet haluavat minulta vain seksiä. Parisuhteeseen en kelpaa.
Jos kelpaat seksiin, kelpaat parisuhteeseen. Pelkäät vaan läheisyyttä ja kammoat sitoutumista. Tutustut seksimiehiin sen takia, koska huomaat heti, että he eivät ole tunteellisesti saatavilla. Heihin on helppo ihastua "turvallisesti". Sinun ei tarvitse siis pelätä tunteita tai oikean seurustelupäätöksen tekemistä.
Onko H-vartalotyyppi elikkä tasapaksu. Kun laihdutin niin näytin laudalta joka suunnasta. Nuorena oli hankalaa vaate valintojen kanssa kun olisi halunnut muodin mukaista ja samanlaisia vaatteita kun kavereillakin mutta kun ei kaikki sopinut kroppamalliin. Kamalaa oli se arvostelukin kun ei sopinut perus kroppamalliin.
Iän myötä kyllä oppii hyväksymään itsensä sellaisena kun on.
https://kotiliesi.fi/terveys/onko-sinulla-h-vartalo-eli-olet-tasavartal…
Voi teitä. Onpa surullinen "jumi" teillä. Minusta on turha jakaa "kaunistumisvinkkejä", ei se ole ratkaisu tässä. Voin kertoa, että tällaisena persjalkaisena maatiaiskanana voi elellä ihan tyytyväisenä. Voin ihan ilolla katsoa nuoria kaunottaria ja silti olla ihan tyytyväinen itseeni. Jotenkin pitäisi päästä irti siitä illuusiosta, että elämä olisi automaattisesti jotenkin parempaa kauniina tai etteikö ihan tavis-ulkonäöllä voisi elää hyvää elämää.
Oletko aiemmin elämässä, kuten lapsena jäänyt yksin voimakkaiden kateuden tunteiden kanssa? Ja nyt ehkä tunne tulee eteesi uudelleen, etkä pääse eteenpäin.
Tunnistat tunteesi, joten se on jo hyvä alku. Kuulostaa siltä, että olet vaativa itseäsi kohtaan, vertaat itseäsi muihin ja koet alemmuutta, mikä on varmasti raskasta. Kyse on siis kokemuksestasi, mikä ei todennäköisesti poistuisi ulkoisen muutoksen kautta. Kääntäisin sinuna huomiota siihen, miten kroppa toimii, miltä susta tuntuu olla omissa nahoissa ja "oman mielesi kanssa".
Olen itse +40 nainen, ja en mitenkään timmi. Nautin liikunnasta, seksistä, hyvästä ruuasta, nukkumisesta, elämyksistä ja kehon terveydestä. Toki pikkukolotuksia/vaivoja on, niiden kanssa pärjää.Eli kaikesta, mitä keholla voi tehdä.
Ajatukset ja tunteet ovat vain ajatuksia ja tunteita. Niihin pystyy vaikuttamaan. Kaikki ajatukset eivät ole totta. Vain henkisesti laiska ihminen ei voi ajatuksilleen ja tunteilleen mitään. Se onkin sitten aivan oma valinta.