Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette enää sauno koko perhe yhdessä

Vierailija
16.11.2013 |

Meillä alkaa näyttää siltä että porukan jakaminen eri saunavuoroihin on ajankohtaista. Eli minkälaisilla kokoonpanoilla teillä on saunottu kun teinit ovat tulleet murrosikään? Äiti ja tytöt, isä ja pojat? Äiti ja isä (ja pienemmät lapset) yhdessä, teinit erikeen? Vai miten?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit menevät erikseen, siis itsekseen. Muut yhdessä.

Vierailija
2/13 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saunotaan aina ensin vanhemmat ja sen jälkeen teini-ikäiset tyttäremme kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siitä jotkut säännöt laatia? Eikö voi mennä sillä "kokoonpanolla" mikä milloinkin huvittaa? Yksin taikka yhdessä jonkun kanssa, pakkoko se on aina olla samalla tavalla. Mua ahdistaisi tuollainen sääntösaunominen: nyt menet kello kahdeksan isän kanssa tai et mene ollenkaan. Tietysti jos asutte kerrostalossa missä on yhteinen sauna ja siellä vuoro tiettyyn kellonaikaan niin ymmärrän.

Vierailija
4/13 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 22:55"]

Pitääkö siitä jotkut säännöt laatia? Eikö voi mennä sillä "kokoonpanolla" mikä milloinkin huvittaa? Yksin taikka yhdessä jonkun kanssa, pakkoko se on aina olla samalla tavalla. Mua ahdistaisi tuollainen sääntösaunominen: nyt menet kello kahdeksan isän kanssa tai et mene ollenkaan. Tietysti jos asutte kerrostalossa missä on yhteinen sauna ja siellä vuoro tiettyyn kellonaikaan niin ymmärrän.

[/quote]

Ei tässä nyt mitään sääntöjä olla laatimassa. Ihan vaan mietin kuinka tämä on muissa perheissä hoidettu. Että jos vaikka saisin jotain ajatusta millaista saunomismallia ehdotan omalle pesueelle ensi lauantaina.

ap

Vierailija
5/13 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saunotaan saunan lämpöasteiden mukaan. Ensin menee heikkopäisin, eli teinityttö noin 50-60 aseiseen saunaan. Sitten mies 60-80 astetta. Seuraavana minä noin 80 asteeseen. Viimeisenä saunoo teinipoika, joka tarvitsee 80-100 astetta. Kolmevuotias saunoo alusta loppuun.

Vierailija
6/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
7/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on lähes aina saunottu niin, että mies menee tyttöjen kanssa ja minä yksikseni. Esikoinen meni itsekseen niin kauan kuin asui vielä kotona. Jo ihan senkin takia, että ei viisi ihmistä mahdu kerrostalosaunaan kerralla.

Mies saunoo edelleen tyttöjen 13- ja 10-vuotiaiden kanssa. Me ei mitenkään perheen kesken häpeillä ja ollaan ihan alasti toisten nähden.

En jotenkin tajua, miksi asiasta pitää tehdä suuri ongelma ja jotkin ihme säännöt. Saunokoon ne keskenään jotka tykkää ja yksin ne jotka haluaa olla yksin.

Vierailija
8/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:10"]

Meillä saunotaan saunan lämpöasteiden mukaan. Ensin menee heikkopäisin, eli teinityttö noin 50-60 aseiseen saunaan. Sitten mies 60-80 astetta. Seuraavana minä noin 80 asteeseen. Viimeisenä saunoo teinipoika, joka tarvitsee 80-100 astetta. Kolmevuotias saunoo alusta loppuun.

[/quote]

ihana tuo kolmevuotias himosaunoja :)

Vierailija
9/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 11- ja 14-v tytöt kahdestaan, 11-v saattaa joskus tulla minun ja miehen kanssa samaan aikaan. Kuunnellaan pukuhuoneessa aina Spotifya ja alkoi mennä musamautkin aika pahasti ristiin :)

Vierailija
10/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kaikki yksin, kun ollaan niin pirun mukavuudenhaluisia, että jokainen haluaa valloittaa koko saunan, siis maata lauteilla selällään. Ei mahdu muita. Joskus minä olen teinitytön kanssa kahdestaan saunassa, lähinnä mökillä silleen saunotaan. Ja siellä miehet + pojat saattaa mennä yhtä aikaa.

Vierailija
11/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ensin saunaan kaikessa rauhassa.

Sitten mies menee pojan 12v. kanssa saunaan ja minä en halua saunoa heidän kanssaan koska silloin ei pysty rauhoittumaan ja rentoutumaan...höpöttövät ja nauravat ja viskovat kylmää vettä toistensa päälle ym ;)

Viimeisenä menee saunaa teinityttö kunhan vain pääsee poikaystävän luota kotiin.

Vierailija
12/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset kysy niiltä teineiltäsi kenen kanssa haluavat saunoa? Miksi sinun pitää jotain ehdottaa? Jos haluavat saunoa yksin niin sitten tekevät niin, ja jos haluaa mennä jonkun kanssa niin sitten sillä tavalla. Miten ihmeessä tällaiseenkin asiaan täytyy kysyä neuvoja netistä? Ettekö te osaa keskustella keskenänne? 

Vierailija
13/13 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. En minä pyydä keneltäkään neuvoja tai ohjeita tai sääntöjä! Ihan vaan halusin kuulla miten muissa perheissä toimitaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä