Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto

Vierailija
19.09.2020 |

Kuka maksaa oikeudenkäynti kulut, jos mitään ei voida ulosmitata?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö veronmaksajien piikkiin?

Vierailija
2/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätään piikkiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisätään piikkiin...

Mutta itse ei tarttee maksaa jos ei voi ulosmitata mitään?

Vierailija
4/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se, että olen eläkkeellä ja mulle on sanottu ettei mitään voi ulosmitata tai mitään tavaroita kuten telkku, tietokone, ym. ei viedä?!

Vierailija
5/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please helppiä!

Vierailija
6/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei pysty maksamaan niin ei pysty. Eiköhän ne mene velanantajan tappioksi.

Vierailija
7/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se, että olen eläkkeellä ja mulle on sanottu ettei mitään voi ulosmitata tai mitään tavaroita kuten telkku, tietokone, ym. ei viedä?!

No ei viedä yhtään mitään. Velat jäävät roikkumaan kunnes vanhenevat. Luottohäiriömerkinnästä seuraavat ainoat ongelmat, jotka nekin selätettävissä rahalla, esim. puhelinliittymään voidaan vaatia isohko avausmaksu.

Vierailija
8/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua mihinkään oikeuteen haasteta, lait ovat muuttuneet jo ajat sitten.

Vierailija
9/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viedä mitään telkkuja tai tietokoneita. Oikeudenkäyntikulut tulee sinne sinun piikkiin ulosottoihin.  Jos sulla on iso eläke, siitä voidaan napata se 1/3, mutta pikkueläkkeistä ei viedä mitään. Velat vanhenee aikanaan. Puhelinliittymänkin saa luottotiedoton nykyään ilman mitään takuumaksuja. Se liittymä on vain vähän vajavainen, eli ei toimi ulkomailla, eikä sillä voi soittaa maksullisiin numeroihin, esim. taksin tilaus ei onnistu. 

Vierailija
10/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei viedä yhtään mitään. Velat jäävät roikkumaan kunnes vanhenevat. Luottohäiriömerkinnästä seuraavat ainoat ongelmat, jotka nekin selätettävissä rahalla, esim. puhelinliittymään voidaan vaatia isohko avausmaksu.

No olen maksanut ja maksan puhelinliittymän ja vakuutukset. Plus vuokran tottakai, nytkin on kuukausi ennakkoa vuokranantajalla sisässä ( kunnallinen )

Vierailija
11/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään mitään roinia haeta pois, oot tainnut katsoa liikaa Ulosottomiehet-ohjelmaa.

Vierailija
12/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omaisuuden pidä olla arvokasta, että sitä aletaan ulosmittaamaan? Tyyliin vaikka vene? 

Vierailija
13/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua mihinkään oikeuteen haasteta, lait ovat muuttuneet jo ajat sitten.

Eikös oikeudessa todeta mahdollinen varattomuus?

Vierailija
14/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain maksaisit velkasi pois?

Vierailija
15/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkoja eli ulosmittauksen hakija maksaa. Tietenkin velkoja lisää sen entiseen velkaan, mutta aivan turhaan jos velallinen on jo ennestään varaton. Tämä on yksi syy siihen, että aivan mitättömistä veloista ei edes haeta ulosottopäätöstä. Käsittääkseni varattomuuden tai muun esteen toteaa ulosottomies, ei oikeus.

Veronmaksajien ei ulosottokäräjien kuluja tarvitse maksaa, sillä verot, sakot, terveyskeskusmaksut ym. julkiset maksut ovat ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä.

Yleensä tavallisista veloista haetaan vain suppeaa ulosottoa eli käytännössä maksukieltoa toistuvaistulosta. Vasta suuremmista veloista omaisuuden ulosmittausta, ja silloin on usein kyse vakuusvelasta. Ei koti-irtaimistoa keneltäkään ulosmitata. Ei edes autoa, jos se on välttämätön niin kuin se melkein kaikille jostakin syystä on ja arvo enintään 3000€.  Kovin kallis televisio ehkä voitaisi viedä, mutta kenellä pahasti velkaantuneella on sellainen muuten kuin osamaksulla? Silloin sen omistaa edelleen myyjä siihen saakka, että viimeinenkin erä on maksettu

Vierailija
16/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain maksaisit velkasi pois?

Joskus se on lähes mahdotonta. Kyse ei ole enää pelkästä velasta, vaan järjettömistä koroista. Mieti lama-ajan tuottamia velallisia, joille saattoi kertyä satojen tuhansien velat käytännössä tyhjästä. Ei sellaisia kukaan pysty maksamaan.

Tarkoitan nyt sitä, että velat syntyvät ihmisille monin eri tavoin. Aina ei ole kyse siitä, että on ottanut ryyppäämiseen pikavippejä ja jättänyt osamaksut maksamatta. Ymmärrän tietenkin sen miksi systeemi on niin armoton, pitää olla jokin pelote ylivelkaantumista vastaan. Mutta silti nykysysteemissä olisi paljon korjattavaa.

Vierailija
17/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kansa maksaa persaukisten käräjöinnit. Valtiomme eriarvoistaa kansalaisia.

Vierailija
18/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle velka on syntynyt manian aikaan kun koin että voin ostaa kaiken ja nauttia kaikesta. Nyt sitten tajuan velan olevan se mikä pitää maksaa mutta olen nuorena joutunut eläkkeelle ja pelkkiin lääkkeisiin menee 120 euroa jokainen kuukausi. Joo saan lääkkeet annosjakelussa siksi noin korkea hinta mitä ei oteta huomioon KELAn lääkekatossa. Saan takuueläkkeen verran eläkettä. Koitan neuvotella velkojien kanssa mutta perintäfirmoilta tulee kirjeitä jatkuvasti perintäkulut ovat suurempia kuin itse velat.

Vierailija
19/22 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle velka on syntynyt manian aikaan kun koin että voin ostaa kaiken ja nauttia kaikesta. Nyt sitten tajuan velan olevan se mikä pitää maksaa mutta olen nuorena joutunut eläkkeelle ja pelkkiin lääkkeisiin menee 120 euroa jokainen kuukausi. Joo saan lääkkeet annosjakelussa siksi noin korkea hinta mitä ei oteta huomioon KELAn lääkekatossa. Saan takuueläkkeen verran eläkettä. Koitan neuvotella velkojien kanssa mutta perintäfirmoilta tulee kirjeitä jatkuvasti perintäkulut ovat suurempia kuin itse velat.

Jos kirjeitä tulee perintäfirmoilta, velat eivät ole käsittääkseni vielä ulosotossa? Sitten vasta kun ulosottovirastosta tulee kirje, ne ovat siirtyneet ulosottoon. Tällä hetkellä firmat yrittävät saada sinulta summaa perittyä suoraan. Sinun tuloillasi ja elämäntilanteellasi juttu on hankala, mutta älä nyt stressaa liikaa! Eläkkeestäsi ei tulla ulosmittaamaan mitään, on täysin sinun päätettävissäsi lähdetkö lyhentämään velkaa vai annatko sen vain olla.

Vierailija
20/22 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset