Miksi uusperheet hankkivat "meidän" lapsia, jos on jo ennestään?
Kaikki sanovat uusperheen tilanteen pahenevan, kun on sinun, minun ja meidän lapsia.
jos ajatellaan tilannetta, että molemmilla on jo kaksi lasta (ymmärtäisin tilanteen, että toisella on vain yksi), ja molempien lapset asuvat joko lähilapsina tai vuoroviikkolapsina (ymmärtäisin tilanteen, että omia lapsia näkee tosi harvoin) - niin MIKSI hankitaan voelä yhteisiä lapsia?
siis perimmäistä motiivia kyselen.
Eikö ole mitään yhteistä, ja siksi tehdään se yhteinen juttu?
yritetäänkö sillä sitoa uusperhe tiukemmin yhteen?
vai...?
älkääkä nyt hyökätkö kimppuuni kun tällaistä kyselen. Ihan vain yritän ymmärtää...
Kommentit (26)
Ja ensi vuonna erotaan ja hankitaan taas lapsi uuden kumppanin kanssa. Onhan näitä sarjalisääntyjiä nähty, en tiedä mitään vastenmielisempää kuin useampien kumppanien kanssa jälkeläisiä tuottavat "ihmiset", joiden vietit ovat lähempänä eläintä.
Miksi hankkia toinen kun on jo yksi. Miksi jooillain on vaikka viisi lasta, eikö yksi riitä?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 11:57"]
Miksi hankkia toinen kun on jo yksi. Miksi jooillain on vaikka viisi lasta, eikö yksi riitä?
[/quote]
Sisarukset ovat lapselle rikkaus, yhden lapsen hankkiminen on aika itsekästä.
kyllä mä olen lapseni tehdyt itseäni ajatellen. toisaalta kesti kauan, ennenkuin tapasin miehen jonka pystyin kuvittelemaan lapseni isäksi.
Samaa olen minä ihmetellyt, en tiedä vastausta..joillekin tuntuu olevan pakkomielle uusi mies uusi lapsi. Voi olla joillain ajatus että niin se mies pysyy, vaikka ei se aina riitä. On se niin nähty, alkaa se olla aikamoista jos molemmilla on useita lapsia ja hankitaan yhteisiä ja erotaan ja taas hankitaan, puhumattakaan siitä että olisi ihan itsellä varaa elättää ne kaikki. Ei olisi minua vähempää voinut kiinnostaa mies jolla on vaikka kahden naisen kanssa lapsi. Pahin jonka tiedän on nainen jolla viisi lasta kaikilla eri isä, eikä yhtään niistä miehistä lopulta pystynyt pitämään lapsesta huolimatta.
Siis lapsi tehdään vain toiselle kaveriksi.? " me tehtiin sinut Saimi ihan vain SIirille kaveriksi"
Sisarukset eivät ole aina rikkaus eikä ole itsekästä hankkia vain yhtä. Eri syistä niitä nyt ei vaan tule lisää.
Miksi niitä lapsia ylipäätänsä tehdään?
Eikä siinä ihmeellistä ole jos ero tuleekin ennen kuin suunniteltu lapsiluku on täynnä ja haluaa tulevaisuudessa lisääkin.
Kolmos ja neloskierroksia alkaisin ihmettelemään, mutta toisen kierroksen lapset on normaalia.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:17"]
Eikä siinä ihmeellistä ole jos ero tuleekin ennen kuin suunniteltu lapsiluku on täynnä ja haluaa tulevaisuudessa lisääkin.
Kolmos ja neloskierroksia alkaisin ihmettelemään, mutta toisen kierroksen lapset on normaalia.
[/quote]
Niin, sinun mielestäsi. Seuraava kommentoija sitten sanookin, että vasta vitoskierros on epänormaalia. Minä en pysty löytämään muita syitä kuin leskeytymisen hankkia lapsia useamman miehen kanssa, silloin aikaisemmankin suhteen lapsi voi vielä päästä osaksi ydinperhettä, jos uusi kumppani hyväksyy hänet omaksi lapsekseen ja se on mielestäni ehdoton edellytys. Kyllä lasten pitää saada viettää aikansa samassa perheessä, ei ole oikein, että yksi passitetaan viikonlopuksi isänsä luo ja loput viettävät laatuaikaa kotona. Eri asia, jos kaikki lapset menevät etävanhemman luo yhdessä, silloin lapsi ei koe jäävänsä samalla tavalla jostain paitsi.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:30"]
[/quote]
Niin, sinun mielestäsi. Seuraava kommentoija sitten sanookin, että vasta vitoskierros on epänormaalia. Minä en pysty löytämään muita syitä kuin leskeytymisen hankkia lapsia useamman miehen kanssa, silloin aikaisemmankin suhteen lapsi voi vielä päästä osaksi ydinperhettä, jos uusi kumppani hyväksyy hänet omaksi lapsekseen ja se on mielestäni ehdoton edellytys. Kyllä lasten pitää saada viettää aikansa samassa perheessä, ei ole oikein, että yksi passitetaan viikonlopuksi isänsä luo ja loput viettävät laatuaikaa kotona. Eri asia, jos kaikki lapset menevät etävanhemman luo yhdessä, silloin lapsi ei koe jäävänsä samalla tavalla jostain paitsi.
[/quote]
Onneksi uusperheiden ei tarvitse sinun mielipidettäsi kuunnella :)
Jokaisella on oikeus tehdä lapsia jos vielä haluavat. Eron takia ei tarvitse tyytyä vaikka siihen yhteen pelkästään.
Kyllä minustakin tokakierros on ihan normaali, samoin kuin toka avioliitto. Sitten kun sukunimi vaihtuu tuhkatiheään ja lapsia on vaikka mihin suuntaan, niin sitten yleensä sukulaisetkin alkaa jo pyöritellä päätään, että eikö tuo meidän "Maija" ikinä oikeesti vakiinnu.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
Jokaisella on oikeus tehdä lapsia jos vielä haluavat. Eron takia ei tarvitse tyytyä vaikka siihen yhteen pelkästään.
[/quote]
Niin, valitettavasti Suomessa saa jokainen lisääntyä, vaikka ei kykenisikään tarjoamaan lapsilleen turvallista kotia ja hyvää elämää. Mutta lapsethan ovat sivuseikka tässä kuviossa, pääasia että eronneet saavat toteuttaa lisääntymisviettiään. Uskoisin, että lastenkotikin on uusperheriepottelua parempi vaihtoehto lapselle.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, valitettavasti Suomessa saa jokainen lisääntyä, vaikka ei kykenisikään tarjoamaan lapsilleen turvallista kotia ja hyvää elämää. Mutta lapsethan ovat sivuseikka tässä kuviossa, pääasia että eronneet saavat toteuttaa lisääntymisviettiään. Uskoisin, että lastenkotikin on uusperheriepottelua parempi vaihtoehto lapselle.
[/quote]
Millä perusteella ei lapsia kyetä hoitamaan toisella kierroksella? :D
Älähän nyt ala, suurinosa pitää lapsistaan huolta vaikka onkin toinen kierros menossa.
Voihan sitä tuota soveltaa ydinperheisiinkin. Mistäs sitä tietää kyetäänkö lapsia hoitamaan niissäkään? :) Ei muuta kuin varmuuden vuoksi piuhat kiinni kaikilta ;)
Keskinäisestä rakkaudesta - miksi muuten??
Mulla oli 3 valmista lasta ja mies oli lapseton. Olisi ollut aika tylyä hänelle jäädä lapsettomaksi, ilman kokemusta oman lapsen syntymästä. Onneksi onnistuimme 4 vuoden yrittämisen jälkeen
[/quote]
[/quote]
oletkos ihan terve ?
Mille teistä uusperheiden puolustelijoista tuntuisi itsestänne, jos joutuisitte säännöllisesti pistämään repun selkään ja kulkemaan kodista toiseen? Minusta se ainakin olisi todella stressaavaa, miksi lapsi siis kokisi asian eri tavalla? Etenkin, jos pikkusisarusten ei tarvitse lähteä mihinkään, tulee varmasti hyljeksitty olo.
Miksi Hyljeksitty? Jos menee toisen rakastavan vanhemman luo? Meillä ei ole uusperhe, mutta lapseni käy joskus sisareni luona yöjalassa odottaa sinne pääsyä innolla. Vaikka kotiin on rakas. Voi lapsi viihtyä useammasssakin paikassa. Odotan itsekin mökille menoa.
Mä halusin lisää lapsia, kun mulla oli ennestään vain yksi. Miehellä ei ollut yhtään. Nyt meillä on kaksi yhteistä.
En oikein tajua, mitä ihmeen väärää me on tehty...
Kiitos kysymästä, 17, olen ihan terve. Ihmiset näkevät asiat eri tavalla ja minulle on ollut suuri yllätys huomata, että joidenkin mielestä uusperheet ovat ihan oikeita perheitä ja että niissä voidaan elää ihan normaalia elämää vailla päihteitä ja suurempia laiminlyöntejä. En ole uskovainen, mutta varmaankin muuten omaan aika mustavalkoisen elämänasenteen tämän asian suhteen enkä oikeastaan edes tunne ketään uusperheellistä.
Eiköhän kysymys ole siitä, että haluaa jakaa elämäänsä mahdollisimman paljon rakastamansa uuden puolison kanssa -- ja yhteinen lapsi on tämän halun korkein osoitus.