Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kateellinen kaikille nuorille kauniille hyvävartaloisille naisille että se tuhoaa elämänlaatuni

Vierailija
20.09.2020 |

Kieriskelen jatkuvasti joko itsesäälissä tai vihassa tämän asian takia. Mitäköhän joku terapeutti tähän sanoisi neuvoksi?

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa se pitää sanoa että lihaksilla en saa tätä kroppaa enää paremmaksi? Olen jo kohtalaisen lihaksikas ja bmi on 19, olen erittäin tarkka siitä etten missään tapauksessa liho koska kuten sanoin, se on ainoa asia jolla saatan ulkonäöllisesti päteä. Älkää pliis enää kannustako minua liikkumaan, liikun jo niin paljon kuin tässä elämäntilanteessa ehdin ja jaksan. Ap

Jos et saa peppuusi lainkaan muotoa salilla, teet jotain väärin. Ihan varmasti sitä voi muokata. Et ehkä koskaan saa 10:n peppua, mutta voit vähän parantaa sitä. Vai onko tavoitteesi liian korkealla? Itse nimittäin syyllistyn välillä tuohon ja alkaa ärsyttää. Kun pääsee siitä ohi ja on tyytyväinen edes pieniin muutoksiin, elämä helpottuu. Minua helpottaa myös se, että keskityn salilla pakaran muodon sijaan kehitykseen painoissa ja toistoissa. Muu tulee sitten perässä jos on tullakseen.

Millaisia neuvoja haluaisit meiltä? Tai mitä haluaisit meidän sinulle kertovan? Tuntuu, että olet jämähtänyt kahteen ajatuslevyyn: a) on fyysisesti mahdotonta sinun saada lihasta pakaroihin ja b) et voi mitenkään päästä kateudesta eroon. Jos ajattelet näin, me emme voi mitenkään auttaa tai sanoa mitään, mikä tekisi olosi paremmaksi.

Haluan päästä kateudesta eroon. Vähiten haluan vinkkejä siihen miten näyttäisin itse paremmalta. Olen yrittänyt sitä vuosikymmeniä eikä se ole auttanut tyytymättömyyteeni yhtään, päin vastoin.

Ja tosiaan olen saanut lihasta pakaroihin minkä todistaa se että lihakset jännitettynä muoto on nykyään aivan eri kuin ennen, mutta lihakset rentona pylly on kuten ennenkin.

Mutta minua ei kiinnosta keskustella pyllyn muodosta eikä lihaksista, vaan siitä miten tällaisesta kaiken pilaavasta kateudesta oikeasti voi päästä eroon. Muutama ihan hyvä idea on tullut mutta valtaosa kehottaa vain laihduttamaan, treenaamaan tai menemään kirurgille. Se suututtaa vain lisää. Ap

Mulla ainakin on auttanut hengellisyys negatiivisten tunteiden käsittelyssä. Kateus ja viha on normaaleja tunteita koska maailma on epäoikeudenmukainen paikka ja iso osa ihmisistä hyvin pinnallisia. Mulla vaan ne tunteet lähti täysin käsistä ja sokeutti minut muutamaksi vuodeksi. Sairastuin fyysisestikin koska olin niin täynnä vihaa, kateutta, itseinhoa ja katkeruutta. Etsi henkisen tien polku. 

On turha palvoa turhuuden alttarilla, kun meistä kaikista tulee lopulta kuitenkin vanhoja ja rumia ja kaikki kuollaan. En minä nykyään edes halua, että joku kiinnostuu minusta ulkonäköni takia vaan jostain ihan muusta syystä.

Vierailija
102/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähes kuka tahansa saa treenattua takapuolta edes vähän paremmaksi. Mutta miksi kaikilla edes pitäisi olla instamallin perse?

Sitä paitsi - mitä väliä jollain perseellä loppujen lopuksi edes on? Senhän saa helposti piiloon vaatteilla. 

No juu on sillä väliä nyt kun nätti pyöreä peppu on trendikäs ja haluttu. Ja juu kyllä sitä ehkä saakin treenattua vähän paremmaksi, mutta kropan muoto pysyy samanlaisena. Tiimalasi/päärynä on kaunis ja heillä todennäköisesti myös kaunis lantionkaari ja pyöreä peppu, neliönmallisella voit kyykätä vaikka kuinka paljon, et koskaan tule näyttämään siltä miltä se jolla on tiimalasin/muodokkaan naisen geenit. 

Pientä parannusta joo, mutta kroppa tulee aina pysymään neliskanttisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa se pitää sanoa että lihaksilla en saa tätä kroppaa enää paremmaksi? Olen jo kohtalaisen lihaksikas ja bmi on 19, olen erittäin tarkka siitä etten missään tapauksessa liho koska kuten sanoin, se on ainoa asia jolla saatan ulkonäöllisesti päteä. Älkää pliis enää kannustako minua liikkumaan, liikun jo niin paljon kuin tässä elämäntilanteessa ehdin ja jaksan. Ap

Jos et saa peppuusi lainkaan muotoa salilla, teet jotain väärin. Ihan varmasti sitä voi muokata. Et ehkä koskaan saa 10:n peppua, mutta voit vähän parantaa sitä. Vai onko tavoitteesi liian korkealla? Itse nimittäin syyllistyn välillä tuohon ja alkaa ärsyttää. Kun pääsee siitä ohi ja on tyytyväinen edes pieniin muutoksiin, elämä helpottuu. Minua helpottaa myös se, että keskityn salilla pakaran muodon sijaan kehitykseen painoissa ja toistoissa. Muu tulee sitten perässä jos on tullakseen.

Millaisia neuvoja haluaisit meiltä? Tai mitä haluaisit meidän sinulle kertovan? Tuntuu, että olet jämähtänyt kahteen ajatuslevyyn: a) on fyysisesti mahdotonta sinun saada lihasta pakaroihin ja b) et voi mitenkään päästä kateudesta eroon. Jos ajattelet näin, me emme voi mitenkään auttaa tai sanoa mitään, mikä tekisi olosi paremmaksi.

Haluan päästä kateudesta eroon. Vähiten haluan vinkkejä siihen miten näyttäisin itse paremmalta. Olen yrittänyt sitä vuosikymmeniä eikä se ole auttanut tyytymättömyyteeni yhtään, päin vastoin.

Ja tosiaan olen saanut lihasta pakaroihin minkä todistaa se että lihakset jännitettynä muoto on nykyään aivan eri kuin ennen, mutta lihakset rentona pylly on kuten ennenkin.

Mutta minua ei kiinnosta keskustella pyllyn muodosta eikä lihaksista, vaan siitä miten tällaisesta kaiken pilaavasta kateudesta oikeasti voi päästä eroon. Muutama ihan hyvä idea on tullut mutta valtaosa kehottaa vain laihduttamaan, treenaamaan tai menemään kirurgille. Se suututtaa vain lisää. Ap

Mulla ainakin on auttanut hengellisyys negatiivisten tunteiden käsittelyssä. Kateus ja viha on normaaleja tunteita koska maailma on epäoikeudenmukainen paikka ja iso osa ihmisistä hyvin pinnallisia. Mulla vaan ne tunteet lähti täysin käsistä ja sokeutti minut muutamaksi vuodeksi. Sairastuin fyysisestikin koska olin niin täynnä vihaa, kateutta, itseinhoa ja katkeruutta. Etsi henkisen tien polku. 

On turha palvoa turhuuden alttarilla, kun meistä kaikista tulee lopulta kuitenkin vanhoja ja rumia ja kaikki kuollaan. En minä nykyään edes halua, että joku kiinnostuu minusta ulkonäköni takia vaan jostain ihan muusta syystä.

Yritän kyllä nykyään jatkuvasti keskittyä muihin asiohin ja tekemisiin kuin ulkonäköjen miettimiseen. Olen myös päättänyt sen etten mitenkään enää edes yritä panostaa ulkonäkööni - paitsi painonhallintaan, mutta senkin teen enemmän terveyssyistä.

Mutta todella vaikeaa se on kun ulkonäkökeskeisyyttä tulee jatkuvasti aivan joka tuutista vastaan. Siitä eroon pääseminen vaatisi totaalisen erakoitumisen.

Ap

Vierailija
104/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtapirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.

Tämä. Olen niin kateellinen naisille, joilla on kauniin muotoinen takapuoli ja lantion kaari. Itse olen tasapaksu pötkylä eikä laihduttaminen tekisi tästä ruhosta yhtään parempaa, ehkä jopa päin vastoin..

Jos ylipaino ei ole ongelma niin hoikkaan varteen saa kyllä muotoa salitreenillä, kokemusta on. Itse olen ollut tasapaksu myös mutta saanut lantion kaartumaan ahkeralla kyykkäämisellä ja maastavedoilla. Plus Vielä muuta painoharjoittelua niin Tuloksena on tullut sopusuhtainen vartalo. Pitää vaan jaksaa töitä sen eteen.

Todella lattanaan laatikkoperseeseen treenikään ei auta. Sitä paitsi onko mielestäsi järkevää muokata koko elämäntapa sen takia että pystyisi elämään kropassaan? Edellytän toki itsekin itseltäni korkeintaan 19 painoindeksiä mutta sen ylläpito on helpompaa kuin bodarin elämäntapa. Ap

Ihan varmasti saa vähintään jonkinlaista muotoa. Ei tarvitse elää bodarin elämää. Kolme pakaratreeniä viikossa salilla ja riittävästi proteiinia, niin jotain muutoksia varmasti tulee parissa vuodessa.

Joo tiedän että tulee ”jotain muutosta”, olen käynyt vuosikausia säännöllisesti salilla ja saanut aikaan ”jotain muutosta”. Mutta HYVÄÄ persettä ei tule, jos geenit sotivat sitä vastaan.

Ap

Tämä. Ymmärrän tilanteesi täysin, vaikka nämä jotkut täällä kieltäytyvät ymmärtämästä.

On motivaation kannalta täysin eri tilanne yrittää treenata kolme kertaa viikossa 8 kropasta 9,5 kroppa, kuin 6 kropasta 7,5 . Tämäkään yksikertainen asia ei tunnu kaikille avautuvan.

En vaan tajua. Mitä sillä 9,5 kropalla sitten tekee? On joo jossain fitnessihmisten piireissä onnistuneempi ihminen, mutta piirejä on monenlaisia. Kuulostaa vaan niin kammottavan tylsältä!

Vierailija
105/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://otava.fi/kirjat/tunteella-kateus-mp3/

Emilia Kujalalla on uusi kateutta käsittelevä kirja. Voi olla tutustumisen arvoinen?

Vierailija
106/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän kyllä nykyään jatkuvasti keskittyä muihin asiohin ja tekemisiin kuin ulkonäköjen miettimiseen. Olen myös päättänyt sen etten mitenkään enää edes yritä panostaa ulkonäkööni - paitsi painonhallintaan, mutta senkin teen enemmän terveyssyistä.

Mutta todella vaikeaa se on kun ulkonäkökeskeisyyttä tulee jatkuvasti aivan joka tuutista vastaan. Siitä eroon pääseminen vaatisi totaalisen erakoitumisen.

Ap

No mitä pahaa siinä erakoitumisessa sitten on? Niin se minullakin meni, että oli vähän pakkokin erakoitua koska katkeruus karkoittaa ihmiset joka tapauksessa. Vetäydy omiin oloihisi mietiskelemään asioita. Ei siinä mitään väärää ole. 

Vierailija
107/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Itselleni oli tullut hieman sellainen käsitys, ettet välittänyt vinkeistä, joilla vähentää kateuden tunteita, koska et kommentoinut niitä mitenkään. Pahoitteluni siitä.

Itse ajattelen niin, että tällaiset asiat on aina aika prosesseja, kun aivot opetetaan ajattelemaan toisin. Se vaatii suunnitelman. Ehkä voisit tehdä itsellesi paperille suunnitelman, kirjata joitain tavoitteita (esim tuntea vähemmän kateutta, vähentää ulkonäön merkitystä) ja millä keinoilla voisit päästä lähemmäs kohti tavoitteita. Niitä voi olla esim tutustua kirjallisuuden kautta keinoihin hallita negatiivisia tunteita, lukea yksi kirja kuukaudessa, opetella jokin uusi taito, luetella joka ilta viisi asiaa omassa ulkonäössä, johon on tyytyväinen, käyttää päivästä viisi minuuttia tietoisen läsnäolon harjoitteluun jne. Tsemppiä harjoitteluun!

Vierailija
108/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen kateellinen aplle, tuolle leveälanteiselle miestisuiselle minimunalle joka viettää kaiken aikansa vauvapalstalla tehtaillen näitä aloituksia.

Vierailija
109/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani olen kateellinen aplle, tuolle leveälanteiselle miestisuiselle minimunalle joka viettää kaiken aikansa vauvapalstalla tehtaillen näitä aloituksia.

Sama täällä. Voi kun minäkin olisin mies, joka rohkeasti kourisi äitinsä markien vaippojen hauduttamaa jalkoväliä ja tultuaan torjutuksi vetäytyisi miesasiamiehisen nettiaktivismin pariin tänne vauvapalstalle.

Vierailija
110/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen jäi aloitukset valitettavasti vähiin koska Miss Suomi kilpailujen televisiointi Alfa-kanavalla ja koko ilta kului talouspyyherullan ja voidepurkin äärellä.

Vierailija
111/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edellisellä sivulla vielä kerroit kuinka BMI on pidettävä 19:ssä koska se on ainoa asia ulkonäön suhteen jonka voit tehdä. Nyt kuitenkin sanot että terveys ratkaisee. Kumpi se nyt olikaan?

Vierailija
112/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!

Vierailija
113/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap hakeudu hoitojen piiriin että pääsisi lopulta nauttimaan naiseudesta täysipäiväisesti sen sijaan että esiintyy palstalla naisena?

Vierailija
114/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laiha mutta naamasta ihan Amy Schumer, minua myös kiusattiin nuorena paljon ja aikuisenakin solvattu ulkonäöstä. On ollut vaikeaa hyväksyä itsensä ja pärjätä muutenkin maailmassa, varsinkin kun muut eivät aina suhtaudu hyvin. Mutta henkinen tie on auttanut. Muiden asioiden arvostaminen. Rakkaus. Olen elänyt haasteista huolimatta ja toteuttanut haaveitani. Ne on ne katkerat ja ilkeät pahoinvoivat ihmiset jotka minua haukkuu.

Vierailija
115/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä varten ja miksi haluaisit olla kauniimpi?

Kauniimpi on aina arvokkaampi ja parempi ja saa osakseen kehuja, huomiota ja ihailua. Ja oikeastaan aivan mitä tahansa etuja helpommin kuin rumat. Ap

Terapeuttisi ei ehkä sanoisi sitä sinulle mutta epäilisi luultavasti narsistista persoonallisuushäiriötä.

En tiedä mitä perheesi ajattelee jos haet jatkuvasti ihailua ja huomiota (koska olet harkinnut silikoneja niin erityisesti myös vierailta miehiltä) mutta on ihme jos he eivät ajattelisi kuten terapeuttisi.

Jos terapeutti tekisi pelkästään tuollaisen yksittäisen kommentin perusteella tuollaisen diagnoosin, se terapeutti on täysin ammattitaidoton.

Vierailija
116/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.

Surettaa lukea tällaista. Yritä arvostaa vartaloasi. Rumia vartaloita ei ole, se vaan on fakta.

Itsekin olen hoikka ja rintani ovat hyvin pienet, mutta mielestäni vartaloni on kaunis ja en haluaisi olla toisenlainen.

Vierailija
117/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa lukea tällaista. Yritä arvostaa vartaloasi. Rumia vartaloita ei ole, se vaan on fakta.

Itsekin olen hoikka ja rintani ovat hyvin pienet, mutta mielestäni vartaloni on kaunis ja en haluaisi olla toisenlainen.

Kysyn ihan vilpittömästi: uskotko ihan oikeastii että rumia vartaloita ei ole olemassa?

Vierailija
118/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asialle ei ole tehtävissä mitään merkittävää (laihduttaminen, liikunta tms) ei jäljelle jää kuin asian hyväksyntä. Eli hyväksyt sen, että tulet kokemaan päivittäin tietoisuutesi tuottamia ulkonäköösi liittyviä negatiivisia ajatuksia, tunteita, kehon tuntemuksia ja kateutta muita kohtaan yms. Vaikka kuinka tappelisit tätä vastaan, eivät ajatuksesi ja tunteesi jätä sinua rauhaan pitkässä juoksussa. Kumpi aiheuttaa sinulle enemmän kärsimystä asian hyväksyntä vai tappelu jota et voi voittaa?

Vierailija
119/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää.

Niin on! Tiedän! Mutten voi tunteilleni mitään.

Ap

Älä viitsi, kyllä voit. Ole iloinen jos tuo on pahin murheesi. Omiin tunteisiin voi aina vaikuttaa, tutkipa asiaa. Ja ne ovat vain tunteita.

Vierailija
120/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan sinua itsemyötätunto? Jos myötätuntoinen suhtautuminen itseen ei ole tuttua voisit aloittaa vaikka lukemalla kirjan "Mielelläni kehossani - Kohti hyväksyvää suhdetta itseen" (Martin, M. & Saariranta P., Kirjapaja 2020)

Myös tuo Emilia Kujalan kateutta käsittelevä kirja voisi olla hyvä, jos ongelmasi on nimenomaan kateuden tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi