Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit ja ylipaino

Vierailija
17.11.2013 |

Osaisko joku selittää mulle, miksi naiset päästää ittensä niin törkeän näköseksi. Kuvottaa kattoa niitä hyllyviä valaita. Miksi pitää syödä ittensä sairaaksi ja ällöttävän näköseksi? En voi tajuta. Lihavien äitien lapset on usein tosi lihavia. Mulla on kolme lasta, silti oon treenannu koko ajan enkä edes raskausaikana oo päästäny itteeny hylkeen näköiseksi.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muista, että syynä ovat geenit tai isot luut?

Vierailija
62/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 15:01"]

Läskeillä on aina selitys läskeilleen ja aina se on joku ulkopuolinen tekijä, joka vaan "tekee" heistä lihavia. Kuten

- isot luut

- raskaus

- lääkitys

- helle

- nesteen kertyminen

- kiire

X miljoona uskomatonta syytä joista yksikään ei ole totta, vaan kaikki syyt ovat TEKOSYITÄ!

[/quote]

on todellinenkin syy joka on ihan oikea sairaus en muista sen nimeä, mutta lapsesta asti lihovat vaikka söisivät mitä.

Tuskin suomessa on sellaista kuin ehkä 1 tai 2. Yleensähän ne kuitenkin kuolee jo ennen 16 vuoden ikää ja tuskin kykenee saamaan lapsia.

On myös totta että toiset lihovat helpommin kuin toiset. Mä en liho vaikka söisin mitä 164/52 ollut niin pitkään ku jaksan muistaa. 

On todella typerää ja yksinkertaista ja kertoo myös älykkyydestä jos ajattelee kaiken olevan musta valkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:40"]

Etkö muista, että syynä ovat geenit tai isot luut?

[/quote]

Mitä merkitystä syyllä on? Ei ylipainoisten tarvitse kenellekään mitään "syitä" kertoa.

Vierailija
64/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei edelleenkään ole kukaan ylilihava vielä kertonut, että MIKSI SITÄ RUOKAA PITÄÄ MÄTTÄÄ JATKUVASTI kitaan niin, että lihoo ja lihoo vaan!!?

Päinvastoin jokainen on keskittynyt selittämään, millä perusteella SAA olla lihava ja osa jankkaa siitä, kuka saa huomauttaa läskeistä ja kuka ei. Eli koko ketju on täysin hakoteillä.

Ja edelleenkin on pakko todeta, että Suomessa on suotavaa olla lihava eikä lihavuuden terveyshaittoihin puuttumista millään lailla ainakaan edistetä. Täällä saa potkia mummoja kaduilla, raiskata naisia jne. ilman että kukaan puuttuu asiaan, mutta annas olla, jos sanot lihavalle, että tämä on lihava, niin jo on puoli Suomea kiekumassa oikeutta ja moraalia lihavien puolesta.

Vierailija
65/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:47"]

Tässä ketjussa ei edelleenkään ole kukaan ylilihava vielä kertonut, että MIKSI SITÄ RUOKAA PITÄÄ MÄTTÄÄ JATKUVASTI kitaan niin, että lihoo ja lihoo vaan!!?

Päinvastoin jokainen on keskittynyt selittämään, millä perusteella SAA olla lihava ja osa jankkaa siitä, kuka saa huomauttaa läskeistä ja kuka ei. Eli koko ketju on täysin hakoteillä.

Ja edelleenkin on pakko todeta, että Suomessa on suotavaa olla lihava eikä lihavuuden terveyshaittoihin puuttumista millään lailla ainakaan edistetä. Täällä saa potkia mummoja kaduilla, raiskata naisia jne. ilman että kukaan puuttuu asiaan, mutta annas olla, jos sanot lihavalle, että tämä on lihava, niin jo on puoli Suomea kiekumassa oikeutta ja moraalia lihavien puolesta.

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen. Muiden syömiset EIVÄT kuulu sinulle. Mutta jos näet jonkun raiskaavan tai ryöstävän jotakin, olisi suotavaa soittaa poliisille. Silloin pitää puuttua. Mutta muiden syömiset ovat heidän asioitaan. Ei sinun.

Niin ja mistä lähtien tässä maassa saa vapaasti raiskata jne? Syytteenhän siitä saa, vaikkakin tuomiot saisivat olla kovempia.

Vierailija
66/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 15:34"]

Ylipaino on Suomen vakavin terveysongelma tällä hetkellä. Jos se on itseaiheutettua, niin sen ja sen aiheuttamat sairaudet voisi jättää kokonaan hoitamatta julkisella puolella. Menköön yksityisellä kurouttamaan suoliaan ja pienentämään mahalaukkujaan. Jos tällaisen linjauksen sais eduskunta aikaiseksi, niin veikkaan että ylipaino vähenisi kummasti. Minusta sitä pitääkin ihmetellä, jos se vaan saa läskit laihduttamaan!

[/quote]

Tämä on niin totta! Samoin kaikki alkoholin käytöstä ja tupakoinnista aiheutuvat sairaudet omaan piikkiin maksettavaksi!

Ja veroprosentti = painoindeksi. Alkaisi tapahtumaan.

[/quote]

työkseni hoidan mm. anorektikoita sairaalassa. ei ole ylipainoa, ei, mutta arvaatteko, kuinka paljon maksaa anorektikoiden kuukausien/vuosien hoito? en vähättele ylipainon tuomia ongelmia, mutta kallista se toinenkin ääripää on.

Vierailija
67/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, avaatko vähän elämääsi? Haluan kovasti tietää, mistä kaikki tuo ylemmyydentunto kumpuaa. MIkä on ammattisi? Palkkasi? Miehesi ammatti? 

Minkälainen ihminen käyttää nimitystä läski, valas tai ylipäätään loukkaavia nimityksiä ja kuvittelee, että on tehnyt fiksun ja asiallisen avauksen? Tyhmä? Sisäisesti ruma? Heikkoitsetuntoinen? Itserakas? Omahyväinen? En keksi yhtään positiivista adjektiivia kuvaamaan tällaista aloituksentekijää.

Oli ketjussa toki se asiallisia ilmaisuja käyttäväkin, joka sanojensa mukaan on aidosti huolissaan lihavista. Tulee mieleen työkaverini, joka oli yhtäaikaa kanssani äitiyslomalla. Hän kävi avoimessa päiväkodissa ja houkutteli minuakin sinne. Totesin rehellisesti, että esikoisen kerho - ja harrastusaikataulujen sovittaminen on vaikeaa, ehtisimme aamuisin olla vain hetken ja sekin vaatisi aamutoimien aikaistamista puolella tunnilla. Työkaverini oli aivan järkyttynyt tuollaisesta laiskuudesta,heillä kun herätään klo 6 ja aamu on klo 8 alkaen täynnä ohjelmaa. Se, etten toiminut samoin enkä halunnut repiä lapsia ylös ennen kahdeksaa oli ja on työkaverini mielestä merkki, että olen laiska ja mukavuudenhaluinen enkä ajattele lasteni parasta. Hänen sanoin, eihän äitiysloma ole tekosyy laiskottelulle.

Tästä aidosti huolestuneesta kommentoijasta tulee mieleeni työkaverini. Muiden huolehtiminen tuskin saa lihavaa laihtumaan eikä mielestäni aitoa huolta voi olla jostain tuntemattoman tai puolitutun tavoista. Siinä on annos tirkistelyä ja omien tapojen paremmuuden todistelua. Se lihava tietää ilman kauhisteluakin olevansa lihava. Olisiko aika muuttaa omia ajattelutapoja ja keksiä jotain rakentavaa?Jokaisella lihavalla on ne omat (teko)syynsä, eikä niiden tiedottamine kaikille millään tavalla auta lihavaa laihtumaan. 

Ongelmakeskeisestä ajattelusta pitäisi siirtyä ratkaisukeskeiseen ajatteluun.

Mutta aloittajan ja useimman kommentoijan taso ei tietysti tähän riitä. He olettavat, että voivat puhua läskeistä ja valaista, mutta jos joku puhuu pulkannarusta tai luukasasta, niin johan ollaan loukkaantuneita. Saako sisäisesti rumaa ihmistä haukkua rumaksi? Onhan se nyt fakta, että ap on ruma ihminen.

Vierailija
68/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhaha :D ei voi muuta ku nauraa :D Nähtävästi ihmisien osaaminen hyviin käytöstapoihin on kadonnut ja tilalle tullu halu puuttua asioihin mitkä ei kuulu itselleen. Esim jos ei tykkää läskeist tai vaihtoehtoisesti laihoista ihmisistä ni ei kannattais välittää. Turhaa energiaa menee olemattoman asian vatvomiseen kun sen voisi käyttää siihen mikä on itsellee hyödyllistä.

Terv. Läski joka on tyytyväinen itseensä 158/70

Vierailija
69/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:56"]

Osaisko joku selittää mulle, miksi naiset päästää ittensä niin törkeän näköseksi. Kuvottaa kattoa niitä hyllyviä valaita. Miksi pitää syödä ittensä sairaaksi ja ällöttävän näköseksi? En voi tajuta. Lihavien äitien lapset on usein tosi lihavia. Mulla on kolme lasta, silti oon treenannu koko ajan enkä edes raskausaikana oo päästäny itteeny hylkeen näköiseksi.

[/quote]

En ketjua lukenut ja vastaan nyt omalta kohdaltani. Olen ylipainoinen.

Kilot tulivat pikkuhiljaa. Nuorempana pystyin syömään vaikka kuinka paljon lihomatta, joten kun ikää tuli ja ruokailutavat pysyivät samoina alkoi ylipainoa kertyä. 

Syön lohduksi: jos on hyvä mieli ja erityisesti, jos on huono mieli. Syödessäni mietin jo mitä seuraavaksi syön. Syöminen on elämäni tärkeimpiä asioita. Saan siitä turvaa ja nautintoa. Tunnen tietysti myös syyllisyyttä syömisen takia. Ei ole oikein, että toiset kuolevat nälkään ja minä syön kahden ihmisen edestä.

Ja kammottavan näköistähän läski on. En juurikaan itseäni peilistä katsele. Saati itsestä otettuja valokuvia. Hyi että.

Lapseni ovat kyllä ihan normaalipainoisia. Tai sellaisia rimpuloita kuin itsekin olin lapsena.

Hävettää, että anann heille huonon esimerkin.
Se ei kuitenkaan estä minua syömästä. Aloitan laihdutuskuurin aina huomenna. Olen laiska ja saamaton. Siksi olen lihava.

Vierailija
70/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

susta paistaa ääretön kateus sorge kande katto ensi peili ennenkö morkka muita

Vierailija
71/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:35"]

Onko se ihme, että maassamme on niin paljon koulukiusaamista, työpaikkakiusaamista,syömishäiriöitä, huonoa henkistä hyvinvointia lapsilla ja nuorilla ja aikuisilla, kun lukee tätäkin ketjua. Olen aina ollut sitä mieltä, että sellaisen ihmisen, joilla on asiat hyvin, ei ole tarvetta mollata muita(tarkoitan esim. lihavia, lyhyitä, kotiäitejä, ulkomaalaisia jne) Rikollisia saa toki ja pitääkin kritisoida. Sillä ihmisellä, joka jatkuvasti mollaa ihmistä esim. tämän ulkonäöstä, niin mollaajalla itsellä on paha olla. Terveisin bmi 21, joka on onnellinen ja siksi ei ole tarvetta muita haukkua. 

[/quote]

Juuri näin

Vierailija
72/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN KAUNIS SEKÄ LIHAVANA ETTÄ LAIHANA TIEDÄ SE SYÖ SE HYVÄKSY SE TA MEE POIS.

Vierailija
73/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN KAUNIS SEKÄ LIHAVANA ETTÄ LAIHANA TIEDÄ SE SYÖ SE HYVÄKSY SE TA MEE POIS.

Vierailija
74/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:36"]

Olen 169cm 84kg. Olenko todella todella läski teidän mielestä? Huoliskohan kukaan mies tämmöstä kroppaa? Ihan nätit kasvot ja pukeudun siististi/muodikkaasti :)

[/quote]

Kyllähän sun itekin pitää tietää, että oot todella ylipainoinoinen. Sillä oo mitään merkitystä kuka huolii. Tuommosessa ylipainossa on merkittäviä terveyshaittoja. Vaarallisempaa ku tupakointi.

[/quote]

Nyt puhut kyllä potaskaa. Jos on 169/84, niin on n.15 kg ylipainoa, ja tuollainen ylipaino ei todellakaan ole verrattavissa tupakointiin. Tupakoinnin riskit paljon suuremmat. Lisäksi suurin osa terveysriskeistä poistuu jo 5-10 % painonputoksella. On myös tutkimuksia, että ne vanhukset jotka ovat pulskia, elävät pisimpään. (Ihan lääkäritason tutkimus)

Sh 

Vierailija
75/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan läskiä kirjoittajaa #60. Ruoka on niin hyvää ah. Se huutelee tuolta kaapeista ja laatikoista. Päälle vähän sidukkaa ja limsaa. Kiloja tulee tasaista tahtia. Vaatteet ei mahdu päälle. Valokuviin en mene. Itsetunto on yhtä huono kuin nuorena kuivan kesän oravana. Tarttis tehdä jotain. Just vedin kyllä 5km lenkin joka oikeuttaa mellipussille ja pizzalle. Miksi muuten ap jaksat kiusta itseesi moisella painonhallinnalla ja miksi oma painon tarkkailusi ei piisaa?

-läski 158/75

Vierailija
76/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis kaunis kaunis so whst t ylipainoinen

Vierailija
77/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee mieleen sukulaiseni. Anorektisen laiha.Hänelle kalja maistuu ja kolmiolääkkeet ja sätkä aina suussa. Mutta minä, jolla 5 kg ylipainoa, olen hirveän epäterveellinen ilmestys hänen silmissään(en polta, en juo, en käytä mitään lääkkeitä) 

Vierailija
78/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko niin tuomitsevia alkuperäistä kirjoittajaa kohtaan. Hänhän kertoo, että hyllyvien valaiden katsominen kuvottaa ja itse ei näytä hylkeeltä edes raskausaikana. Minusta tämä kuulostaa vesinisäkkäiseltä mielialahäiriöltä. Perinnöllinen ja kulkee usein idiotismi-diagnoosin rinnalla. Ap:n kannattaa tutkituttaa laihat lapsensa samalla, kun käy hakemassa sairauseläkkeeseen oikeuttavan lausunnon mielenterveystoimistosta.

Vierailija
79/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoalla itseään lohduttava ihminen on sairas eli terapian tarpeessa samalla tavalla kuin juoppo

Suomessa saa puhdasta luomuruokaa eikä sen hinta niin mahdoton ole jos eivät annoskoot ole kuin norsulla. Itsekurin puute on ällöttävää

Vierailija
80/94 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka ylipaino lisää tiettyjen tautien riskiä, niin yhtälailla alipaino lisää tiettyjen tautien riskiä. On tutkittu, että lihava ihminen voi olla paljon terveempi kuin laiha ihminen ja lihavuus itsessään ei aiheuta mitään tauteja. Hiljattain juuri oli tutkimus siitä, että lihavat eivät ole yhtään sen sairaampia kuin muutkaan. Lihava voi olla hyväkuntoinen, ihan niin kuin laiha voi olla huonokuntoinen. 

Miksi olen äidiksi tultuani päästänyt itseni lihavaksi (vaikka käyn salilla 2 kertaa viikossa ja uimassa kerran ja vesijuoksemassa kerran tällä hetkellä ja suunnilleen samaa se on ollut viimeiset 10 vuotta, lapsia useampia.)?

Siksi, että ilmeisesti hormonitoimintani on mennyt sekaisin kaikista niistä nukkumattomista ja rikkonaisista öistä (lapset olleet pääsääntöisesti huonoja nukkumaan, muuan muassa allergioiden vuoksi). Kun olen väsynyt, syön, koska se antaa hetkittäisen energiapuuskan, jolla taas jaksaa. Vaikka tiedostan, että se ei toimi niin, että syömällä olisi vähemmän väsynyt, siinä väsymyksessä sen ajattelee niin, koska siitä tulee kuitenkin hetkeksi se "ei niin väsynyt fiilis". Tämä on suurin syy. Toinen syy on se, että olen tunnesyöjä, syön iloon, suruun ja stressiin. Vaikka sen tiedostaa, sitä on vaikea muuttaa eikä energia riitä niiden asioiden käsittelemiseen miksi näin on.

Lisäksi olen vanha anorektikko, enkä koskaan halua joutua siihen tilaan uudestaan, joten mielummin syön varuiksi vähän enemmän kuin annan itseni laihtua liikaa - 

kun on tavalla tai toisella ollut ongelmia syömisen kanssa, niistä on vaikea päästä eroon, koska ne on päänsisäisiä juttuja. Jokaisella varmaan on vastaavia, mutta toiset on näkyviä. Alkoholinkäyttö tai huumeiden käyttö näkyy muillekin niin kuin syöminenkin, toisilla se on shoppailu, mutta sitä ei pidetä yhtä pahana, joillain se on seksuaalisen nautinnon hakeminen, toisilla vaikkapa ihmissuhteiden vaihtaminen tai manipuloiminen jne. Mikä ap on sun juttusi? Suututko lähimmäisillesi helposti stressissä`? Itse esimerkiksi mielummin haen suklaapatukan ja keskustelen asioista rauhallisesti kuin rähjään lähimmäisilleni.