Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä mun ruokavalio kuulostaa? Haluan pysyvän ruokavalion, jolla voin hyvin ja pääsen normaalipainoon.

Vierailija
19.09.2020 |

Syön määriä laskematta
-kanaa
-kalaa
-vihanneksia ja juureksia (ei peruna)
-marjoja
-hedelmiä
-pähkinöitä
-juustoa ja rahkaa
-voita, kermaa
-kananmunia

En syö:
-valmisruokia
-Sokeria
-riisiä, pastaa,perunoita
-viljaa muuta kuin aamupalaksi aina kaurapuuroa
-leivonnaisia, karkkia

Liikun kävellen noin 8000-14000 askelta päivässä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa on 20 kg.

Vierailija
22/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomat?

Onko siis oletus joku muu kuin vesi, jos tätä pitää erikseen kysyä? Minä olen kuvitellut että pääsääntöisesti ihmiset juovat vettä, eikä sitä tarvitse erikseen mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna pitää lisätä tuohon ruokavalioon.

Vierailija
24/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vielä juustot ja kermat pois. Ei aikuinen ihminen tarvitse enää maitotuotteita. 

Vierailija
25/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomat?

Onko siis oletus joku muu kuin vesi, jos tätä pitää erikseen kysyä? Minä olen kuvitellut että pääsääntöisesti ihmiset juovat vettä, eikä sitä tarvitse erikseen mainita.

Alkoholista tulee huomaamatta paljon energiaa ja jättäisin ne viinilasillisetkin pois viikonloppuisin.

Vierailija
26/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvältä kuulostaa ruokavaliosi, mutta voit syödä leipääkin, kunhan kasaat sen päälle rasvan lisäksi vaikka juureksia, salaattia yms. Olen yli 60-vuotias nainen. Painan 66/168 cm. En ole koskaan juuri laihduttanut. Olen syönyt sekaruokaa, paitsi nykyisin yhä enemmän kasvispainotteisesti. Marjoista ja sienistä teen useimmiten ruokaa kesällä. Makkarat ja suklaapatukat eivät hirveästi kiinnosta. Tosin saatan syödä joskus niitäkin. Irrottauduin liiasta sokerista muutama vuosi sitten lähinnä hampaiden hyvinvoinnin takia. Mutta minä liikun paljon pyörällä ja kävelen metsässä. Sisällä ravaan huomaamattakin huoneesta toiseen, venyttelen ja nostan tv:n ääressä painoja. Rakastan liikettä, mitä tahansa. Luulen että se pitää aineenvaihdunnan liikkeellä. Aamun aloitan aina juomalla 4 dl huoneenlämpöistä vettä. Siihen tilkka omenaviinietikkaa.

Vierailija
27/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomat?

Elät jossain kuplassa tai olet muuten vain kapeakatseinen. Kaupat ovat täynnä maitoja, mehuja, mehuvissyjä, energiajuomia, limsoja, erikoiskahveja, vitamiinivesiä jne., ja kyllä niitä joku ostaa. Ei niitä huvikseen siellä hyllyllä pidetä. Alkoholista nyt puhumattakaan!

Vierailija
28/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, hyvältä kuulostaa. Jos olet vaihdevuosissa rimpuileva nainen, mikään ei auta.

Terv. N58, joka syö juuri noin, ja painoa tulee silti lisää noin kilon vuosivauhdilla.

No ei todellakaan tule painoa lisää vaihdevuosien aikana, jos syö kohtuullisia määriä. Itselleen on helppo valehdella, että enhän minä, mutta ne vaihdevuodet.

Vierailija
29/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Olen eri, mutta en ole syönyt perunaa 25 vuoteen enkä ymmärrä miksi sitä oikeastaan pitäisi syödä?

Vierailija
30/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määriä laskematta juustoa, pähkinöitä, kermaa, voita ja munia? Valitettavasti jos painon kanssa on ongelmia, niin noita voi loppujen lopuksi syödä aika vähän. Esimerkiksi 50 g eli reilu kourallinen pähkinöitä voi sisältää 300 kaloria.

Itse olen 49v nainen, 160 cm ja 60 kg. Päivittäin voin syödä ehkäpä 1600 kaloria, jos en harrasta paljon liikuntaa. Pakko tässä on vähän laskea, mitä tulee syötyä. Todellakin suu ja maha vetäisivät moninkertaisesti sen, mitä oikeasti voin syödä pysyäkseni tässä painossa.

Vierailija
31/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Olen eri, mutta en ole syönyt perunaa 25 vuoteen enkä ymmärrä miksi sitä oikeastaan pitäisi syödä?

Samasta syystä kuin "pitää" syödä täysjyvää ja ylipäänsä viljaa sekä rypsiöljyä: ne kasvavat Suomessa ja virallisissa ravintosuosituksissa markkinoidaan kotimaista tuotantoa.

Vierailija
32/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, hyvältä kuulostaa. Jos olet vaihdevuosissa rimpuileva nainen, mikään ei auta.

Terv. N58, joka syö juuri noin, ja painoa tulee silti lisää noin kilon vuosivauhdilla.

No ei todellakaan tule painoa lisää vaihdevuosien aikana, jos syö kohtuullisia määriä. Itselleen on helppo valehdella, että enhän minä, mutta ne vaihdevuodet.

Onko mielestäsi ihan sattumaa, että useimmille naisille yhtäkkiä siinä 50+ iässä pullahtaa vatsa ja/tai tulee painoa, vaikka siihen asti on pysynyt hoikkana? Esimerkiksi vaihtareiden jälkeinen lihaskato, joka johtuu hormoneista, on ihan faktaa. Jos syö ja liikkuu samalla tavalla kuin ennen, lihoo ja menettää lihasta. Hormonaalisista syistä rasva asettuu vatsalle, kun se on ennen ollut esimerkiksi reisissä ja takamuksessa.

Eli syömistä on pakko vähentää entisestään ja lihaskuntoharjoittelua lisätä, jos mielii pitää linjansa.

Minkä ikäinen mahdat itse olla?

Vierailija
33/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusrukavalio ja terveellinen JO saavutetussa painossa pysymisruokavalio on ihan eri asioita.

Laihuttaessa pähkinät, kerma, voi pois! Painon ylläpitoruokavaliolla et voi laihtua.

Laihutusruokavalion on ole tarkoituskaan olla terveellinen, vaan alle tarpeesi.

Vierailija
34/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomat?

Elät jossain kuplassa tai olet muuten vain kapeakatseinen. Kaupat ovat täynnä maitoja, mehuja, mehuvissyjä, energiajuomia, limsoja, erikoiskahveja, vitamiinivesiä jne., ja kyllä niitä joku ostaa. Ei niitä huvikseen siellä hyllyllä pidetä. Alkoholista nyt puhumattakaan!

Elän varmaan sitten kuplassa, kun olen kuvitellut että mehut, maidot, yms luettelemasi on lähinnä lasten ja teinien juttu. Ja että olisi ihan itsestäänselvyys, ettei aikuinen, joka haluaa laihtua, juo moisia. Eli sama kuin jos joku olisi kysynyt "entäs karkit ja herkut", ihan kuin joku laihduttaja ei hoksaisi jättää niitä pois vaan söisi salaa ns listan ulkopuolelta.

Sama alkoholin kanssa, oletin kyllä että mitä ei listalla mainita, sitä ei ap aio syödä/juoda. Mutta näköjään aikoikin - ihmisten tyhmyys ei lakkaa koskaan hämmästyttämästä 🙄.

Vierailija
35/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin "pitää" syödä täysjyvää ja ylipäänsä viljaa sekä rypsiöljyä: ne kasvavat Suomessa ja virallisissa ravintosuosituksissa markkinoidaan kotimaista tuotantoa.

Mutta ilman perunaakin kyllä pärjää, kun syö muita kasviksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme