Lapset häpeää isänsä uutta naista.
Olivat siellä olleet ja lapset eivät olleet suostuneet lähtemään ravintolaan syömään, kun niitä kuulema hävettää tämä uusi nainen. Nyt mun sitten pitäis sanoo tämä heidän isälleen. No miten sanon? Johan se on varsin loukkaavaa ja kuvittelevat vielä mun keksimäksi.
Tytöt on 11 ja 14 ja tämä isän uusin daami viiskymppinen, joka ilmeisesti pukeutuu kuin tyttäremme. Hiuslisäkkeet, glittermeikit, reikäfarkut ja samanlainen gina tricot-toppi pitseineen, kun vanhimmalla.
Mulle ihan yks lysti, mutta etenkin vanhin tyttö kieltäytyy julkisesti liikkumasta naisen seurassa.
Olen yrittänyt puhua naisen tyylin puolesta asenteella "jokainen pukeutuu miten haluaa", mutta ilmeisesti ei tehoa.
Kommentit (18)
No minä en menisi sanomaan mitään lasten isälle.
Tytöt itse sanoo isälleen jos sanoo. Sä pidät suusi kiinni, kai sä nyt sen tajuut.
none of your business. miksi ihmeessä sun pitäisi puuttua tollaiseen asiaan. sanot tyttärellesi että ei ole kovin viisasta maksattaa miehesi ja sinun eroa miehesi uudella kumppanilla. hän on niin iso että varmaan ymmärtää sen. älä kuitenkaan puutu asiaan mitenkään, se ei ole sun asiasi. puhukoon tyttäresi isälleen.
Teinit nyt häpee kaikkea... ja etkö sä tehny tästä jo aiemminkin avausta muutama kuukausi sitten??
Sehän sulle varmaan sopii hyvin, ettei lapsesi halua hyväksyä exäsi uutta naista! En minä tuohon asiaan puuttuisi millään lailla, en sanoisi sanaakaan exälleni. Tyttösi ovat sen ikäisiä, että voivat ihan itsecjutella exäsi kanssa kaikista asioista.
Sehän sulle varmaan sopii hyvin, ettei lapsesi halua hyväksyä exäsi uutta naista! En minä tuohon asiaan puuttuisi millään lailla, en sanoisi sanaakaan exälleni. Tyttösi ovat sen ikäisiä, että voivat ihan itsecjutella exäsi kanssa kaikista asioista.
No eihän se mun asia olekaan ja sanoinkin tytöille, että on nyt vaan kehdattava. Ilmeisesti asia ihmetyttää isää, joka ei tietenkään ymmärrä mistä on kyse. Ja me ollaan muuten erottu jo ajat sitten ja olen uusissa naimisissakin, joten mua ei exän heilat heilauta. Hyvä vaan, et sillä on joku, kun muuten tuppaa juopottelemaan enempi.
Tyttöjen mukaan tämä uusin on ihan friikki muutenkin. Puhuu vaan kaloreista ja ei syö juuri mitään. Ap
lapset saavat sanoa ihan itse isälleen.
Kai kaikki häpeää jossain vaiheessa myös ihan niitä biologisia vanhempiaankin. Ei meidän 15v poika suostu tällä hetkellä lähtemään meidän kanssa syömään tai esim. uimaan. Vähänkö noloa jos joku kaveri näkisi. :)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:06"]Kai kaikki häpeää jossain vaiheessa myös ihan niitä biologisia vanhempiaankin. Ei meidän 15v poika suostu tällä hetkellä lähtemään meidän kanssa syömään tai esim. uimaan. Vähänkö noloa jos joku kaveri näkisi. :)[/quote]
Kyllähän tämän ymmärrän, mutta lapset kyllä ainakin toistaiseksi kehtaa kulkea mun tai isänsä sekä muiden tuttujen aikuisten kanssa.
Ap
Älä ole curling-äiti, anna lasten selvittää asiansa itse.
Noin minä puhuin äidilleni tuossa iässä.
Vanhempani erosivat kun olin lapsi ja äidille ero oli rankka, isälle lähtö tuntui minusta kuin olisin kääntänyt selän myös äidilleni ja tavallaan hylännyt.
Vanhempani eivät omassa elämäntilanteessaan ymmärtäneet tukea meitä lapsia vaan jokainen meistä selvisi tavallaan.
Minusta parasta mitä vanhempi voi lapselleen tehdä on opettaa että jokainen meistä on omanlaisensa ja isällä on oma elämänsä sen nykyisen naisen kanssa ja häneen saa tutustua ja pitää tästä ihmisestä.
Minä en yhtään ihmettele lapsiesi juttuja. Pahimmillaan äiti solvaa exän nykyistä vaikka ystävälleen ja kuvittelee ettei lapset niitä juttuja kuule tai piilivittuilee tms.
Kyllä tuo on minustakin kasvatusasia ja aina särähtää korvassa kun vanhempi puhuu tälläisiä asioita "eikä tiedä miksi lapsi jotain tälläistä tekee". 99 % tai enempi on sinun mielipidettäsi noista jutuista, usko pois.
Siis teinit häpeävät kyllä kybällä ihan niitä biologisia vanhempiaankin. Ei tuolle asialle juurikaan voi mitään. Tyttäret ovat jo niin isoja, että voivat protestoida sille isähahmolleen. Itse en kyllä puuttuisi tuohon mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:14"]Noin minä puhuin äidilleni tuossa iässä. Vanhempani erosivat kun olin lapsi ja äidille ero oli rankka, isälle lähtö tuntui minusta kuin olisin kääntänyt selän myös äidilleni ja tavallaan hylännyt. Vanhempani eivät omassa elämäntilanteessaan ymmärtäneet tukea meitä lapsia vaan jokainen meistä selvisi tavallaan. Minusta parasta mitä vanhempi voi lapselleen tehdä on opettaa että jokainen meistä on omanlaisensa ja isällä on oma elämänsä sen nykyisen naisen kanssa ja häneen saa tutustua ja pitää tästä ihmisestä. Minä en yhtään ihmettele lapsiesi juttuja. Pahimmillaan äiti solvaa exän nykyistä vaikka ystävälleen ja kuvittelee ettei lapset niitä juttuja kuule tai piilivittuilee tms. Kyllä tuo on minustakin kasvatusasia ja aina särähtää korvassa kun vanhempi puhuu tälläisiä asioita "eikä tiedä miksi lapsi jotain tälläistä tekee". 99 % tai enempi on sinun mielipidettäsi noista jutuista, usko pois. [/quote]
Höpsistä ny. Kuten aiemmin mainitsin olemme eronneet ajat sitten. Olen jo kolme vuotta ollut uusissa naimisissa. En ole ikinä, koskaan enkä missään tilanteessa solvannut exäni naisystäviä. En, vaikka aihetta ollut. Yksi mm juoppo, jolla lapset huostassa. Eivät onneksi asuneet yhdessä.
Aiempien naisten kanssa lapsilla ei ongelmia. Kaiketi mukavia olleet.
Nyt vaan totesivät, että tämä hiuslisäke naikkonen on niin "säälittävän nolo" ja tytöt pyysivät mua sanomaan isälleen, etteivät kehtaa kulkea sen kanssa. En kyllä ole syytä sanomassa, vaan keksin kai jotain.
Exä on aika lailla kova ryyppämään kun on sinkkuna ja yleensä nämä naiaet löytuvätkin sieltä lähiöpubista. Kuten tämäkin...
Noo, meillä lapset 9 ja 13 v tytöt häpeävät kulkea isänsä (mun ex) kanssa yhtään missään, enkä kyllä hämmästele. Se ei ole viimeiseen 3,5 vuoteen ilmeisesti käynyt parturissa, ajanut/siistinyt partaansa ja harvemmin käyttää harjaakaan. Uuden vaimon mielestä hän on nyt kuumin mies koko kylässä :D
- jep jep. Mutta hyvä että hän niin ajattelee.
Lapset sanoo mulle aina kun tulevat sieltä että heitä nolottaa kulkea missään isän kanssa, mutta en mä voi tuohon mitään sanoa, exän suuntaan siis. Olen kehottanut lapsia sanomaan isälleen itse, mut tuskin uskaltavat sanoa.
Sun tyttärien on vain opittava elämään sen tosiasian kanssa, että ihmiset ovat erilaisia ja saavat pukeutua kuinka haluavat.
Heidän tulisi myös ymmärtää, että toisen pukeutuminen ei heidän omaa tyyliä, mielipiteitä tai ajatusmaailmaa kuvasta, eikä siis ole heiltä mitenkään pois, jos toinen pukeutuu vähän erilailla.
Huomio, että tämän hoksaamiseen voi heiltä mennä niin pitkään kun he ovat aikuisia.
Ihan perus nykyään.
Näitä "hotteja puumia" tapaa erityisesti tuppautumassa liian lähelle kassajonossa.