Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on kivaa olla teiniäiti, koska saan kritiikkiä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
18.11.2013 |

Nautin yleensä siis vanhempien ihmisten vihasta vauvaani, minua, nuorta ikääni kohtaan. ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tosiaan olet, "vihasta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nautit vihasta vauvaasi kohtaan?

Vierailija
4/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit vihasta...

Vierailija
5/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:46"]

Miksi?

[/quote]

Koska eihän sitä kukaan muutenkaan antaisi. :)

Vierailija
6/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä sinua ja vauvaasi vihaavat ja miksi?

Vierailija
7/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska mun on pakko, ihmiset ei jätä vaihtoehtoja. Koen pakostikkin että vika on meissä molemmissa koska nuorta ikääni, raskauttani ja vauvaani arvostellaan...

En pääse siitä ajatuksesta, koska ihmisten käytös on tämä. En voi teeskennellä että odotusaika on täysin ihanaa ja nautin siitä, koska saan muilta kiusaa. Haluaisin olla kuin kuka tahansa muukin äiti ja että minua kohdeltaisiin kun ketä tahansa muutakin äitiä, koska koen että olen sen kanssa ansainnut. Teini sanasta ihmiset kokee kuitenkin aina vihaa ja halveksuntaa ja se on vihan, halveksunnan aikakautta ja tuntuu että joutuu jatkuvasti olee pahin mielin, koska olen aivan liian herkkä ja suurennuslasin alla. Raskaudestani ei tule yhtään mitään, se on aivan liian pitkällä jo keskeyttääkseni sen. Mutta en osaa nauttiakaan siitä muiden haukkumisen takia. Eikä oloni ole myöskään varmasti vauvalle hyväksi.

Vierailija
8/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:51"]

Ketkä sinua ja vauvaasi vihaavat ja miksi?

[/quote]

Toiset ihmiset. Sen takia että olen nuori odottaja. Ja minua ei kohdella kuin aikuista, muitakin odottajia. Vaikka en ole mitään syytä huonoon kohteluun antanut. En ole kohdellut vauvaa siis mitenkään huonosti tms. että hänelle olisi vaaraa. Mutta hänelle vaaraa on nyt varmaan eniten minusta itsestäni (äidistään) koska en pysty täysin välittämään muiden ilkeistä kommenteista ja olla täysin pahoittamatta mieltäni...

En haluaisi että vauva joutuisi kasvamaan tälläsen vihan keskellä. Mutta ihmisten asenne kun on niin paska, eikä ne paljoa ajattele. Niin vauvanikin sitten kärsii, mutta vittuakos väliä sillä...

Vierailija
9/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on kivaa olla teiniäiti, koska saan kritiikkiä. Mutta en osaa nauttiakaan siitä muiden haukkumisen takia. "

Huomaatko kuinka ristiriitaisesti kirjoitat? Eli onko se kivaa vai ei?

Vierailija
10/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:54"]

[/quote]

Koska mun on pakko, ihmiset ei jätä vaihtoehtoja. Koen pakostikkin että vika on meissä molemmissa koska nuorta ikääni, raskauttani ja vauvaani arvostellaan...

En pääse siitä ajatuksesta, koska ihmisten käytös on tämä. En voi teeskennellä että odotusaika on täysin ihanaa ja nautin siitä, koska saan muilta kiusaa. Haluaisin olla kuin kuka tahansa muukin äiti ja että minua kohdeltaisiin kun ketä tahansa muutakin äitiä, koska koen että olen sen kanssa ansainnut. Teini sanasta ihmiset kokee kuitenkin aina vihaa ja halveksuntaa ja se on vihan, halveksunnan aikakautta ja tuntuu että joutuu jatkuvasti olee pahin mielin, koska olen aivan liian herkkä ja suurennuslasin alla. Raskaudestani ei tule yhtään mitään, se on aivan liian pitkällä jo keskeyttääkseni sen. Mutta en osaa nauttiakaan siitä muiden haukkumisen takia. Eikä oloni ole myöskään varmasti vauvalle hyväksi.

[/quote]

Ei ihmiset varmaan sinänsä sua vihaa, niitä vaan harmittaa niin vietävästi, että isoja ongelmia on aivan varmasti luvassa sinun ja vauvasi kanssa.

Aikuinen ihminen ei ole noin huomiohakuinen ja lapsellinen kuin sinä, ja vauva ansaitsee aikuisen, kypsän ihmisen vanhemmakseen.

Toisekseen, sinä et ole kuin muutkin äidit. Sinulla tuskin on kovin kummoisia kantimia pitää itsestäsi ja vauvastasi oikeasti huolta, niin taloudellisesti, henkisesti kuin fyysisestikin. Vauva itsessään ei tee kenestäkään kypsää aikuista, ne teot on ihan erilaisia, joilla vastuullinen vanhemmuus rakennetaan.

Vierailija
11/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:57"]

"Minusta on kivaa olla teiniäiti, koska saan kritiikkiä. Mutta en osaa nauttiakaan siitä muiden haukkumisen takia. "

Huomaatko kuinka ristiriitaisesti kirjoitat? Eli onko se kivaa vai ei?

[/quote]

On. Koska siitä on pakko nauttia edes teenäisesti, jos meinaa selvitä.

Kun mua kovasti ahdistaa muiden ihmisten kiusa, haukut, suhtautuminen niin saan niistä mm. paljon ahdistusta ja vauvani kärsii koko ajan ja pelkään että hän syntyy keskenkasvuisena tai raskauteni menee kesken... Yritän olla ajatuksista ahdistumatta.

Mutta tiedän että ahdistukseni ei lopu täysin, ennen kun ihmisten käytös/olosuhteet voivat muuttua.

Kun jos olisin tietänyt tämän, minun ei olisi koskaan pitänyt edes tulla raskaaksi!

Vierailija
12/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

Ei ihmiset varmaan sinänsä sua vihaa, niitä vaan harmittaa niin vietävästi, että isoja ongelmia on aivan varmasti luvassa sinun ja vauvasi kanssa.

Aikuinen ihminen ei ole noin huomiohakuinen ja lapsellinen kuin sinä, ja vauva ansaitsee aikuisen, kypsän ihmisen vanhemmakseen.

Toisekseen, sinä et ole kuin muutkin äidit. Sinulla tuskin on kovin kummoisia kantimia pitää itsestäsi ja vauvastasi oikeasti huolta, niin taloudellisesti, henkisesti kuin fyysisestikin. Vauva itsessään ei tee kenestäkään kypsää aikuista, ne teot on ihan erilaisia, joilla vastuullinen vanhemmuus rakennetaan.

[/quote]

Öö, tuota paskaa. Kyllä musta kuule ihan hyvä äiti tulee. Enemmän mun ei tarvii sitä muille perustella tai sanoa, kun tiiän ite mitä oon ja mitä musta tulee, äitiydessä.

Eikä kyse ole harmillisuudesta. :D vaan siitä että ihmiset aiheuttaa tällä "harmillisuudellaan" kiusaa, eivätkä ajattele pidemmän päälle ennen kun suunsa avaavat että tekevätkö kiusaa mulle/myöskin sitten vauvalle. Koska negatiivinen olotila ja juuri tällänen väittely, ahdistus, itsensä jatkuva puolustaminen, vaikuttaa enemmän vauvaan... ja pelkään mitä hälle käy! mutta raskautta ei voi enää keskeyttää...

Vierailija
13/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska siitä on pakko nauttia edes teenäisesti, jos meinaa selvitä.

En voi teeskennellä että odotusaika on täysin ihanaa "

Siis oletko teennäisesti vai et?

Vierailija
14/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiroilet?

Vierailija
15/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinua haukkuu? Sukulaisesi, ystäväsi, ohikulkijat, neiuvolatäti...?

Vierailija
16/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapskulta, kun ei näistä sun teksteistä saa mitään selvää! Sua ja vauvaasi ei varmasti kukaan vihaa, vaikka joudutkin ikävää arvostelua kuuntelemaan. Nyt sun pitää valitettavasti kasvaa vähän liian nopeasti, mutta siihen kuuluu, että oppii ottamaan kritiikkiä vastaan - ja toisaalta suodattamaan esim. ikäistesi turhat ilkeilyt pois. Toivottavasti sulla on hyvät tukijoukot. Voimia paljon!

