Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyyskanne.Olen siis yh-äiti.Lapseni biologinen isä

Vierailija
16.11.2013 |

ei välttämättä olekaan se joka on papereissa.Silloinen poikaystävä vain kirjoitti paperin,että hän olisi isä/siittäjä.Ollaan erottu riitaisissa merkeissä todella kauan sitten.Viimeisinä sanoinaan kun aloin ottaa isyyden esiin,mies alkoi uhkailla mua ettet sä uskalla viedä asiaa eteenpäin oikeuteen koska ei haluaisi luopua lapsesta,jos ei olekaan isä.Tätä ei siis ole testattu onko mies vai ei.Mulla on toinenkin isä ehdokas jonka kanssa harrastin seksiä kyseisenä aikana.Mitä teen? Haluaisin näpäyttää tätä ex-poikaystävää oikein kunnolla kun jätti mut yh-äidiksi ja viedä asian eteenpäin.Mies ei edelleenkään vaikka papereissa isä on,maksa lapsesta mitään.Tulot on varmaan 10000e kuukausitulot ja uusi vaimonsa kulkee timanteissa.Me lapsen kanssa lasketaan joskus euroja että saadaan ruokaa.Mies on pankissa töissä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, miksi tuo tuli niin monta kertaa tuo minun teksti, kerran vain lähetin :)

Vierailija
22/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:32"]

Ei me olla missään oikeudessa oltu vannomassa tätä asiaa.T.ap

Mikä ihmeen syyte?

[/quote]

Varmasti on sulta isyyden vahvistamisen yhteydessä kysytty, onko muita mahdollisia isäehdokkaita, ainakin pitäisi kysyä. Vastauksesi on sitova oikeustoimi. Kyse on petoksesta, jos olet valehdellut. Viranomaisen harhauttaminen voi tulla kyseeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikeudessa vahvistetakaan, olette varmaankin olleet lastenvalvojalla isyyden tunnustuksessa, olisi kannattanut lukea paperit tarkkaan läpi, jotka olet allekirjoittanut.

Vierailija
24/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama.Mutta tämä mies joka on papereissa isä,ei silti maksa lapsesta elareita.Ymmärtätkö.On vain myöntänyt isyyden mutta ei maksa silti mitään.Eikö ole outoa?Lapsi ei saa mitään rahaa siis säännöllisesti muulta kuin äidiltään joka huolehtii hänestä-voiko tää mennä oikein? Ei minusta.

Vierailija
25/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:39"]

Lapsi voi halutessaan ottaa asian aikuisena 18v itse selville.Minä voin äitinä myös selvittää jos haluan haastaa nämä kaksi miestä testattavaksi.Dna:n avulla se selviää.Lapsestani ei ole tehty isyystutkimusta.Silloinen poikaystävä vain allekirjoitti nimen alle.

[/quote]

Siis isyys on tunnustettu ja vahvistettu. Sitähän tuo allekirjoitus tarkoittaa, ei se ole mikä tahansa allekirjoitus. Kanteen nostamisraja taitaa olla 5v. isyyden vahvistamisesta eli taitaa olla myöhäistä enää tutkia asiaa. Lapsi varmaan voi aikanaan asian selvittää, mutta teidän vanhempien osalta taitaa olla myöhäistä.

Vierailija
26/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:03"]

ihan sama.Mutta tämä mies joka on papereissa isä,ei silti maksa lapsesta elareita.Ymmärtätkö.On vain myöntänyt isyyden mutta ei maksa silti mitään.Eikö ole outoa?Lapsi ei saa mitään rahaa siis säännöllisesti muulta kuin äidiltään joka huolehtii hänestä-voiko tää mennä oikein? Ei minusta.

[/quote]

äiti ei ole osannut tai jaksanut vaatia lapselle elatusta. 

Vierailija
27/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:26"]

Isyyttä ei ole vaikea purkaa jos isä ei ole biologinen isä.Ei ole maksanut oikeasti elareita lapsesta.Mitään papereita ei ole koskaan tehty.Tätä yritän selittää.Ymmärrätkö? Mitään elastuspapereita ei ole eikä ole tehty.Lapsella on miehen sukunimi,siinä kaikki.

[/quote]

Ei se nyt ihan nin yksinkertaista ole jos lapsi on tunnustettu ja isä virallisesti vahvistettu. Homma menee oikeuteen ja vain siten isyys voidaan kumota. Ja ne testit on tehtävä ja todettava ettei isä ole isä. Ja hommassa on vielä tietyt rajoitukset. Eli ei se ihan yksinkertaista ja helppoa ole.

Vierailija
28/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja nyt on kyse rahasta eli elareista.Erosta aikaa vuosia,mitään rahaa ei tipu säännöllisesti niin kuin pitäisi jos mies suostuisi maksamaan lapselle kuuluvan elatuksen.

Vierailija
29/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:20"]

joo ja nyt on kyse rahasta eli elareista.Erosta aikaa vuosia,mitään rahaa ei tipu säännöllisesti niin kuin pitäisi jos mies suostuisi maksamaan lapselle kuuluvan elatuksen.

[/quote]

En tajua. EIkös se mene niin että jos isä ei suostu (pysty?) maksamaan elareita niin kela maksaa ne. Ei kai niitä elareita voi noin vain jättää maksamatta?

Vierailija
30/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka haukuntaa mut pystyyn kun tulen raskaaksi ja sitten erotaan ja kun uskallan edes ajatella ettei mies ole lapsen isä,niin väkivallalla uhkailu alkaa taas.Tätä kierrettä ei saa millään poikki.Mies on täys narsisti joka on onnistunut ystävystymään juristien kanssa.Nämä häntä neuvovat ettei kannata maksaa mitään.Ihmettelen voiko siis juristia tosiaan toivoa että isä jättää lapsen heitteille eikä huolehdi lapsen kehityksestä vaan jättää oman onnen nojaan.Terveiset pankkimaailmasta! Pankkiirit siittää lapsia ja haluavat jatkoa suvulle,mutta elätyksen hoitaa sitten synnyttäjä.

Vierailija
31/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 § (16.5.1980/351)
Tunnustetun isyyden kumoaminen

Tunnustetun isyyden kumoamista koskevan kanteen voi nostaa isyytensä tunnustanut mies taikka äiti tai lapsi. Miehen ja äidin on pantava kanne vireille kahden vuoden kuluessa siitä, kun isyys on tunnustamisella vahvistettu. (3.6.2005/379) (finlex.fi)

Taitaa olla myöhäistä se isyyden kumoaminen, ap:n lapsi kun taitaa olla jo vanhempi kuin 2v. Isä pysyy isänä, vain lapsi itse voi sen kanteen enää nostaa.

Ei se isyyden tunnustaminen ole mikään pikkujuttu, vaan iso asia jota pitäis miettiä tovi. Ainakin silloin kun isyys ei ole ihan selvä juttu.

Vierailija
32/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs et ole hakenut niitä elareita. Jos ei suostu, niin sitten kipaistaan oikeudessa ja mies maksaa. Jos ei sittenkään maksa, niin kela maksaa ja perii siltä mieheltä.

Vierailija
33/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:26"]

Isyyttä ei ole vaikea purkaa jos isä ei ole biologinen isä.Ei ole maksanut oikeasti elareita lapsesta.Mitään papereita ei ole koskaan tehty.Tätä yritän selittää.Ymmärrätkö? Mitään elastuspapereita ei ole eikä ole tehty.Lapsella on miehen sukunimi,siinä kaikki.

[/quote]

Onhan siitä paperit tehty että on isä, eihän lapsella muuten voisi olla isän sukunimeä. En mä voi vaan laittaa lapseni nimeksi naapurin jarmon sukunimeä, kyllä siinä pitäisi ihan paperilla olla isyys tunnustettu. Omaa tyhmyyttä jos et ole elatussopimusta tehnyt. Kun isyys tunnustettu tehdään sopimus elareista, jos ei mies suostu tekemään niin se tehdään sitten oikeudessa. Jos tehty eikä mies maksa niin Kela maksaa ja elarit peritään isältä. Omaa tyhmyyttä ap jos olet pitänyt lasta köyhyydessä oman ylpeytesi takia, jos isällä olisi kuitenkin ollut varaa isommatkin elarit maksaa. Ne kuuluvat lapsellle ihan lain mukaan.

Vierailija
34/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeydestä? Ei pidä paikkaansa.Mies uhkailee mua,sä et nyt tajua tilannetta ollenkaan.Mies hakkasi mua vuoskaudet ja piti kuin koiraa.Lapsi näki vierestä kuinka äitiä pahoinpideltiin ja itsekin pelkää isäänsä.Ollaan aika hissukseen lapsen kanssa nykyään.Monta kertaa kun on isän vkl,lapsi alkaa sanoa ettei halua tavata isää ollenkaan.Pelkää yhä edelleen.Välillä mulla menee harmituksen puolelle kun tämä uusi vaimo sekä mies uhkaavat minua lyödä,jos uskallan pyytää rahaa lapsen puolesta.He kiristävät minua ja jopa äitini on uhattu hakata.

Vierailija
35/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 jatkaa.Mies on todella tunnettu kaupungissaan ja minut mies on haukkunut ja pilannut maineeni joten tunnen olevani alakynnessä.Sen lisäksi hänen sukunsa siis miehen on valmiina ties mihin toimenpiteisiin jos uskallan mennä polisiille kertomaan.Olen todella pulassa.

Vierailija
36/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä lapsena hoitanut vanhempi nainen on seurannut mua eron jälkeen ja levittänyt minusta huhuja ja tietoja jotka eivät pidä paikkaansa.En vain ymmärrä miten tällaista voi tapahtua.

Vierailija
37/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaapi olla keksitty juttu..

Vierailija
38/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, nyt meni sun provo överiksi.

Vierailija
39/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno vitun wt.

Vierailija
40/42 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan ei ole.Voi kun olisikin.Tervetuloa maanpäälliseen helvettiin!Alan uskoa että elän jo helvetissä.Ehkä olen jo kuollut mutten tiedosta sitä.