Kun mies on "liian" menevä
Hei, toivon vinkkejä sellaisilta naisilta, joiden mies on ollut "liian" menevä ja sittemmin rauhoittunut.
Eli olemme olleet avioliitossa muutamia vuosia ja meillä on kaksi lasta, työt ja koti. Kaikki puitteet täysin kunnossa. Onnea ja rakkautta on. Mieheni on aina ollut ns. menevä tyyppi. Ts. juonut liikaa ja liian usein. Nykyisin perheen näkökulmasta juo edelleen liikaa ja liian usein, vaikka onkin vähentänyt huomattavasti. Tuntuu, että mies on levoton, jos ei tarpeeksi usein pääse "nollaamaan". Lisäksi minulle on jäänyt alitajuntaan pelko juomisen määrästä ja tiheydestä.
Haluaisin rentoutua itse tässä asiassa, luottaa mieheen uudelleen. Mies siis pettää luottamuksen aina uudelleen juomisasiassa, siksi luottamus siihen asiaan on mennyt. Ei ole väkivaltainen tai petä. Tähän haluaisin vinkkejä. Ja toisaalta haluaisin vinkkejä siihen, että miten menevää miestä rauhoitellaan. Hyvää, pahaa, uhkailua ja kiristystä olen kokeillut....
Kommentit (12)
Eikö kellään ole mitään ehdotuksia antaa?
Et voi muuttaa toista. Olet jo hyväksynyt hänet mieheksesi ja lastesi isäksi. Joko jatkat hyväksymistä tai jätät hänet. Miksi sun pitäisi luottaa häneen, jos hän kerran rikkoo lupauksensa kerta toisensa jälkeen? Sinä itse päätät millaisen miehen kanssa haluat elää.
Mielenkiintoinen sanavalinta tuo "menevä", kun kyse on juopottelusta. Tuoksahtaa 1960-lukulaiselta eufemismilta.
En ikinä ole ennen kuullut juoppoutts nimitettävän "menevyydeksi". Menevyydessä on aina ollutnjoku dynaaminen konnotaatio.
mutta vastauksena kysymykseen, et sinä pysty juoppoa "rauhoittamaan". Se on joko otettava tai jätettävä sellaisena kuin on.
ei mikään mene koskaan alkoholistilla alkoholin edelle ei edes perhe ja miksi sinun pitäisi luottaa kun mies kusettaa?
Ap vastaa:
siksi kirjoitin menevä, kun mieheni ei ole alkoholisti tai juoppo. On menevää sorttia, että melko usein PERHEEN NÄKÖKULMASTA rilluttelee. Tähän mennessä ainoa järkevä kommentti, joka laittaa ajattelemaan, on tullut numerolta 3.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:19"]Ap vastaa:
siksi kirjoitin menevä, kun mieheni ei ole alkoholisti tai juoppo. On menevää sorttia, että melko usein PERHEEN NÄKÖKULMASTA rilluttelee. Tähän mennessä ainoa järkevä kommentti, joka laittaa ajattelemaan, on tullut numerolta 3.
[/quote]
Kiellät itseltäsi totuuden. Mies on alkoholisti, jos kerran juo usein ja jos olet huolissasi hänen juomisestaan. Terve aikuinen nollaa päänsä muulla tavoin kuin juomalla kännit. Tuollainen elämä, missä nainen menee luottamuksesta epäluottamukseen, on surullista ja hajottavaa.
Aloittaja: Oletko kuullut audit- alkoholitestistä? voit tehdä sen netissä miehesi puolesta, ja katsoa onko hän alkoholisti. Linkki: http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
Minun mieheni oli kova ottamaan, elin ainainen pelko persiissä milloin kaikki taas romahtaa. Kunnes laitoin miehen valitsemaan minun ja alkoholin väliltä.
Mullakin on tuollainen menevä ja levoton mies. Fakta on, että mies on alkoholisti. Jos alkoholi ja menot ja kaverit menevät perheen edelle, se on ongelma. Ainakin minulle. Minun ongelmani on onneksi viimein ratkaistu ja edessä on ero. Valehtelin liian pitkään itselleni ja uskoin sokeasti, että tilanne vielä muuttuu. Ei se mihinkään muutu. Parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa, joka ennen pitkää tuhoaa minut ja sen mitä olen.
Kerrohan ap paljon miehesi juo?