Vierailija
17/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Öö, tuota paskaa. Kyllä musta kuule ihan hyvä äiti tulee. Enemmän mun ei tarvii sitä muille perustella tai sanoa, kun tiiän ite mitä oon ja mitä musta tulee, äitiydessä.

Eikä kyse ole harmillisuudesta. :D vaan siitä että ihmiset aiheuttaa tällä "harmillisuudellaan" kiusaa, eivätkä ajattele pidemmän päälle ennen kun suunsa avaavat että tekevätkö kiusaa mulle/myöskin sitten vauvalle. Koska negatiivinen olotila ja juuri tällänen väittely, ahdistus, itsensä jatkuva puolustaminen, vaikuttaa enemmän vauvaan... ja pelkään mitä hälle käy! mutta raskautta ei voi enää keskeyttää...

[/quote]

Tässä se just nähdään, ei sulta muuta irtoa kuin tuollaista epäkypsää teiniuhoa.

Jos sä olet vasta raskaana, niin sä et todellakaan tiedä millainen äiti susta tulee. Sä voit kuvitella kovasti, kuinka sun kovat vuodet nuorisokodissa on koulinut susta maailman parhaimman mutsin, ja että sinä just et varmasti toista vanhempiesi virheitä... ja teet niin kuitenkin.

Toisekseen olisi kiva tietää edelleen millä työllä sä olet sitä penskaasi elättämässä? Et kai vaan mun työllläni?

Vierailija
18/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:08"]

"Koska siitä on pakko nauttia edes teenäisesti, jos meinaa selvitä.

En voi teeskennellä että odotusaika on täysin ihanaa "

Siis oletko teennäisesti vai et?

[/quote]

Kai sä lukea osaat? Yritän siis pukea ihmisten negatiiviset idioottimaiset tuntemukset jotka ne purkaa muhun ulkomaailmassa, tällä palstalla niin positiivisiksi jotta pystysin nauttimaan niistä että muhun ja vauvaan ei enää sattuisi. Muita mahdollisuuksia mulla ei ole. Kun ihmiset eivät ajattele/mieti ennen kun avaavat turpaansa ja käyttävät sananvapautta ja mielipiteensä ilmaisun oikeutta, ihan vaan silkkaan piruiluun ja toisen mielen pahoittamiseen. Siitä lapsesta välittämättä.

Tästä on kysymys.

Ja kyllä mä olen mielestäni kuin kuka tahansa muukin äiti ja ansainnut samanlaisen kunnioitettavan kohtelun. Nuori ikä on monesti muutenkin rankkaa, niin kiva kun sitä tuskaa ja paskaa lisätään vielä näin vanhempien ihmisten osalta.. koska hehän vain haukkumalla ja pilkkaamalla täälläkin "kritisoivat". Mut sit ei nähdä sen suhtautumisen muita vaikutuksia tai piitata siitä satuttaako se sitä odottajaa ja sitä kautta vauvaa, vai ei... Ollaan niin itsekkäitä.

Vierailija
19/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet havainnut kanssaihmisten tunteiden olevan oikeasti niin voimakkaita, että voidaan puhua suorastaan vihasta, niin oletko miettinyt, voisiko viha johtua jostain muusta ominaisuudestasi tai luonteenpiirteestäsi kuin iästäsi? En jaksa uskoa, että joku tietty ikä aiheuttaisi laajemmassa mittakaavassa raivoa ihmisissä, niin kuin tuolla aiemmin jo väitit ("Teini sanasta ihmiset kokee kuitenkin aina vihaa ja halveksuntaa"). Vai voisiko olla, että sinulla on todella huono itsetunto ja sen vuoksi taipumus liioitella päässäsi tällaisia asioita? Vaikutat epätasapainoiselta ja katkeralta.

Kenties olet saanut asiatonta asiakaspalvelua  neuvolan tädiltä, lähipiirissäsi on puitu tilanteen huonompiakin puolia ja olet kuullut, mitä juoruämmät ovat kylillä puhelleet. Nämä eivät kuitenkaan ole syitä olla vihainen koko maailmalle ja "vanhemmille ihmisille". Asiatonta käytöstä on sellainen toki. Millaisia hyökkäyksiä olet sitten saanut kanssaihmisiltäsi? Teksteistäsi saa sellaisen vaikutelman, niin kuin tuntemattomat haukkuisivat jatkuvasti huoraksi ja lähipiiri yrittäisi sabotoida elämääsi.

