Poikien korvikset
Eskari-ikäinen poikani haluaisi korvakorut ja minusta ne sopisivat hänelle hyvin. Haluaisin nyt kuitenkin vähän lisää tietoa ja muiden mielipiteitä ennenkuin hommaan ryhdymme. Minkä ikäisille pojille olette itse korut laittaneet ja onko ratkaisu ollut oikea ja toimiva? Oletteko ottaneet korut molempiin vai vaan toiseen korvaan? Itse olen yhden korun kannalla mutta mietin kumpaan korvaan se pitäisi laittaa. Onko jompikumpi korva yleisempi ja "oikea" vai oman maun mukaanko vain? Näitä siis mietin ja asiallisia vastauksia kaipaan ja olisin niistä tosi kiitollinen.
Kommentit (38)
Talossa ei ilmeisesti ole miestä, koska poikasi haluaa korviksen niin kuin äidillään varmaan on. Jos talossa olisi mies, hän ei tuollaista sallisi niin kuin ei tulekaan.
Enpä ois uskonu että vielä 2010-luvulla korvikset eskarilaisella, tai varsinkaan POJALLA ois näin tabu aihe :D huhhuh, anna mennä vaan, joka toisia (homoks) haukkuu se ite on!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:24"]
Talossa ei ilmeisesti ole miestä, koska poikasi haluaa korviksen niin kuin äidillään varmaan on. Jos talossa olisi mies, hän ei tuollaista sallisi niin kuin ei tulekaan.
[/quote]
Miehellä on itsellään yhteensä viisi korvista.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:24"]
[/quote]
Miehellä on itsellään yhteensä viisi korvista.
[/quote]
No sitähän minä juuri epäilin, ettei talossa ole miestä.
Meillä lapset ovat saaneet laitattaa korvikset 9-vuotiaina. Sovittiin vaan esikoisen kanssa , että jos edelleenkin haluaa korvikset ( eskari-iässä haluai jo) kun menee kolmannelle luokalle, saa ne ottaa. tyttö oli silooin 9v ja on nyt sitten sama linja pidetty muillekin. 5 lapsesta yhdellä tytöllä ei ole korviksia ( on nyt 11v) mutta muilla on ( 2 poikaa ja 2 tyttöä).
jokainen perhe tekee kyllä näissä asioissa ihan omat päätöksensä.
Pistetään nyt samaan keskusteluun pitkätukkaiset pojat. Ja lyhyttukkaiset tytöt.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:25"]
Eskari-ikäinen on ehkä vähän nuori ottamaan korviksia? Ei kai sillä ole väliä, kumpaan korvaan sen laittaisi, vaikka toisessa muka merkitseekin homoutta.
[/quote]
Minäkin sain eskari-ikäisenä ekat korvikset, eikä se mielestäni ollut liian aikaisin.
No huh huh, terveisiä takapajulasta.. siis siltä nuo jotkut kommenteista vaikuttaa. Tottakai korvikset voi ottaa oli tyttö tai poika, oli perhe isällä tai ilman, oli eskarilainen tai lukiolainen.. ihan milloin vain itselle/vanhemmille sopii ja jos kerta haluaa. Eihän kyse ole kuin korviksista ja rei"istä, ei mistään sen vakavammasta. Eikö.
Meillä laitettiin talvella korvikset 12vlle ja 9vlle. Kummallekin molempiin korviin. 9v räpläsi omiaan niin, että toinen korvalehti tulehtui, onneksi parani ilman, että jouduimma ottamaan korvista pois. Eli meillä tuo 9v oli liian pieni korviksiin. Mutta tämähän on tietty lapsikohtaista. Nyt ekaluokan aloittava kuopus saa korviksen aikaisintaan 9v ikäisenä.
Minulle laitettiin korvikset 3 vuotiaana. Koska halusin. Äitini on sanonut että kun tarpeeksi kauan, puoli vuotta, olin niitä halunnut, niin käytiin laittamassa.tosin eihän tuon ikäinen päätä asioista, mutta äitini sanoi ettei niistä kovin suurta haittaa olisi tullut, poishan ne saa kun tai jos haluaa. En halunnut. Vieläkin samat reiät korvissa. Seuraavat reiät otin ylä-asteella. En ole mitenkään kärsinyt siitä, että sain korvikset päälle kolme vuotiaana. Jos omat lapseni haluaisivat ottaa korvikset, antaisin laittaa. Vanhin poikani on nyt sen ikäinen kun minä olin, kun korvikset sain. Jos kauan puhuisi siitä miten korvikset haluaa, kävisin varmaan laittamassa. Tosin lapselle kannattaa puhua etukäteen että se ei lle välttämättä ihan kivuton juttu. Aluksi ne voi aristaa vaikkei tulehtuisikaan.
tv. 25v kahden pojan äiti.
Miksei pojallakin voisi korvis olla, mutta vain toiseen korvaan.
Meillä pojalle laitettiin jo ennen eskaria.hyvin sopi pikku pojalle,mutta se valitettavasti tulehtui ja poika halus ottaa sen pois.
Itse olisin hoitanut sen niin ettei reikä olisi mennyt umpeen.
En kuitenkaan halunnut pakottaa ja se umpeutui.joskus voi ottaa uuden,jos haluaa.
Kolme vuotta vanhemmalla isoveljellä ei oo ollut ongelmia.minusta sopii hyvin pojalle:)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:18"]
No huh huh, terveisiä takapajulasta.. siis siltä nuo jotkut kommenteista vaikuttaa. Tottakai korvikset voi ottaa oli tyttö tai poika, oli perhe isällä tai ilman, oli eskarilainen tai lukiolainen.. ihan milloin vain itselle/vanhemmille sopii ja jos kerta haluaa. Eihän kyse ole kuin korviksista ja rei"istä, ei mistään sen vakavammasta. Eikö.
[/quote]
Itse olet takapajula, kun haluat samaistua junttiporukkaan. Juntit laittaa pikkulapsille korvakoruja ja nämä pojat, joilla korvis ja tukka leikattu omituisesti tai se on pitkä, on poikkeuksetta niitä, joiden äidit on juurikasvu-napapaita-tatska tätejä ja isät kulkee ketjut vilkkuen ja tatuoinnit loistaen.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:02"]
Ei pojalle!!!
[/quote]
Ja miksei muka?!!!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:18"]
[/quote]
Itse olet takapajula, kun haluat samaistua junttiporukkaan. Juntit laittaa pikkulapsille korvakoruja ja nämä pojat, joilla korvis ja tukka leikattu omituisesti tai se on pitkä, on poikkeuksetta niitä, joiden äidit on juurikasvu-napapaita-tatska tätejä ja isät kulkee ketjut vilkkuen ja tatuoinnit loistaen.
[/quote]
Sinun elämäsi mahtaa olla vaikeaa ja lapsesi koulukiusaajia?
Huh, ihanaa kun kumpikaan pojistamme ei ole vinkunut korvisten ottoa, vaikka isällään on molemmissa korvissa. Eivät ole varmaan huomanneetkaan niitä ts. ovat niin tottuneita niihin. Tämä äitikin hankki korvareijät itselleen vasta 18-vuotiaana...
Jos antaisi tytön ottaa sen ikäisenä niin miksei pojankin? Se on sitä paljon puhuttua tasa-arvoa.
Off topic, mutta olen ihan aikuisten oikeasti kuullut erään isohkon kaupungin kesätyöntekijöiden palkkaamisesta vastaavan virkamiehen sanovan: "Minä en palkkaa poikia kenellä on nappi korvassa, nehän on homoja!" Pahinta tässä oli se, että en ollenkaan menisi vannomaan kyseisen henkilön oman pojan olevan hetero...
Pojille ei korviksia piste.