Kaikkein KAMALIMMAN kuuloinen kieli?
Minusta HOLLANTI kuulin sitä siinä BB-synnytys videolla, ja kuulosti melko rumalta!
Kommentit (31)
Kamalaa, kangertelevaa mongerrusta. Koko ajan tunne, että puhuja kakistelee eikä saa sanoja ulos. Rasittavan kuuloista.
Sen sijaan riikinruotsi ihanan pehmeää, soljuvaa ja helposti kuunneltavaa.
Miten joku voi pitää RUOTSIA kauniina kielenä? Hyi helvetti. Maailman rumin kieli on ehdottomasti ruotsi. Riikinruotsi varsinkin.
Tanska, norja ja islanti ovat liian samankaltaisia tuon kammotuskielen kanssa, joten nekin ovat rumia.
Brittienglanti ja varsinkin jotkut sen murteet. Jaiks.
Saksa on melko kaunis kieli, mutta sveitsiläiset puhuvat saksaa aivan karmealla tyylillä.
Irlantilaisten englanti on karmeaa kuultavaa.
Venäjä on karmea kieli.
Tuijotin kameroita nyt tunnin enkä nähnyt yhtään mitään. Onko siis oikeesti joku havainnut tuolla näkevinänsä jotain? Siis vaikka ne olis sinne " tehty" tai laitettu niin onko joku nähnyt jotain noissa kameroissa? Miksi kaksi kameraa on mustana? Katsotteko noita kaikkia kuvia tossa yhtä aikaa vaan vai jotian tiettyä?
Varsinkin kuin eräs samettiääninen mies lausuu sitä mulle ;P
AInakin tähän mennessä kuulluista kamalin.
Kuulostaa todella oudolta, vähän niinkuin muutaman keilen sekasortinen sekoitus.
Eli Tanska on kuulemistani kielistä rumimpia.
Suomi ei kuulosta kauniilta ulkomaalaisen korvaan, ainakin minulle suomen kieltä on enemmän ulkomaiset pitäneet kovan kuuloisena kielenä kuin kauniina. Toki jotkut on kehuneetkin, mutta enemmän kyllä sanoneet jotain negatiivista.
Vierailija:
Se kieli joka mukamas kuulostaa sateelta. Hirveän kuuloista. Ihan kuin ihminen jolta on kieli katkaistu ja tungettu kurkkuun yrittäisi puhua. Aina alkaa kuristaa kun kuulee sitä ja se naksutus...
se kuulostaa siltä kuin sitä puhuessa sattuisi kurkkuun ja pahasti. Ja minulta on Englannissa kysytty että oliko tuo kieli italiaa, kun suomea puhuin ;)
aika kamalia molemmat, vaikeita päihitettäviä.
Vierailija:
En ole puhuttuna kuullut niistä varmaan sataakaan. En voi siis vastata kysymykseen, mutta onneksi te voitte.
siinä kielessä jotkut sanat ovat niin hassun kuuluisia ja toisaalta kovin hyvin kuvaavat asiaa.
En osaa hollantia vaan sitä flaamia mikä on saman tapaista.
Peruna on: aartappel
-- aart: maa, appel: omena
torakka on: Kakkerlakke
Kielioppi on helppoa. Muutaman sanan opittua ymmärrät jo aika paljon.
Uskonto on: godsdiens.
god: jumala, diens: palvelu
Kielessä on diminutiivit aivan niinkuin saksassakin ja sillä saa kovin hupaisesti kaikenlaista sanottua.
alko on:
drankwinkel
drank: juoma, winkel: kauppa
Olen sitä kuunnellut ihan riittävän paljon, mutta vieläkin kuulostaa pahalta. Siihen ei totu millään.
Suomihan on yksi maailman kauneimpia kieliä
ja mun on pakko itä ennen todeta, että se on musta ihana kieli. Johtuu siitä, että olen asunut tanskassa, ja aina kieltä puhuttaessa tulee ihania muistoja mieleen!
Mutta ap:n kysymykseen en keksi vastausta.
Kieltämättä kolahteleva hollantikin pääsee öljyisen ranskan kanssa listoille kamallimman kielen tittelistä....
En ole puhuttuna kuullut niistä varmaan sataakaan. En voi siis vastata kysymykseen, mutta onneksi te voitte.
en mä nyt niitä kauheiksi ehkä luonnehtisi...
Siellä ei sanoja taivuteta vaan keskustelut ovat suurinpiirtein tällaisia:
Sinä hyvä?
-Minä hyvä.
Ja viikonpäivät, kuukaudet yms ovat kuukausi 1, 2, 3 jne :D