"Mutta tiedän että ahdistukseni ei lopu täysin, ennen kun ihmisten käytös/olosuhteet voivat muuttua."

Pötyä. Ahdistuksesi loppuu, kun kasvat aikuiseksi ja saat itsetuntosi terveelle pohjalle ja alat itsekin luottaa siihen, että sinusta on vanhemmaksi.  Arvostelijoita ja paheksujia on aina, jos niitä haluaa etsiä. Kun ihmisellä on riittävän paksu kuori, hän osaa jättää asiattomuudet ja loukkaukset omaan arvoonsa, koska itse tuntee itsensä ja tietää asioiden todellisen laidan.

Vierailija
20/26 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin paljastetaas nyt tän alotuksen totuus: tää on "provo".

Mutta halusin vaan laittamaan miettimään että tekin jotka kovin sanoin tällä palstalla arvostelette teiniraskauksia, mikä on kyllä lähes silkkaa haukkumista ja ollutkin monesti sitä niin miksi ihmeessä? ettekö tajua että näillä nuorilla on varmasti jo muutenkin tarpeeksi rankkaa? kun tuossa iässä yleensä tuppaa olemaan.

Toivotteko että jos teidän lapsestanne tulisi nuorena vanhempi ja hänellä olisi vielä ennen kaikkea herkkä luonne, että hän joutuisi kestämään tälläistä paskaa täällä mitä saa aina lukea, samoin ulkomaailmassa.. ehkä aikuisilta, sukulaisiltaan, muilta aikuisilta, ikätovereilta, kavereilta, kiusaamista...? Nauttisitko sinä siitä ja haluaisitko lapsesi kokevan sellaista?

Eikö meidän ennemmin pitäisi tukea näitä liian aikaisin raskautuneita nuoria jotka ovat päättäneet pitää lapsen esim. ylä-aste ikäisiä ja paneutua ennemmin siihen että mitenkä tulevaisuudessa ratkaistaisiin paremmin nämä liian nuorena alkaneet raskaudet jotta lapsen ei tarvitsisi suuntautua mihinkään näistä vaihtoehdoista: raskaana olemiseen, ehkäisyn puutteeseen tiedon tai jonkun muun seikan puuttumisen takia, adoptioon antamiseen, aborttiin tai ylipäätään aloittamaan seksin harrastamista liian nuorena? esim. ennen lukio tai ammattikoulu ikää..

Ja miksi täysi-ikäinen nuori aikuinen eli 18-19vuotias saa paskaa kohtelua jos hän on raskaana? Eikö hänen ikäiseen tulisi jo kuitenkin ainakin suhtautua kuin aikuiseen ja kohdella kuin ketä muuta äitiä tahansa ja kiinittää siinä kohtelussa huomiota ennemmin siihen että miten hän vauvaansa kohtelee, onko hyvä äiti vai huono äiti, tupakoiko esim raskaus aikana tai juoko alkoholia jne... ja sitten valita se tapa, minkälaisen kohtelun tämä äiti ansaitsee.

Ei niin että häntä automaattisesti kohdellaan paskasti!

Koska ei ole ole olemassakaan sellaista faktaa etteikö muka huono kohtelu vaikuttaisi äitiin/sitä kautta vauvaan. Automaattisesti. Sehän on fakta!

Se voi lisätä ahdistuneisuutta, masentuneisuutta ja niistähän tämä pieni ihmisalku kärsii, joka on täysin syytön kaikkeen paskaan...

Mietintää ja haloota nyt tähänkin "sananvapauteen"! sananvapautta ei ole tehty siksi että ihmiset saisivat vaikka kuinka paljon haukkua, mollata ketä tahansa kantamatta pätkääkään vastuuta siitä...

Nyt jokainen peukuttaa tämän tekstin, joka on asenne muutoksen kannalla!

ps. en ole itse entinen teiniäiti tai isä, mutta kyllästynyt kahtomaan aina tällästä heidän haukkumista ja suurennuslasin alla pitämistä... kuvitteleppa itse jos joutusit elämään aina suurennuslasin alla - olisiko se sinusta kovin helppoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän