Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muisti mennä oikeasti humalan takia? Palaako se myöhemmin?

Vierailija
23.09.2013 |

Uskonko siis henkilöä, joka väittää, ettei muista, mitä on sanonut, ja on itse ihmeissään käytöksestään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois. Eikä musiti voi palata ellei muistijälkeä ole alunperinkään syntynyt.

Vierailija
2/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko humalainen myös puhua asioita, vaikka ei selvinpäin ole ollenkaan sitä mieltä, ja peruu kaiken selvittyään - kun on ensin saanut tietää, mitä on puhunut? Minulla ei ole kokemusta muistin menettämisestä, joten siksi kyselen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo liikaa, voi mennä muisti siltä ajalta kun on ollut liian humalassa. Eikä se sitä aikaa koskien koskaan palaakaan. Ja on olemassa ihmisiä, joilla "jalat toimii, vaikka pää ei" eli näyttävät suhteellisen toimintakykyisiltä, vaikka ovat ympäripäissään. Ylipäänsä ihmisen ei pitäisi juoda niin paljon, että muisti menee ja siitä pitäisi jo olla sinänsä nolo, puhumattakaan siitä, mitä on tullut tuolloin tehneeksi.

Se on sit eri asia, että joskus vaikka ei olisikaan kovin humalassa, tulee sanoneeksi ja tehneeksi asioita, jotka unohtuvat saman tien, koska itse ei pidä niitä mitenkään merkityksettöminä. Minä esimerkiksi ihan selvinpäin äsken kävin vessassa, mutta en kuollaksenikaan muista, montako palaa paperia otin. Tämmöiset asiat voivat joskus palata mielen jäkeenpäin.

Vierailija
4/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina mitä olen tehnyt ja missä ollut humalassa, mutta unohdan aina loppuillan jutut. Seuraavana päivänä tai päivinä voi tulla pieniä välähdyksiä, mutta kokonaan muisti ei kyllä palaudu. Ja joo, usein provoilen, puhun yksityisasioistani jne. mitä en selvinpäin tekisi.

Vierailija
5/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut niin humalassa, että en muista paljoa siitä illasta. Voi myös puhua puuta heinää, mutta silti puheita en antaisi kaikkia pistää vain humalan piikkiin.

Vierailija
6/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muisti voi mennä, kokemusta on. Joskus saattaa myöhemmin muistaa hämärästi jotain yksityiskohtia, jonkun tunnetilan tai lauseen tai jotain.

Vierailija
7/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti puhuu enemmän totta päissään, estot kun ei ole häiritsemässä käytöstä :)

Vierailija
8/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:10"]

Luultavasti puhuu enemmän totta päissään, estot kun ei ole häiritsemässä käytöstä :)

[/quote]

Alkoholi muuttaa persoonallisuutta. 

Vierailija
9/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä humalassa mennyt laukomaan kaverin poikaystävälle jotain "totuuksia" heidän parisuhteestaan - olin hemmetin nolo ja hämmentynyt kun kuulin jälkeenpäin näitä juttuja. En todellakaan ollut mielestäni koskaan edes miettinyt mitään moisia asioita. Huvittavaa tosin oli, että pari kuukautta myöhemmin kävi ilmi, että nuo höpinäni olivat totta! :D

Vierailija
10/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/17 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on tullut muutaman kerran juotua niin että muisti on mennyt. Hiukan hämmentäväähän se on, kun saa jälkeenpäin kuulla, mitä on tehnyt ja sanonut eikä itsellä ole mitään muistikuvaa tapahtuneesta. Mulla muistinmenetykseen on aina kuulunut vodka, yleensä jonkun boolin muodossa. Muilla juomilla en koskaan saanut muistia häviämään. 

Vierailija
13/17 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mullekin on käynyt niin muutamia kertoja että ei mitään muistikuvaa tapahtumista tietyn kellonajan jälkeen. Ja ei palaudu (useiden vuosienkaan jälkeen). 

Sanoisin siis että kyllä voi puhua totta tämä tyyppi josta kerroit, ap. mutta on tietty asioita joita en antaisi anteeksi edes vaikka ne olisi tehty filmi-poikki -kännissä. Miksi henkilö on juonut itsensä niin humalaan...

Vierailija
14/17 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy välillä niin, jos juon liikaa. Ja silloin saatan sanoa ihan ihmeellisiä asioita, joiden takia podenkin morkkista ties kuinka kauan. Pahinta on se, että muut eivät ymmärrä minun olevan niin humalassa, sillä olen täysin toimintakykyinen muuten.

Vierailija
15/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 17:55"]

Uskonko siis henkilöä, joka väittää, ettei muista, mitä on sanonut, ja on itse ihmeissään käytöksestään?

[/quote]

Vierailija
16/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korkeassa humala tilassa voi muisti mennä, niin ettei muista seuraavana päivänä mitä on tehnyt tai puhunut. Kun me tämän tisimme nuorena miehenä, niin me vielä liioittelimme, mitä hän oli humalassa tehnyt. Kerrankin me kerroimme kaverille, että hän oli syleillyt hautakiveä humalassaan ja itkenyt ja sanonut. "Voi rakkaani minulla on niin ikävä sinua tule takaisin".

Vierailija
17/17 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on kyllä mennyt muisti pari kertaa ja ei ole kyllä palautunut eli pari yötä on kyllä ihan kadoksissa ikuisesti.

Ja muut eivät ole huomanneet kuinka pelti kiinni olen ollut koska olen kuulemma pystynyt puhumaan ihan järkeviä ja olen omin jaloin kävellyt mutta mitään muistikuvaan ei itsellä ole...ihan täydellinen pimeys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän