Olen niin kateellinen kaikille nuorille kauniille hyvävartaloisille naisille että se tuhoaa elämänlaatuni
Kieriskelen jatkuvasti joko itsesäälissä tai vihassa tämän asian takia. Mitäköhän joku terapeutti tähän sanoisi neuvoksi?
Kommentit (189)
Kyllähän lähes kuka tahansa saa treenattua takapuolta edes vähän paremmaksi. Mutta miksi kaikilla edes pitäisi olla instamallin perse?
Sitä paitsi - mitä väliä jollain perseellä loppujen lopuksi edes on? Senhän saa helposti piiloon vaatteilla.
Terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi kannattaa panostaa siihen liikuntaan ja elämäntaparemonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi kannattaa panostaa siihen liikuntaan ja elämäntaparemonttiin.
Tämä ei ollut relevantti asia ap:lle, joka jo on hoikka ja ilmeisesti harrastaa jo liikuntaa.
Pakaralihaksia kyllä voi kuka tahansa kasvattaa kovalla työllä. Ap on jo luonnostaan hoikka, mikä helpottaa asiaa, kun ei tarvitse samaan aikaan yrittää laihduttaa. Ap oli kuitenkin ilmeisen vastahakoinen treenaamaan kovaa pelkästään muuttaakseen ulkonäköä, mikä on ihan järkevää, jos ei nauti siitä itse tekemisestä matkan varrella.
Mulla on todella hyvä vartalo vaikka itse sanonkin. Mutta naamastani olen ihan törkeen ruma ja halveksun ulkonäköäni. :( Todella rumat hampaat, huono iho, leveä nenä, ällöttävä patti yms. Eli mulle ei tuota omasta mielestäni täydellinen vartalo iloa yhtään, kun itsetunto nollissa naamani takia.
Pyöreys nuorentaa jopa kaunistaa ja rasvottomuus tuo ne rypyt kasvoihin.
Hyvä. Yksi motiiveistani pysyä hyvin hoikkana, mutta silti muodokkaana, ja toki näyttää se tiukoilla vaatteilla, on näpäyttää vanhoja tai lihavia haahkoja. Siinäpä joutuvat ajattelemaan, että tuota en voi koskaan saavuttaa.
Kirurgin juttusille sitten. Kysyt että mitä tälle naamalle vois tehdä ja mitä maksaa? Yllättävän pienillä asioilla voi tulla suuri ero- jos siis tietää mitä korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirurgin juttusille sitten. Kysyt että mitä tälle naamalle vois tehdä ja mitä maksaa? Yllättävän pienillä asioilla voi tulla suuri ero- jos siis tietää mitä korjaa.
Ei. En missään nimessä halua alkaa muuttaa itseäni. Miten saatat ehdottaa tuollaista? Vika on korvieni välissä eikä ulkonäössäni. Tiedän että moni minua rumempikin elää ihan onnellista elämää, koska ei ole kateellinen kuten minä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttia paremmin auttaa säännöllinen kuntoilu ja terveellinen ruokavalio sekä muutenkin hyvät elämäntavat. Muutos on iso, mutta kannattaa, tsemppiä ap! T. 36v. joka ennen oli kateellinen, päätti muuttaa elämänsä ja on nyt hoikka, terve ja itseensä tyytyväinen
Valitettavasti neuvosi ei auta. Olen jo painoindeksiltäni yhtä hoikka kuin moni missi. Ei minulla silti ole hyvä vartalo, koska erilainen vartalon malli kuin hyvävartaloisilla. Ap
Sanoit että olet painoindeksiltäsi normaali, no se on kuitenkin ihan eri asia kuin hyväkuntoinen. Lihaksilla saa muotoja vartaloon ja mikä tärkeintä, ryhdikkään ja hyvän olon kroppaan. Joten urheilemaan siitä! Salilla on helppo aloittaa, neuvoja on netti pulollaan ja joka salilla saa joko ilmatteeks aloituksen mukana ohjauksen tai maksua vastaan. Jos siis ei tiedä miten laitteita käytetään ja miten kannattaa salitreeni aloittaa, on tärkeä treenata koko vartaloa, voit sitten lisäksi muokata esim olkapäitä ja peppua ja reisiä enemmän ni saat niitä muotoja.
Mielestäni ihan normaalia on kateus, mutta se miten suhtaudut siihen tunteeseen on itsesi päätettävissä. Voit kieriskellä siinä ja haukkua itseäsi tai ottaa siitä asentee "minäkin pystyn tuohon".
Ja sitten sekin seikka että elämässä on kyse niin paljon muustakin kuin ulkonäöstä! Tää nykymeininki yleisesti vaikuttaa siltä kuin ulkonäkö olisi yksi ihmisen tärkeimmistä seikoista, mutta se on vain ihan pintaraapaisua mitä näkyy jossain mediassa. Ja kun mietit niin ei se tee ketään aidosti onnelliseksi vaikka olisi maailman kaunein ihminen, siitä tulee vain hirveät paineet pysyä yhtä kauniina aina. Ja sehän ei ole fyysisesti mahdollista.
Montako kertaa se pitää sanoa että lihaksilla en saa tätä kroppaa enää paremmaksi? Olen jo kohtalaisen lihaksikas ja bmi on 19, olen erittäin tarkka siitä etten missään tapauksessa liho koska kuten sanoin, se on ainoa asia jolla saatan ulkonäöllisesti päteä. Älkää pliis enää kannustako minua liikkumaan, liikun jo niin paljon kuin tässä elämäntilanteessa ehdin ja jaksan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten aloita jotain säännöllistä treeniä että saat kadehdittavan vartalon? Tee jotain asialle äläkä ruikuta.
Jumaliste olen treenannut vuosia säännöllisesti. Sillä ei oikeasti hyvää vartaloa saa. Treeni ei esim. muuta rintojen muotoa eikä persettäkään hyväksi, vaikka vähän paremmaksi muuttaisikin. Eikä tässä ole kyse todellakaan vain vartalosta, vaan myös naamasta. Se että yrittäisin edelleen epätoivoisesti muuttaa itseäni ei ole ratkaisu. Itseni hyväksyminen tällaisena olisi ja se taitaa onnistua parhaiten erakoitumalla, minimoimisella kaikki mahdolliset ihmiskontaktit. Ap
Oletko oikeasti sitä mieltä että ulkonäkö on ihmiskontakteissa tärkeintä?
Ehkä sinulla on vääränlaisia arvoja omaavia ihmisiä ympärilläsi ja itselläsi on vääränlaiset arvot, koska selvästi kärsit niistä.
Minusta vähän tuntuu että et edes ole ruma, vaan nätti, mutta pidät joitain muita läheisiäsi kauniimpana ja parempikroppasina, koska ulkonäkösi on sinulle aivan liian tärkeetä.
Mutta oli miten oli, hanki muuta ajateltavaa. Ulkonäöllä et voi ratsastaa läpi elämääsi, eikä se todellakaan tuo onnea.
Kenties sinulla on liian vähän painoa ikääsi nähden, näytät kuivalle?
Vierailija kirjoitti:
Kenties sinulla on liian vähän painoa ikääsi nähden, näytät kuivalle?
Vartalotyyppi on sellainen että kaikki kertyy vain vyötärölle, joten yhtään ylimääräistä ei voi olla jos haluan näyttää edes etäisesti sopusuhtaiselta. Ap
Mulla on varmaan aika samanlainen vartalon rakenne kuin aloittajalla. Tasapaksu, aika muodoton, kaikki ylimääräinen tosiaan tulee vyötärölle. Olen treenaamalla saanut jonkun verran luotua illuusiota vyötäröstä, olen treenannut erityisesti olkapäitä (hartiat luonnostaan mallia pullo) ja reisiä (pitkät, hoikat jalat) ja takapuolta (aloittajasta poiketen itse olen saanut pakaroihin kokoa mutta eihän se laatikkomuotoa muuta). Minunkin on pysytellävä tosi hoikkana (BMI 19) jotta vyötärö pysyy kapeana. Silloin lihaksen rakentaminen on kyllä hidasta mutta kyllä sitä pikkuhiljaa on kertynyt.
Itse koen asian niin, että teen parhaani niistä lähtökohdista mitä mulla on. Itsekin olen siis tosi ulkonäkökeskeinen, kuten tästäkin viestistä huomaa, mutta vain itseni suhteen. Tiedä sitten, missä se ero on, mutta itse en koe minkäänlaista kateutta tämän asian suhteen. Jokaisella lienee omat epävarmuutensa. Ja naiset usein näkevät omassa kropassaan vain virheet, kun taas muut näkevät kokonaisuuden. Ehkä aloittajakin näkee vain tissit ja takapuolen. Onko kropassasi mitään sellaisia puolia, joista pidät?
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa se pitää sanoa että lihaksilla en saa tätä kroppaa enää paremmaksi? Olen jo kohtalaisen lihaksikas ja bmi on 19, olen erittäin tarkka siitä etten missään tapauksessa liho koska kuten sanoin, se on ainoa asia jolla saatan ulkonäöllisesti päteä. Älkää pliis enää kannustako minua liikkumaan, liikun jo niin paljon kuin tässä elämäntilanteessa ehdin ja jaksan. Ap
Jos et saa peppuusi lainkaan muotoa salilla, teet jotain väärin. Ihan varmasti sitä voi muokata. Et ehkä koskaan saa 10:n peppua, mutta voit vähän parantaa sitä. Vai onko tavoitteesi liian korkealla? Itse nimittäin syyllistyn välillä tuohon ja alkaa ärsyttää. Kun pääsee siitä ohi ja on tyytyväinen edes pieniin muutoksiin, elämä helpottuu. Minua helpottaa myös se, että keskityn salilla pakaran muodon sijaan kehitykseen painoissa ja toistoissa. Muu tulee sitten perässä jos on tullakseen.
Millaisia neuvoja haluaisit meiltä? Tai mitä haluaisit meidän sinulle kertovan? Tuntuu, että olet jämähtänyt kahteen ajatuslevyyn: a) on fyysisesti mahdotonta sinun saada lihasta pakaroihin ja b) et voi mitenkään päästä kateudesta eroon. Jos ajattelet näin, me emme voi mitenkään auttaa tai sanoa mitään, mikä tekisi olosi paremmaksi.
On totta että kauniit naiset huomataan helpommin ja heitä kohdellaan paremmin, koska tutkitustikin ihmiset olettavat hyvännäköisestä paljon kaikkea positiivista.
Vaikka tosiasiassa hyvännäköinenkin voi olla täys k-pää siinä missä kuka tahansa.
Joku sanoi miesten kiinnostuvan hänestä vaan seksimielessä, muuten ei halua seurustella. Tätä tapahtuu kyllä meille kauniillekin naisille. Tai sitten jos mies haluaakin parisuhdetta, tulee kauhea pettymys kun olenkin ihan tavallinen ihminen omine ongelmineni, enkä se satujen prinsessa minkälaiseksi hän oli minut mielikuvissaan maalaillut, koska "eihän kauniilla naisella voi olla mitään ongelmia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa peppuusi lainkaan muotoa salilla, teet jotain väärin. Ihan varmasti sitä voi muokata. Et ehkä koskaan saa 10:n peppua, mutta voit vähän parantaa sitä. Vai onko tavoitteesi liian korkealla? Itse nimittäin syyllistyn välillä tuohon ja alkaa ärsyttää. Kun pääsee siitä ohi ja on tyytyväinen edes pieniin muutoksiin, elämä helpottuu. Minua helpottaa myös se, että keskityn salilla pakaran muodon sijaan kehitykseen painoissa ja toistoissa. Muu tulee sitten perässä jos on tullakseen.
Millaisia neuvoja haluaisit meiltä? Tai mitä haluaisit meidän sinulle kertovan? Tuntuu, että olet jämähtänyt kahteen ajatuslevyyn: a) on fyysisesti mahdotonta sinun saada lihasta pakaroihin ja b) et voi mitenkään päästä kateudesta eroon. Jos ajattelet näin, me emme voi mitenkään auttaa tai sanoa mitään, mikä tekisi olosi paremmaksi.
Haluan päästä kateudesta eroon. Vähiten haluan vinkkejä siihen miten näyttäisin itse paremmalta. Olen yrittänyt sitä vuosikymmeniä eikä se ole auttanut tyytymättömyyteeni yhtään, päin vastoin.
Ja tosiaan olen saanut lihasta pakaroihin minkä todistaa se että lihakset jännitettynä muoto on nykyään aivan eri kuin ennen, mutta lihakset rentona pylly on kuten ennenkin.
Mutta minua ei kiinnosta keskustella pyllyn muodosta eikä lihaksista, vaan siitä miten tällaisesta kaiken pilaavasta kateudesta oikeasti voi päästä eroon. Muutama ihan hyvä idea on tullut mutta valtaosa kehottaa vain laihduttamaan, treenaamaan tai menemään kirurgille. Se suututtaa vain lisää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todella hyvä vartalo vaikka itse sanonkin. Mutta naamastani olen ihan törkeen ruma ja halveksun ulkonäköäni. :( Todella rumat hampaat, huono iho, leveä nenä, ällöttävä patti yms. Eli mulle ei tuota omasta mielestäni täydellinen vartalo iloa yhtään, kun itsetunto nollissa naamani takia.
Hampaat voi korjauttaa, patit saa poistatettua, ihollekin voidaan nykyisin tehdä yllättävän paljon. Nenäsi tuskin on ruma muiden kuin itsesi mielestä.
Näinpä. Ei käy kateeksi hyvin nukkuvat ja leppoisat ihmiset.