Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunvietosta tuleva riita!

Vierailija
17.11.2013 |

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kolme vuotta. Viimeiset kolme vuotta olemme yhdistelleet perheidemme jouluperinteitä ja ravanneet joulun paikasta toiseen: aattona, joulupäivänä ja tapanina yhteensä kuusi "tapahtumaa" missä pitäisi käydä. Kilometrejä tulee yli 150. Yksi noista on minun sukuni juttu, loput viisi miehen suvun ;). 

Olen raskaana, minulla on laskettu aika huhtikuussa. Tämän joulun aiomme vielä juosta paikasta toiseen, mutta joulun -14 päätimme viettää keskenämme.

Hyvässä yhteisymmärryksessä sovimme että kummankin suvusta otetaan yksi joulutapahtuma missä käymme, muun ajan vietämme perheen kesken nauttien joulurauhasta. 

Minun lapsuuteni on rikkinäinen (eroperhe, vaikea suhde isään ja isäpuoleeni) joten olen odottanut oman perheen joulua kovin.

Päätimme että käymme joulukahvilla/ lahjojenjako tilaisuudessa minun vanhemmillani aattona. Miehen suvun perinteistä valitsimme hänen isomummunsa jouluaterian tapaninpäivänä (koska isomummu sen rakkaudella tekee eikä ole sitä ikuisesti tekemässä, ovat muuttamassa palvelutaloon keväällä).

Ongelmana on miehen kolme siskoa. Heidän luomansa jouluperinne nimittäin on että heidän vanhempansa ja perheensä kokoontuvat jonkun siskon luona vuorovuosin. Siellä on ruokaa, joulusaunaa, lahjojenjakoa, leikkejä yms yms. 

Ja miehen siskot tulevat loukkaantumaan todella paljon kun tänä jouluna ilmoitamme ettemme joulua -14 heidän kanssaan vietä.

Miten kestää siskojen viha? Saamme varmasti kuulla kunniamme mutta omapa on perheemme :). Siskot ovat melko päällepäsmäreitä monessakin asiassa. Onko kenelläkään samanlaista tilannetta?

Mitä tekisitte tilanteessamme?

Emme voi kutsua koko miehen sukua luoksemme jouluksi koska asuntomme on liian pieni. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen myös "juoksemista". Esikoisen saatuamme päätimme että minä ja mies ja lapsi olemme jouluaaton keskenämme. Muina pyhinä sitten kävimme sukuloimassa vanhempiemme luona. Kuitenkin niin että 1kyläpaikka/päivä. Näin kyläpäivätkin ovat rauhallisia ja kiireettömiä.

Vierailija
22/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta 2014 ei kannata nyt vielä puhua. Vasta sitten vuoden päästä. Jos joku ottaa aiheen puheeksi niin voi sanoa, että jos nyt tämä joulu ensi juhlittaisiin.

Ja sitten vuoden päästä voi sanoa, että ette halua viettää joulua autossa reissaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, ethän vielä edes tiedä suuttuuko ne siskot tästä, koska et ole sitä kertonut. Kannattanee kertoa vasta keväällä tai kesällä näistä seuraavan vuoden Joulusuunnitelmista. Vaimoni ja minä olemme viettäneet viimeiset 6 joulua yhdessä kotona ja niin teemme jatkossakin. Aiemmin kävimme vuorovuosina kummankin sukulaisten luona joulun vietossa, mutta koska joulun pyhät ovat kovin rajalliset ja matkaa meillä tuli joulureissuista 650 km suunta, niin olemme tästä luopuneet. Eipähän tuosta oo tiettävästi kukaan sukulaisista pahastunut.

Vierailija
24/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kannattaa puhua joulusta -14 sitten ensi vuoden marraskuussa. Silloin tiedätte esim. sen, järjestääkö isomummi enää tapanin-ateriaansa vai ei.

Vierailija
25/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 02:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 00:20"]

Minäs keväänä se isomummu muuttaa palvelutaloon? Jos aiotte jouluna 2014 mennä hänen luokseen tapaninaterialle, niin muuttohan olisi sitten keväällä 2015???

[/quote]

Ihan selkeestihän se tuolla alotuksessa lukee, ensi keväänä!?

[/quote]

Et sitten provoa rassu ymmärtänyt??

Vierailija
26/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos joku sisaruksista tulee valmiiseen pöytään ja kun tulee hänen vuoro järjestää niin perutaan.

Onhan tuokin tietysti parisuhteessakin reilua että jos miehen puolelta tulee 5 tapahtumaa ja sinun puolelta 1 niin vähentäminen kaikkiaan koskee miehen puolta! Eihän tuo missään nimessä ole alkujaankaan kuin karsitaan miehen suvusta 4 juttua. Käsittämätöntä miksi ei voisi tuota joulua viettää muiden kanssa. Ja silti karsitte yhä 3 tapahtumaa.

Mitä miehesi tahtoisi? Onko hänestä kivempi käydä sisaruksien kanssa jouluunvietossa vai nopsaan vaan syömässä mummon kanssa? Onko tuo ollut hänen ratkaisu vai pakoitat nyt tähän koska "sovitte tehdä vain yhden asian" eikä hän kehtaa olla pois mummon luotakaan. Minusta tuo on törkeää.

Muutenkin pitäisi ottaa huomioon että onko nuo tapahtumat miten tärkeitä miehellesi ja perheellesi. Sinä et tästä pidä, se on selvää mutta pitääkö maailman kulkea sinun halun mukaan? Sinä et ole mistään antanut pois: mies NELJÄ!

Olette ilmeisesti "päättäneet" tästä asiasta heti viime jouluna kun menitte kotiin ja olitte väsyneitä. Ja nyt käytät tuota "päätöstä" sitten hyväksesi. Hiljennät sillä miehesi ääntä koska hänelle ne varmasti on tärkeitä asioita, toisin kuin sinulle.

Eikö tämä asia pitäisi olla ihan helppo juttu kun se kerran on yhdessä päättämä?

Mitä sinä tässä jotain mielipiteitä enempää haet kun kerran miehen kanssa on yhteiset sävelet? Tuskimpa on.

Olet käyttänyt miestäsi hyväksesi ja tässä se nyt tulee sitten käytäntöön. Pilaat kaikilta joulun, omasikin!

Mahtaa teillä olla hyvä suhde.

Vierailija
27/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kamalan vaikea käsittää näitä jokajouluisia (ja liittyy toki muihinkin juhlapäiviin) vääntöjä. Meidän suvussa aina kaikki ovat saaneet ihan itse päättää missä viettävät juhlansa, eikä kellekään oo varmaan tullut edes mieleen että siitä pitäis seurata joku "siskojen viha".

Vierailija
28/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta 2014 ei tässä vaiheesa tarvitse puhua yhtään mitään.

Eikö miehen siskoilla ole puolisoita ja sitä kautta myös toista sukua, jonka kanssa pitäisi joskus viettää joulua? Ei kukaan voi olettaa, että joku perhe joka joulu viettää joulunsa heidän kanssaan.

Vierailija
29/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään käynyt mielessä, että ap:lle sattui vahingossa käymään kirjoitusvihre 2013:sta sijaan? Itse olen välillä ainakin niin hajamielinen, että vuodet saattavat mennä sekaisin. 

Jestas te mammat ootte tylsiä. Aina huutelemassa sitä provoa. 

Itse asiaan, meillä on myöskin sama ongelma ja päätimme miehen kanssa olla menemättä mihinkään jouluna. Vietämme joulun perheenä kotona. Jos joku suuttuu niin suuttukoot! Me olemme nyt perhe ja meillä on se oikeus. Kuten myös teillä!

Vierailija
30/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, juuri tuollaisen paikasta toiseen säntäilyn vuoksi koin sukujoulut todella epämiellyttävinä ja rauhattomina. Minusta jouluna pitäisi rauhoittua vain nauttimaan kirjoista, musiikista, elokuvista tai kuka mistäkin ilman, että pitäisi poukkoilla paikasta toiseen. Kun tein päätöksen, että minulla on oikeus viettää sekä joulu että uusivuosi aivan kuten itse haluan, niin aloin nauttimaan niistä. Aivan oikein, en enää viettänyt sukujouluja ja tuntui ihanalta lukea jouluyön läpi jotain hyvää kirjaa. Joululahjojen ostaminenkin loppui siihen, laitoin vain joulukortit.

Jokaisen olisikin hyvä pohtia sitä, viettääkö joulun muiden toiveiden ja tahdon mukaisesti, vai siten kuin itse haluaa. Jokaisella pitäisi olla oikeus nauttia joulusta.

Vierailija
31/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:57"]

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kolme vuotta. Viimeiset kolme vuotta olemme yhdistelleet perheidemme jouluperinteitä ja ravanneet joulun paikasta toiseen: aattona, joulupäivänä ja tapanina yhteensä kuusi "tapahtumaa" missä pitäisi käydä. Kilometrejä tulee yli 150. Yksi noista on minun sukuni juttu, loput viisi miehen suvun ;). 

Olen raskaana, minulla on laskettu aika huhtikuussa. Tämän joulun aiomme vielä juosta paikasta toiseen, mutta joulun -14 päätimme viettää keskenämme.

Hyvässä yhteisymmärryksessä sovimme että kummankin suvusta otetaan yksi joulutapahtuma missä käymme, muun ajan vietämme perheen kesken nauttien joulurauhasta. 

Minun lapsuuteni on rikkinäinen (eroperhe, vaikea suhde isään ja isäpuoleeni) joten olen odottanut oman perheen joulua kovin.

Päätimme että käymme joulukahvilla/ lahjojenjako tilaisuudessa minun vanhemmillani aattona. Miehen suvun perinteistä valitsimme hänen isomummunsa jouluaterian tapaninpäivänä (koska isomummu sen rakkaudella tekee eikä ole sitä ikuisesti tekemässä, ovat muuttamassa palvelutaloon keväällä).

Ongelmana on miehen kolme siskoa. Heidän luomansa jouluperinne nimittäin on että heidän vanhempansa ja perheensä kokoontuvat jonkun siskon luona vuorovuosin. Siellä on ruokaa, joulusaunaa, lahjojenjakoa, leikkejä yms yms. 

Ja miehen siskot tulevat loukkaantumaan todella paljon kun tänä jouluna ilmoitamme ettemme joulua -14 heidän kanssaan vietä.

Miten kestää siskojen viha? Saamme varmasti kuulla kunniamme mutta omapa on perheemme :). Siskot ovat melko päällepäsmäreitä monessakin asiassa. Onko kenelläkään samanlaista tilannetta?

Mitä tekisitte tilanteessamme?

Emme voi kutsua koko miehen sukua luoksemme jouluksi koska asuntomme on liian pieni. 

[/quote]

Meidän uusioperhe viettää joulun keskenään, kumpikaan ei halua tavata toisen sukulaisia pakosta. Kasvakaa aikuisiksi ja tehkää omat ratkaisunne.

Vierailija
32/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 09:39"]

Ei kellään käynyt mielessä, että ap:lle sattui vahingossa käymään kirjoitusvihre 2013:sta sijaan?

[/quote]

Mikä kirjoitusvirhe???? Ap sanoi selvästi, että TÄMÄN JOULUN he aikovat vielä ravata ympäriinsä ja ensi huhtikuussa syntyy vauva ja vuonna -14 eivät sitten enää ravaa mihinkään vaan ovat kotona.

Vierailija
33/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
34/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa hyvältä suunnitelmanne.

Kannattaa ehkä huomata mainita, että joulua 2014 vietätte kotona pikkuisenne kanssa, mutta että sitä seuraavia jouluja katsotaan sitten myöhemmin.

Jos annatte ymmärtää että kaikki loput joulut olette kotona, niin varmasti pahastuvat enemmän.

Vierailija
36/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen nosto, tulehan ap jatkamaan satua

Vierailija
37/37 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisit palata vuoden päästä asiaan. Miksi ihmeessä vuotta etukäteen pitää olla kertomassa tekemisiään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi