Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoallergia - vuohenjuusto?

Vierailija
17.11.2013 |

Onko kokemuksia? Löysin kyllä jotain vastauksia googlellakin, mutta kun tuo vuohenjuuston suosio on vasta viimevuosina noussut, niin varmaan on uusia kokemuskai? Moni vastaus toi kyllä tänne. Itselläni paha laktoosivaiva, mutta vuohenjuusto ei tee mitään ongelmaa. Kyseessä sukulainen, jolla paljon allergiaa muutenkin, joten mietin mitä voisi tarjota...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on maitoALLERGIA ei tuote käy. Jos on laktoosi-intoleranssi, silloin saattaa sopia.

Vierailija
2/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei käy: Lehmänmaitoallergiset ovat lähes poikkeuksetta allergisia myös vuohenmaidolle. Tästä löytyy varmasti niitä harvoja poikkeuksia, mutta ei kannata tarjottavia tehdä sillä perusteella, että hän sattuisi tuurilla kuulumaan juuri heihin tai varsinkaan tarjota vuohenmaitoa kertomatta sitä. Voit tietenkin kysyä onko hän testannut sitä, hän varmasti osaa itse tehdä päätöksen onko testaaminen vaivan väärti (jos saa maidosta anafylaktisen reaktion, tuskin haluaa edes kokeilla) ja tehdä testit itsekseen.

Allergisilla on tapana kertoa allergiansa ns. selkeästi ihmisille: Eli kertoo yleensä olevansa maitoallerginen, eikä näe tarpeelliseksi täsmentää, että myöskään vuohen-, kutun- tai puhvelinmaito ei käy, mutta sen sijaan soija- ja kauramaito käyvät. Jos tuolla tavalla listailisi allergiansa eksaktisti, kaikki olisivat aivan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla oli lapsena tosi paha atooppinen ihottuma, ja kokeilimme jonkin aikaa korvata lehmänmaidon vuohenmaidolla ja -juustolla. Ihottumaoireet lievenivät muistaakseni jonkin verran.

Mutta kuten joku jo kirjoittikin niin ei kannata kysymättä tarjoilla allergikolle, kysy mikä hänelle sopii!

Vierailija
4/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta kai ajattelin kysyä, mutta halusin vähän esitietoa ensin, kun on paljon muutakin mitä pitää kysyä. Maitoallergia aiheuttaa myös hänellä vatsavaivoja, mutta eroaa intoleranssista niin, ettei laktoositonkaan maito käy; testit on tehty ja niissä on näkynyt allergia, ei paha kuitenkaan, mutta oireita aiheuttaa. 

Vierailija
5/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt ruoka-aineyliherkkyystesteissä, missä näkyi reaktio lehmänmaidon heralle ja kaseiinille muttei vuohenmaidolle. Vuohenmaidon proteiinit voivat erota tarpeeksi lehmänmaidosta. Kysy sukulaiseltasi, käykö hänelle vuohenmaitotuotteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme