Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien korvikset

Vierailija
17.11.2013 |

Eskari-ikäinen poikani haluaisi korvakorut ja minusta ne sopisivat hänelle hyvin. Haluaisin nyt kuitenkin vähän lisää tietoa ja muiden mielipiteitä ennenkuin hommaan ryhdymme. Minkä ikäisille pojille olette itse korut laittaneet ja onko ratkaisu ollut oikea ja toimiva? Oletteko ottaneet korut molempiin vai vaan toiseen korvaan? Itse olen yhden korun kannalla mutta mietin kumpaan korvaan se pitäisi laittaa. Onko jompikumpi korva yleisempi ja "oikea" vai oman maun mukaanko vain? Näitä siis mietin ja asiallisia vastauksia kaipaan ja olisin niistä tosi kiitollinen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:51"]

Pistetään nyt samaan keskusteluun pitkätukkaiset pojat. Ja lyhyttukkaiset tytöt.   

[/quote]

Ei laitettais, jooko?

Vierailija
2/38 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pojalle!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa lapsellesi vaikkapa säästötili, jonne talletat kyseiseen operaatioon tarkoitetut varat, hän vielä kiittää sinua siitä tulevaisuudessa

Vierailija
4/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari-ikäinen on ehkä vähän nuori ottamaan korviksia? Ei kai sillä ole väliä, kumpaan korvaan sen laittaisi, vaikka toisessa muka merkitseekin homoutta. 

Vierailija
5/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:55"]

avaa lapsellesi vaikkapa säästötili, jonne talletat kyseiseen operaatioon tarkoitetut varat, hän vielä kiittää sinua siitä tulevaisuudessa

[/quote]

Nyt en ihan ymmärtänyt. Tarkoitatko että korua ei kannata laittaa ja että rahan voi käyttää hyödyllisemminkin...? No, itse olen eri mieltä. Itse en näe korun laitossa mitään pahaa enkä näe syytä kieltää sitä jos se on lapselle mieluinen. Se on myös helppo ottaa pois jos haluaa ilman että siitä jää mitään suurta jälkeä tai haittaa.

Onko tässä nyt takana myös hysteriaa kuinka korva voi tulehtua ja kuinka lapseen sattuu tai kuinka hänen viattomuutensa turmellaan...? Tai ettei Suomessa saa vieläkään koreilla tai edelleen järjettömyyksiin menevät liian tiukat roolijaot sukupuolten välillä. Oli miten oli, ottakaas hyvät kanssa sisaret taas järki käteen ja pipoa löysemmälle tai se kukkahattu komeroon ja äkkiä...

Vierailija
6/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mutsi! :) Vai että pojalle sopisivat korvikset hyvin, mutta laittaako yhteen korvaan (kumpi olikaan se homokorva...), vai laittaako molempiin korviin ihan hövelisti vaan? Neuvo: älä laita reikiä pojalle korviin, käykää ostamassa mielummin lapsen kanssa jostakin sellaisia klipsikorviksia vaikka tusinan verran, laittakoon niitä sitten halutessaan. Toki jos poika haluaa, niin voittehan ostaa samalla reissulla hameita ja mekkojakin.

Vierailija
7/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vielä kovin nuori.

Oma poikani otti korvikset (molempiin korviin) lukiolaisena. Koruliikkeestä soitettiin, saako laittaa korvikset, koska poika oli silloin alaikäinen vielä. Poika oli puhunut asiasta moneen kertaan ja oli varmistanut, etten puhelimessa sano, ettei saa laittaa korviksia.

Vierailija
8/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:25"]

Eskari-ikäinen on ehkä vähän nuori ottamaan korviksia? Ei kai sillä ole väliä, kumpaan korvaan sen laittaisi, vaikka toisessa muka merkitseekin homoutta. 

[/quote]

Näin mä itekin mietin. Tosin googlatessa törmäsin useisiin alle 7-vuotiasiin jotka olivat korvikset saaneet ja onnellisia niistä. Myös tuo vanha homo-juttu on musta kans varmaan jo aikansa elänyt eikä enää taideta ajatella niin. Haluaisin kuitenkin varmistua asiasta sillä en halua tieten tahtoen altistaa lastani moiselle. Otamme korun varmaankin sitten ensi keväänä kun lapsi täyttää seitsemän. Siis jos hän edelleen sitä haluaa. Muutenkin nyt on vähän huono aika kun pipo on tiukasti päässä eli ei parane ehkä yhtä hyvin ja voi painaa kurjasti hatun alla ennenkuin tottuu.

Vierailija
9/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ihan terve vastaaja numero 4...? Korvis on sama kuin mekot ja hameet?! Ei juma mitä juntteja täällä suomessa ollaan! :D Meillä kasvaa pikku Bieber/Beckham -tyyppinen poika eikä siinä ole mitään outoa, pahaa tai kummallista.

Vierailija
10/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto että täällä EI vaan kerta kaikkiaan saa mitään fiksua keskustelua aikaiseksi...tai sitten tämä Suomi on vaan kuitenkin vielä niin takapajunen vaikka muuta jo luulin...ja missä ne kaikki vanhemmat sitten on joiden lapsilla on korut? Itsekin sain 7-vuotiaana (1982!) ilman mitään ongelmia eikä siitä mitään haloota noussut! Se oli sillon ihan tavallista! Mutta sillon ei ollutkaan lapsia kahlittu välillä jopa arkijärjen vastaisesti...toki heitä suojella täytyy, mutta nykyinen touhu on usein täysin naurettavaa! Kaikki on vaarallista, vahingoittavaa ja haitallista nykyään. No minä en tuohon vouhotukseen lähde mukaan, en.

Vierailija
11/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuossa ei ole muuta ongelmaa kuin että ne eivät ole yhtään muotia pojilla tällä hetkellä. Vai missä asutte?

Vierailija
12/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia...

Mä en laittaisi tuon ikäiselle, ja lapsen sukupuolella ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.

Vierailija
13/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiinkin voi laittaa, se on nykyään ihan yleistä. Jos haluat laittaa vain toiseen, niin se homokorvajuttu on koululaislegenda, joten ihan kumpi vain käy. 

Tuo ikäkysymys nyt on makuasia. Itse en pidä seitsenvuotiasta liian nuorena. Onhan se vähön niinkin, että kova kontrolli tällaisissa pikkujutuissa luo jännitteitäkin. Tiedän sellaisia, jotka eivät saaneet ennen täysi-ikäisyyttä. Niitten piti itse salaa lävistää teini-iässä hakaneulalla ja piilotella tulehtuneita reikiään hiusten alla. Itse sain korvikset nelivuotiaana, niiden hygieniasta pidettiin yhdessä huolta eikä koskaan tullut mitään ongelmia. Minulle korvikset eivät olleetkaan koskaan mikään kauhean iso juttu vaan ihan vain somisteita samaan tapaan kuin vaikkapa hiuspinni. Ei tarvinnut riidellä. Joskus elämä on helpompaa kun ei tee kaikesta niin isoa numeroa.

Vierailija
14/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittaisi tuon ikäiselle, ja lapsen sukupuolella ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.

Ei kai kukaan tarkoitakaan, että itse ne reiät tekisi?

Vierailija
15/38 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eskaripoika otti korvikset molempiin korviin, eikä oo eskarissa mitään pahaa kommenttia saanut - päinvastoin. Ite oon sen verran vanha, et mun nuoruudessa rippikoulu oli joku määrite sille, millon korvikset saa ottaa (joo, otin kyllä ennen sitä ihan omin nokkineni. Ei sillon kyselty koruliikkeissä ikää, mutta äiti kyllä vittuili lesbokorviksesta ku otin vaan toiseen korvaan, vasempaan).

Pojan isosisko otti korvikset samassa iässä, eikä kummallakaan ole ollut tulehduksia tai muitakaan ongelmia korvisten kans.

Vierailija
16/38 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:24"]

Talossa ei ilmeisesti ole miestä, koska poikasi haluaa korviksen niin kuin äidillään varmaan on. Jos talossa olisi mies, hän ei tuollaista sallisi niin kuin ei tulekaan.

[/quote]

Minun (hetero-)aviomiehelläni on kaksi korvista ja lävistys muualla kehossa (ei sukupuolielimessä, sitä tulee joku kuitenkin kysymään). Ja kyllä, antaisi niin pojan kuin tytön ottaa korvikset heti, kun on tarpeeksi vanha huolehtimaan lävistysten hygieniasta. Mitäpä siihen sanot? 

Vierailija
17/38 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvis eskaripojalle?

Tätä ketjua lukiessa minulle tuli vahva tunne siitä, että LOPPU on lähellä. Maailmanloppu... Meteoriitti. Tai ryssä hyökkää... Ei helev... Miten vain suinkin. Loppuis äkkiä! Argh!

*sekoaa*

*katuu tämän ketjun lukemista*

.....

*tekee pyhän lupauksen (jälleen kerran) lukea vähemmän AV:ta*

Vierailija
18/38 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika ottaa korviks se otetaan yleensä vasempaan koska oikeassa korvassa se meinaa homoutta.

Vierailija
19/38 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa korvassa se meinaa homoutta.

Vierailija
20/38 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa korvassa se meinaa homoutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan