Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOS menettäisit hiuksesi...

Vierailija
18.11.2013 |

Ajatusleikki, toisilla ehkä omakohtaistakin kokemusta. Itseäni asia koskettaa.

JOS sinä menettäisit hiuksesi, käyttäisitkö jotain pääsi suojana? Olisiko se mahdollisesti peruukki, pipo tai huivi?

Uskotko, että voisit kulkea kaljuna esimerkiksi uimahallissa tai muissa julkisissa paikoissa?

Oma tukkani tulee todennäköisesti lähtemään ja kovasti kaiken muun keskellä mietityttää myös tämä "kosmeettinenkin" puoli :(

Asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti hiukset noin kymmenen vuotta sitten alopecian takia. Mä käytin pipoa, huiveja jne. ihan sisälläkin. Oli tosi ärsyttävää, kun ihmiset oli, että ota se huivi pois sisällä tai kun syöt. Valitettavasti pääni ei ole täydellinen. Nyt on lähtenyt hiuksia noin puolesta päästä, onneksi takaa. Monet luuleet, että olen ajellut huvikseen. 

Eli pipo tai huivi, himassa tietty ilman. Satsaisin kulmakarvoihin ja hyviin meikkeihin ja isoihin korviksiin. Mullakin oli kallis, muodikkaasti leikattu peruukki, jota käytin pari kertaa, mutta se kutitti ja ahdisti. 

Tsemppiä kaikille kaljuille! Mun mielestä on ihailtavan rohkeaa kulkea kaljuna! Itsellä ei nuorena rohkaus riittänyt, nyt vanhempana riittäisi. Fanitan mun syöpähoidoissa olevaa siskoa, joka leikkasi kaljun. Peruukkia käyttää ainakin välillä. 

Vierailija
42/43 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ajoi hiukseni, kun olin verisyöpäni vuoksi eristyksessä sairaalassa elokuussa 2012.

Minulla oli olkapäille olevat punertavanvaaleat hiukset. Joulukuussa tilalle kasvoivat ruskeat ja hyvin kiharat hiukset. Kulmakarvani tummuivat.

Lyhyt sänki oli mielestäni kätevä sairaalassa, koska hiukset oli helppo pestä. Ne kuivuivat parissa sekunnissa. Olin ostanut erilaisia pipoja, mutta en käyttänyt niitä sairaalassa.

Sairaalat usein jakavat pipoja, joita ystävälliset naiset ovat virkanneet potilaille.

Syksyn edetessä minua paleli kotona, joten ostin hupullisen lämpimän aamutakin. Nukuin yöpaidassa ja aamutakissa. Huppu päässä. Peruukki lämmitti päätäni, kun liikuin ulkona. Joskus peruukin päällä oli takin huppu.

Sain sairaalan maksusitoumuksella kauniin, punertavan peruukin. Ilahduin, kun hiukset olivat pitkät. Luulin nettikirjoitusten perusteella, että potilaan on mahdollista saada vain lyhyet hiukset.

Ostin vaalean, pitkähiuksisen peruukin, joka muistutti omia hiuksiani. Käytin peruukkeja syyskuusta 2012 syyskuuhun 2013.

Peruukit pitää pestä peruukkishampoolla joka kolmas viikko. Niihin tulee jättää peruukeille tarkoitettu hoitoaine liotuksen jälkeen. Kuivaus pesun jälkeen ensin pyyhkeen sisällä ja sen jälkeen niskalenkistä ripustettuna. Peruukkia ei saa harjata pesun jälkeen. Kuivuneen peruukin voi harjata. Saan käsittelyohjeet peruukkiliikkestä. Niihin pitää yleensä varata aika sovitukseen.

Työkaveri valitsi lyhyet hiukset, joten hän sai kaupan päälle shampoon ja hoitoaineen. Minä päädyin pitkiin hiuksiin, joten en saanut tuotteita.

Jos kärsit tuoksuista, niin pyydä saada haistaa shampoota. Sain ostamani peruukin lisäksi "mummolle" haisevia hiustenhoitotuotteita. Ostin toisesta liikkeestä neutraalimman tuoksuiset pesuaineet (ja vein ne tuoksuvammat Fidaan).

Huivit sopivat monille. Minä en osaa käyttää niitä, joten huivit jäivät käyttämättä.

Toivon, että vointisi paranee pian ja löydät mieleisesi peruukin tai päähineen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näyttäisin michelinukkelilta kaljuna, joten varmaan ihmisten ilmoilla laittaisin jotain suojaksi, peruukkeja olis varmaan ihan kiva kokeilla. Mulla hiukset on aina olleet aika parasta mussa, mutta en usko että silti ihan hirveesti surisin niitten menettämistä, varsinkin jos se johtuisi syöpähoidoista eli ne voisi vielä kasvaa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme