Vihreät haluaa vapauttaa huumeet.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mitään mikä aiheuttaa riippuvuutta ei pidä laillistaa.
§
Kuten energiajuomat, joita kukaan ei tarvitse ja jotka aiheuttavat voimakasta riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ne kulut kun aletaan käyttää kovia aineita? Ja miksinihmiset haluavat olla aineissa? Ei ole normaalia olla hörhö tai alkkis. Huumeet aiheuttaa riippuvuutta.
Suomessa on 1/4 väestöstä kokeillut kannnnabista, eikä täällä käsittääkseni mitään HC-narkkeja ole sama osa väestöstä. Miksi jotkut ihmiset haluavat syödä makeisia? Tai miksi toiset tahtovat urheilla? Laillistamisen vastustajat tuntuvat järkiään luulevan, että sitä kannnnabista olisi kaikkien pakko käyttää jos se laillistetaan. Kannnnabis on täällä jo, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Sellaisissa maissa, joissa se on laillistettu ei käyttö ole lisääntynyt mitenkään merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen logiikka. Kalastellaan äänestäjiä.
Kukaan normaali tai järkevä ei vedä huumeita tai juo liikaa viinaa.
T. Absolutisti
ja absolutismi on uskonto, jota julistetaan kuin herran sanaa, ja joka on myös pihalla todellisuudesta, kuten muutkin uskonnot.
Tampereella on ainakin ihan tarpeeksi alkoholisteja ja nistejä.
Tulee kalliiksi heidän sossukulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha
Zinc
Kokeilen kyllä heti psykedeelejä, jos vapauttavat ..
Haluan ostaa turvalliset tuotteet alkosta LAILLISESTI, enkä mitään katukauppa-roskaa ..
Moni on valmis tosiaan heti kokeilemaan kunhan vain muut tekevät asiat laillistamisen suhteen.
En minä niitä ole kieltänytkään ;)
Zinc
En tee asioiden eteen mitään, joista en ole vastuussakaan. Tehkööt vastuulliset.
Se on helppo tulla lopulta valmiiseen pöytään kun muut tekevät asiat sinun kirjoitellessasi vain joutavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Laillistamisen vastustajat tuntuvat järkiään luulevan, että sitä kannnnabista olisi kaikkien pakko käyttää jos se laillistetaan.
Ja kannattaa muistaa sekin, että suuri osa ei edes pidä kannabooksesta kun sitä kokeilee. Suurin osa kokeilee kerran tai kaksi. Kannaboksen kiellossa on tosiaan tehty arpomalla kärpäsestä härkänen kuten joku aiemmin totesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ne kulut kun aletaan käyttää kovia aineita? Ja miksinihmiset haluavat olla aineissa? Ei ole normaalia olla hörhö tai alkkis. Huumeet aiheuttaa riippuvuutta.
Suomessa on 1/4 väestöstä kokeillut kannnnabista, eikä täällä käsittääkseni mitään HC-narkkeja ole sama osa väestöstä. Miksi jotkut ihmiset haluavat syödä makeisia? Tai miksi toiset tahtovat urheilla? Laillistamisen vastustajat tuntuvat järkiään luulevan, että sitä kannnnabista olisi kaikkien pakko käyttää jos se laillistetaan. Kannnnabis on täällä jo, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Sellaisissa maissa, joissa se on laillistettu ei käyttö ole lisääntynyt mitenkään merkittävästi.
Käyttöä pitäisi vähentää. Kukaan normaali ei käytä päihteitä jos tietää että ne aiheuttavat riippuvuutta. Vähättely Ei auta.
Sitten mielummin lailliset kaupat ja sitten voisinpetustas jonkun huumekaupungin johon nämä hörhöt voisi asettua esim Orivesi.
Sinne kaikki hörhöt pois tavallisten ihmisten silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikamainen logiikka. Kalastellaan äänestäjiä.
Kukaan normaali tai järkevä ei vedä huumeita tai juo liikaa viinaa.
T. Absolutisti
ja absolutismi on uskonto, jota julistetaan kuin herran sanaa, ja joka on myös pihalla todellisuudesta, kuten muutkin uskonnot.
Absolutismi on ongelman jälkihoitoa ja ihan hyvä juttu. Ongelman syntymistä voitaisiin kitkeä rajoittamalla alkoholin markkinointia ja myymälänäkyvyyttä tupakan tapaan. Alkoholia ei tarvitsisi kieltää, vaan sitä myytäisiin kuten tupakkaa nykyään.
Huumeet vapaiksi, hinnat alas ja ihmiselle vastuu omasta itsestään valistuksen kautta. Vähentäisi kantasuomalaisten rikollisuutta huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
§
Kuten energiajuomat, joita kukaan ei tarvitse ja jotka aiheuttavat voimakasta riippuvuutta.
Ihan turhakkeita. Kiellettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
§
Ihan turhakkeita. Kiellettävä.
Ala sitten tehdä jotain asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Narkkien puoluehan tuo on.
Olen pössyttelyn puolestapuhuja ja äänestän PS:ää. Mitäpä siihen sanot?
Alkoholia käyttävistä 22 prosenttia sairastuu alkoholismiin. Se on todella suuri luku. Ja alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin luokkaa, mikä selittää hyvin sen, miksi suurin osa ei koskaan pääse eroon alkoholista ennen kuolemaansa. Alkoholi on parhaita orjuutushuumeita, jolla on kätevä ryöstää ihmisiltä kaikki omaisuudet ennen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten jokaisen lukea näiden hamppuhippien tarinoita kiinnijäämisestä.
On tuotu poliisipartio, koirapartio, tunnin verran pengottu kämppää, pari tuntia kuulusteltu hippiä, pidetty 2-3 yötä putkassa (tämäkään ei ole ilmaista), sitten isot paperityöt ja oikeusistunnot joissa paikalla tuomari ja kaikki muut tarpeelliset henkilöt. Lopputulos: 180-300e sakkoa.
Paljonkos tämä tuli maksamaan yhteiskunnalle? Oliko ihan aikuisten oikeasti kannattavaa verojen käyttöä?
Ja tämä kaikki vaiva ja raha vain sen takia, että toisinaan rappukäytävässä saattoi leijailla makea haju ja naapurin mummo kuuli Bob Marleyn sulosoinnut asunnossaan. Toki se ärsyttää, mutta onko poliisipartio ja oikeusistunnot vähän liioittelua?
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät halua vapauttaa nuuskaa...
Nyt vain kalastellaan äänestäjiä.
Voisin melkeen väittää että nuuskalla saisi enemmän ääniä, on jo niin yleistä, typeräähän tuo on pitää kiellossa kun nikotiinin muita valmisteita saa myydä.
Sitten itse kann abik seen laillistakoot jos joku haluaa päihtyä hän tekee sen oli laillista tai ei. Vaihtoehtoisena lääkkeenä tuo on kuitenkin paljon parempi kuin moni apteekista ostettava lääke joka myös aiheuttaa liiallisella käytöllä riippuvuutta. Se olisi kuitenkin silloin verot yhteiskassaan eikä kadulle.
Itsekin olen ns "persu" ja olen laillistamisen kannalla. Ei ole syytä poteroitua liiaksi ja unohtaa sen takia kaikkia omia arvojaan, jotka useimmilla ihmisillä siroutuvat oikealle ja vasemmalla vaihtelevassa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha
Zinc
Kokeilen kyllä heti psykedeelejä, jos vapauttavat ..
Haluan ostaa turvalliset tuotteet alkosta LAILLISESTI, enkä mitään katukauppa-roskaa ..
Moni on valmis tosiaan heti kokeilemaan kunhan vain muut tekevät asiat laillistamisen suhteen.
En minä niitä ole kieltänytkään ;)
Zinc
En tee asioiden eteen mitään, joista en ole vastuussakaan. Tehkööt vastuulliset.
Se on helppo tulla lopulta valmiiseen pöytään kun muut tekevät asiat sinun kirjoitellessasi vain joutavuuksia.
Olen samaa mieltä.
Kun se kansalaisaloite tulee eduskunnan käsittelyyn niin nähdään mielenkiintoisia puheenvuoroja kun vanhoilliset haluaa pitää kanjabiksen rikollisten myytävänä. Läpimenoon en usko kun puolueet ovat eri asia kuin niiden nuorisojärjestöt. Niistä kokoomuksen demareiden, vasemmiston ja varmaan myös vihreiden nuorisojärjestöt ovat laillistamisen kannalla.
Alkoholi tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Sen verran kova "huume" se on. Se kannattaisi poliitikkojenkin muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
§
Runsas kofeiini sotkee aivokemiat monella, ja hammaslääkärit kiittää kun hampaat hajoavat näihin sokeri- ja kofeiinilitkuihin.