Ajattelin ostaa Burberryn untuvatakin, mitä mieltä laadusta?
Eli tällainen olisi suunnitelmissa. Mitä mieltä, kellään kokemusta merkin untuvatakkien/toppatakkien laadusta, onko hintansa arvoinen? Entä miten lämpimyys, pitääkö lämpimänä paukkupakkasillakin ja onko puolestaan leudommilla keleillä liian kuuma?
Myös hyviä vaihtoehtoja saa mielellään suositella, tarkoituksena siis löytyy hyvännäköinen ja kestävä untuvatakki pääasiassa kaupunkikäyttöön, mutta sen pitää kestää myös ulkona kävelyä, bussin odottelua lumisateessa ym.
Kommentit (30)
Minulla on Burberryn untuvatakki, todella laadukas. Ei näy mitään käytönjälkiä, mutta kunnon pakkasiin suosittelen Canada Goosea. Ostin CG takin viime talvena eikä ole palellut kertaakaan ja hinnaltaan saman hintaisia.
Mulla on kiva ja hyvälaatuinen Jackpotin untsa. Se ei ole sporttinen, on muutama kiva yksityiskohta ja ommeltu muotoon niin ettei ole ihan säkki. Pituutta on tuonne lähes polveen asti. Oli puolet Joutsenen hinnasta, mutta ei toki omaa sellaista merkkistatusta mitä Burberrystä saisi.
Tommy Hilfigerillä sekä Marc'o Pololla on hyvät takit myös.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:39"]
Joutsenen takit on NIIIIIN mummomallisia kun olla ja voi. Mulla oli sellainen perusounainen joskus nuorena, ja oli tosi lämmin. Nyt olen useana vuonna katsellut Joutsenen takkeja ja kyllä on rumia! Lämpimiä kyllä. itselläni on Gantin viime vuonna ostettu ja ihan ok lämpöinen.
[/quote]
Vähän sama fiilis niistä, mutta toisaalta minä varmaan pukeudun av-standardien mukaan muutenkin aika mummotyyliin, joten olisikohan tuo sitten seuraava askel :) Kokeilin itse asiassa viikonloppuna yhtä Jackpotin untsikkaa, mutta oli jotenkin oudon mallinen päällä, toki ei varmaankaan koske kaikkia merkin malleja. Tuo CG olisi varmaan ainakin lämmin kyllä, mietin onkohan se puolestaan sitten liian teini? Tai onkohan vaan omaa kuvitelmaani, mutta ainakin Helsingissä niitä nimenomaan aika monilla n. lukioikäisillä näkyy.
Vaikeaa tällainen! Tykkään melko perusmallisista, mutta kuitenkin naisellisista takeista, sellainen kestää myös hyvin aikaa. Nykyinen merkitön villalangastakkikin on kestänyt hyvänä n. 7 vuotta ja miehummin muutenkin ostan sellaisia, mitä ei tarvitse heti uusia.
-Ap
Ihan turhaa ostaa talvitakkeja. Lisää kerrospukeutumista jos pakko mutta ei nykyään talvivaatteilla tee oikeasti yhtään mitään. Fjällrevenillä on hyvät ja laadukkaat unskit jos kerran sinun on pakko sellainen saada niin ostaisin Fjällarin. Stadiumin oma merkki on ehdottomasti paras edullisista ja varmuudella muodikas ruotsalaisena.
Heh, eivät Joutsenen takit ole mummomaisia :) Ne ovat ajattomia. Ainakin itse tykkään siitä, ettei untuvatakissa ole "naisellista" vyötä ja kultaisia yksityiskohtia. Untuvatakki on paksu takki, ja väljyys myös auttaa lämpimänä pysymisessä. Esim. Monclerin monet takit ovat mielestäni aika kauheita. Makuasioita toki.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:27"]
Ota Joutsen, et pety.
[/quote]Ne on rumia
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:56"]
Canada Goose?
[/quote]
Vähän mielestäni liian ulkoilutyylinen kaupunkimenoon. Tykkäisin myös siitä, että takissa on edes hieman jotain muotoa, ettei se olisi ihan tönkkö. Vaikeaa on, tiedän! :) siksi sitä sopivaa takkia ei oikein kovin helposti meinaakaan löytyä.
-Ap
Joutsenen takit on NIIIIIN mummomallisia kun olla ja voi. Mulla oli sellainen perusounainen joskus nuorena, ja oli tosi lämmin. Nyt olen useana vuonna katsellut Joutsenen takkeja ja kyllä on rumia! Lämpimiä kyllä. itselläni on Gantin viime vuonna ostettu ja ihan ok lämpöinen.