Kuinka paljon muiden toiveita pitää kunnioittaa?
Aiheessa miehen lähisuku ja joulu meidän luona. Itse en ollut innostunut asiasta, sanoinkin että ensi joulun olen kotona vaikka sitten yksin. Nyt anoppi on halunnut, että joulu oltaisiin meillä. Täällä olisi silloin miehen vanhemmat, siskot perheineen ja miehen isoisä. Ja meidän perhe tietysti eli me ja kaksi lasta.
Viime viikonloppuna asiasta oli puhe ja sanoin että katsotaan. Se meni kuuroille korville. Alkoi tulla toiveita että minä haluan sitä ruokaa ja toinen haluaa pukin ja kolmas haluaa viiniä ja ja ja. Minä taas en haluaisi muuta kuin kerrankin sellaisen joulupöydän jonka minun mummini oli tapana tehdä, ja että olisin RAUHASSA omassa kodissani.
Miten paljon minä teen ruokia muiden toiveiden mukaan, ja miten paljon joustan esim. aikatauluissa, kun haluan käydä lasteni kanssa mummini haudalla ja joulusaunassa joskus ja pukkia ei tarvitsisi mutta ilmeisesti joudun sellaisen meille maksamaan... ? Jotenkin ärsyttää nyt todella paljon.
Kommentit (7)
Miksi et sanonut suoraan että haluat oman joulun, ei kiitos vieraita toiveineen ja vaatimuksineen. Tuollainen "katellaan" antaa sen kuvan että sinua ei kiinnosta hevonhumppaa koko joulu ja muut järjestäkööt sen sitten tyylillään.
Minä olisin kyllä sanonut että ei voida olla meillä, koska meillä vietetään rauhallista joulua yksin / ydinperheen kanssa emmekä ota vastaan vieraita.
Teillä siis koti ei ole miehen koti lainkaan? Eli sinä et kysele häneltä, miten aikoo suvulleen joulun järjestää?
Sama juttu täällä, olisin kohteliaasti mutta jämäkästi kertonut heti, että ei kiitos. Olisin perustellut kantani asiaan sillä, että joulun tahdon rauhoittaa siten kuten itse tahdon, pienessä piirissä ja omilla ehdoilla. Sukulaisia voi nähdä sitten joulu- ja tapaninpäivänä rauhassa. Jos tästä joku loukkaantuu, koittaisin selittää omaa kantaani mahdollisimman hyvin, ei kuitenkaan muuta.
Kyllä aikuisten ihmisten pitää ymmärtää jos kertoo, että jouluna tahdon rauhoittua, enkä kaipaa kotiini suurta ihmismäärää ruokahössötyksineen, koska se ei sovi minun kuvaani mukavasta joulusta.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:06"]
Teillä siis koti ei ole miehen koti lainkaan? Eli sinä et kysele häneltä, miten aikoo suvulleen joulun järjestää?
[/quote]
Mies kyllä hankkii kuusen ja käy kaupassa ja siivoaa ja vaikka mitä, mutta nyt onkin kyse MINUN tunteistani. Periaatteessa olisi lapsille ainakin kiva, ja miehellekin nähdä sukuaan täällä. Mutta minä en jaksaisi aina nähdä heitä.
ap
Olet melkoinen lapanen, jos meinaat alkaa järjestää muiden mieliksi juhlia, jotka eivät sinua itseäsi oikeastaan kiinnosta. Jos mies haluaa isännöidä sukulaisilleen, vastatkoon hän järjestelyistä. Miksi sinun pitäisi kotiorjaksi ryhtyä?
No jos et halua että joulu pidetään teillä ni sitten sitä ei pidetä.
Jos myönnyt että pidetään niin sitten vieraat tulevat silloin kun te heidät kutsutte.
Jos et ole hankkimassa viinejä niin ne jotka niitä haluavat hankkivat, jos jollakulla on tapana päihtyä etkä halua että hän päihtyy sanot siitä hänelle ennen jouluaattoa, jos ei onnistu niin alkoholittomat kekkerit
Jos joku haluaa sen joulupukin niin hän sen tilaa ja sovitte yhdessä ajan
Jos joku haluaa sitä ja tätä ruokaa hän sen tehköön ja tuokoon mukanaan, sinä teet ne ruuat jotka haluat.