Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa lenkkeillä erikoisen kulkijan takia

Vierailija
18.11.2013 |

Asumme hienojen ulkoiulumahdollisuuksien vieressä aika syrjäisessä paikassa. Olen innokas lenkkeilijä ja metsissä samoilija, mutta minua pelottaa eräs ilmeisesti psyykkisesti sairas mies, joka pyöräilee ja kävelee jatkuvasti maastossa ristiin rastiin, eilenkin tuli vastaan metsäpolulla pyöräänsä mukanaan raahaten aika kiihtyneen oloisesti. Joka kerran kohdatessamme hän puhisee vihaisena itsekseen ja joskus huutaa ja kiukkuaa yms. ja se kuuluu jo jonkinmatkan päähän. Kohdatessa hän tervehtii vihaisesti esim. "Moi ja ikävää päivää vaan sullekin!" ja rymisteli pyöräänsä. Olen vähän kysellyt tästä miehestä ja saanut selville, että hän on vanhan äitinsä kanssa asuva varhaiseläkeläinen.

Onko tällainen huuteleva ja itsekseen puhuja yleensä ympäristölleen kuitenkin ihan vaaraton?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa on murresana pohjoisessa ja tarkoittaa jonkin asian hankkimista. Valitettavasti sitä sanaa tulee käytettyä joskus huomaamatta, vaikka tiedän että saattaa aiheuttaa hämmennystä.

Ja tämä iso koirani on saksanseisojan ja noutajan sekoitus. Eläimistä tiedän ehkä keskivertoa enemmän jo ammattinikin puolesta, eikä minulla myöskään ole minkäänlaista tarvetta brassailla koiralla. Kuten sanoin, koira on minun lenkkikaveri ja varsin hyvin koulutettu, mutta kokonsa puolesta tuo minulle  turvallisuuden tunteen kun käyn lenkillä yksin. Enkä ole laittanut siis ottanut koiraa lapsilleni, lapsilla on pupu. Minä olen äitinä lapseni turva ja huolehdin etteivät ole ulkona iltaisin tai öisin, eivätkä kulje missä sattuu.

Vierailija
22/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa on murresana pohjoisessa ja tarkoittaa jonkin asian hankkimista. Valitettavasti sitä sanaa tulee käytettyä joskus huomaamatta, vaikka tiedän että saattaa aiheuttaa hämmennystä.

Kiitos selvennyksestä. Melkein asiayhteydestä arvelin, mutta toisaalta, siitä olisi voinut jäädä joku sanakin puuttumaan. Olen viisaampi nyt! =) terv. se kyselijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne päällekarkaushälyttimet ei varmaan paljoa jossain pusikossa auta. Pippurisumute vois olla ihan asiallinen vaikka laiton onkin. Koira vielä parempi. Todennäköisesti ei ole vaarallinen hullu, mut onhan niitäkin. Itse ehkä selvittäisin taustoja jos mahdollista.

Vierailija
24/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostoalueella.Miten tuollainen mies sinne olisi eksynyt?

Asuuko hän varakkaan äidin kanssa hienostoalueella.Wau.Kerro heti tuntomerkit,olen kiinnostunut!

Vierailija
25/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostoalueella?

Hienoilla ulkoilumahdolliuuksialla tarkoitin kyllä kauniita isoja metsiä polkuineen ja kauniine maisemineen.

AP

Vierailija
26/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä löytänyt aloituksesta sanaa hienostoalue. Meidän asuinalueellamme(ei hienostoalue, tavallinen, vanha pientaloalue) on myös mölisevä mies joka häiriköi varsinkin puiston läpi kouluun kulkevia lapsia, huutelee ja juoksee perään. Ei tosin koske lapsiin jolloin poliisi ei voi mitenkään puuttua. Tekisi mieli joskus kerätä iso porukka(yksin ei uskalla) ja käydä vähän kyselemässä mieheltä motiivia lasten kiusaamiseen. 

Joskus tämä kyseinen mies on myös kytännyt pururadalla lenkkeileviä naisia piiloutuen itse puiden taakse. 

Vierailija
27/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuontapainen tyyppi taitaa tämäkin olla.

AP

Vierailija
28/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kannattaa lukea aloitus vähän ennenkuin aloittaa vittuilun.

Ap:lle: ihan mahdotonta sanoa onko harmiton hullu vai mahdollisesti vaarallinen, mutta kyllä minuakin pelottaisi tuollainen, etenkin jos tulee vastaan jossain syrjemmässä missä ei ole muita ihmisiä.

Vierailija
29/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:51"]

Hienostoalueella.Miten tuollainen mies sinne olisi eksynyt?

Asuuko hän varakkaan äidin kanssa hienostoalueella.Wau.Kerro heti tuntomerkit,olen kiinnostunut!

[/quote]

Teetkö sinä mitään muuta kun vastaat uusiin aloituksiin AINA samalla tyylillä. Niin läpinäkyvää.... :D

Vierailija
30/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:00"]

Ap:lle: ihan mahdotonta sanoa onko harmiton hullu vai mahdollisesti vaarallinen, mutta kyllä minuakin pelottaisi tuollainen, etenkin jos tulee vastaan jossain syrjemmässä missä ei ole muita ihmisiä.

[/quote]

Hän on tullut minua vastaan paikoissa, joiden lähettyvillä ei ole ehkä kilometrikaupalla ollut yhtään ihmistä. Ja sitten olen juossut sydän kurkussa jatkuvasti taakseni vilkuillen. Kerran mies tulikin perässäni, kävellen tosin ja jäi sitten jälkeen. Ehkä ihan viattomasti oli juuri kääntymässä takaisin, mutta minusta se vaikutti jotenkin... oudolta, kun kääntyi ikäänkuin perääni. Harmittaa tosi paljon, jos pitää luopua lenkkeilystä, kun tuolla olisi niin hienot maastot juosta :/

AP

Vierailija
31/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ulkonäkö kerro mitään. Ihan hyvin se murhaaja voi odottaa vaikka kotona, oletko lukenut kuinka paljon Suomessakin miehet tappaa ja uusi villitys tämä että mies tappaa koko perheen, itsensä lopuksi.

Älä anna miehen voittaa sinua, jos nautit lenkkeilystä, tee sitä. Laita korvalaput kovemmalle ja hymy huuleen.

Vierailija
32/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niitä löytyy "hulluja" palstoilta ja maapalstoilta. Diagnoosista voisi vetää joittakin johtopäätöksiä. Voitko koskaan jutella hänen äitinsä kanssa? Luulen, että äiti juttelisi ihan mielellään ja osaisi valaista asiaa. Suurinosa on harmittomia. 

Vierailija
33/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? Huomasin vasta itsekin lukeneeni väärin.Ei kyseessä ollut tosiaan hienostoalue.

Vierailija
34/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:10"]

eihän ulkonäkö kerro mitään.

[/quote]

Ulkonäköä en kyllä edes kuvaillut, vaan käytöstä. Avausviestissäni kuvailen miehen käytöstä, yksinhuutelua, kiukkuamista ym.

AP

Vierailija
35/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ap pelkän ulkonäön takia miestä pelkääkään vaan käytöksen josta huokuu vihamielisyys.

Vierailija
36/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pippurisumute mukaan tai koira! Älä anna sen lannistaa

Vierailija
37/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy poliisilta hänestä... mä olen pari kertaa lenkkipolulla törmännyt hiljalleen ajelevaan poliisiautoon. Varmaankin ovat olleet hätistelemässä pervoja sieltä pois.

Vierailija
38/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista ottaa mukaan joku ystävä tai tuttu jolla olisi mahdollisimman iso ja "ruma" koira? Kun sitten ko mielipuoli tulee näkyviin niin "riehaannutatte" koiran niin että se alkaa haukkua ja riekkua ympäriinsä.

Vierailija
39/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista ystävää tai tuttua. Lähin poliisiasema on kymmenien kilometrien päässä, josta eivät kyllä tule ajelemaan tällaisessa asiassa tännepäin. Pippurisumute voisi olla hyvä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme