Paljonko nettotulosi on kk, kaikki tuet yms. mukaanluettuna?
Eli lapsilisät, tuet yms. yms. mukaanluettuna, miten paljon tilillesi tulee rahaa kk?
Odottelen itse ekaa palkkaa pitkästä aikaa (ollut pitkään kotihoidontuella), ja laskeskelen, että huonosta palkastani jää lapsilisineen käteen kk 1392 €.
Siitä kun vähentää menot, niin ns. ylimääräistä jää reilu 500 €. Siitä pitäis saada muutama 100 € säästöön.
Kommentit (73)
3200 eur / kk + lapsilisä n. 100 eur.
Diplomi-insinööri
Ansiotulot 3780 e/kk (netto)
Lapsilisä yhdestä 107 e (tai jotain sinnepäin, en muista)
Vuokratulot 1300 e/kk (netto)
Muut pääomatulot noin 1000 e/kk
Noin 1750€. Lapsilisä 2 lapsesta.
Kohta 10v työkokemusta ja liksassa 2 kokemuslisääkin.
Tervetuloa sosiaali-ja terveysalalle.
palkkatulot n1300
vuokratuki n300
lapsilisä n 500
Eli lyhyellä matikalla laskettuna 2100 olisi tulot.
Noin 2300e. Veroprosentti on nyt loppuvuonna todella korkea (yli 30%), kun alkuvuodesta prosentti oli aivan liian pieni (valmistuin vuoden vaihteessa enkä yhtään osannut arvioida vuoden tuloja).
Palkkatuloa pelkästään. Ei mitän tukia eikä pääomatuloja. Veroprosentti muutenkin korkea, kun aika vähän vähennyksiä voin laittaa (ei ole asuntolainaa).
2600€ + lapsilisiä kolmesta lapsesta (eivät tosin tule tililleni).
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:03"]
2710 + 104 insinööri ja 15v työkokemus
[/quote]
Häh???!!! Oletpa pahasti alipalkattu vai onko palkkasi osa-aikatyöstä? Olen itsekin insinööri ja työkokemusta vain viisi vuotta ja nelinumeroinen nettopalkkani alkaa nelosella. [/quote]
Millä alalla Suomessa maksataan nuorelle / vastavamistuneella insinöörille yli 7000€/kk?
T: DI, jonka netto 3400 kokopäivätyöstä, kokemusta noin 15vuotta. En ole palkkakuopassa muualla kuin tällä palstalla vuosibruttotulojen ollessa 100 000€
Alkaa olla 3000 e luokkaa, kun laskee nettopalkan päälle tulonsiirrot ja pääomatulot.
Tasan 1700e.
talouteen kuuluu minä äiti + 3 lasta.
tuista tuo summa muodostuu, onneksi vuokra suht pieni niin eletään jotenkuten.
Tasan 1700e.
talouteen kuuluu minä äiti + 3 lasta.
tuista tuo summa muodostuu, onneksi vuokra suht pieni niin eletään jotenkuten.
Palkka osa-aikatyöstä 600-800e,
omaishoidontuki 360e,
lapsen vammaistuki n.210e,
lapsilisät n.220e (vai mitä ne nyt tarkalleen onkaan kahdesta),
eli yhteensä keskimäärin n. 1400e.
ihana toi "nelinumeroinen nettopalkkani" :D
ihana toi "nelinumeroinen nettopalkkani" :D
Jos lasken myös kustannuskorvauksen omaksi rahakseni, niin noin tuhat euroa jää yhteensä käteen tällä hetkellä. Olen sijaisvanhempi eli perhehoitaja.
Palkan netto noin 600 euroa. Mitään tukia en saa, koska omaisuutta pankkitileillä joidenkin mielestä liikaa.
Olen äitiyslomalla mutta saan viel pari kk palkkaa joten tilille tulee n 3100e kuussa. Lapsilisät menee miehen kanssa yhteiselle tilille, niitä tulee nyt kahdesta lapsesta se 220e, kohta alkaa tulla kolmannesta lapsesta, paljonkohan se sitten lieneekään?
Sain yrityksen perustamisen myötä starttirahaa n. 600 €/kk puolen vuoden ajan ja sain starttirahaan nyt hakemuksen myötä muutaman kuukauden jatkon. Muutaman kuukauden päästä "palkka" nousee, kun alan saada äitiysrahaa n. 1300 €/kk. Palkkaa en uskalla firmasta vielä nostaa. Onneksi mies tienaa kohtalaisesti, niin saadaan hänen tuloillaan asuntolainat ja laskut maksettua. Saamani starttiraha ei riitä edes puoleen asuntolainasta...
720e, kuntoutustuella, alle 30v.