Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pidä perheen säännöistä kiinni

Vierailija
16.11.2013 |

Olen vihainen ja pettynyt taas kerran.

Poika on niin paljon koneella nykyään että tosisssni luon peliaikoja, sääntöjä jne.

Poika sai koulusta jälki-istunnon tekemättömien läksyjen vuoksi (5 unohdusta), ja minä annoin kotona rangaistuksen 5 päivää pelikieltoa. 

Tänään oli toinen pelikieltopäivä ja lähdin teatteriin ja syömään ystävieni kanssa. Mies oli tämän ajan antanut lapseni pelata k16 peliä (poika10v). 

Juuri ennen teatteriin lähtöä puhuimme kuinka pelaaminen on mennyt niin yli että nyt pitää tosissaan olla tiukkan ja että nyt tämä 5 päivän pelipaussi pidetään. Mies oli mukamas samaa mieltä kanssani. Kerroin myös jälleen kerran mielipiteeni tästä k16 pelistä jota mies tykkää pelata pojan kanssa ja mies sanoi kuinka pitää lopettaa tämä pelin pelaaminen.

Kotiin tullessa kysyin miksi poika on saanut pelata ja mies vaan tiuskasi että mistä voi tietää että poika pelaa, ettei jaksa koko ajan kytätä vieressä.

Ja vastaavia muitakin juttujakin on. Minä kiellän rajoitan ja olen tyhmä äiti. Mies antaa tehdä mitä vaan ja pyörtää meidän aikuisten yhdessä lapsille tehdyt säännöt. 

en jaksa ymmärtää!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi ryhdistäytyä sekä miehenä että isänä ja pelaamisen sijaan auttaa poikaa vaikka niiden läksyjen teossa ja katsoa etteivät unohdu.

Vierailija
2/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 40+ vastaa.

Illalla sängyssä ota hepistä kiinni, (varovasti ei pahalla) ja sano katsoen silmiin:

Mä ymmärrän, että pelaaminen ja tietokoneet on teillä miehillä verissä. Se on tärkeää ja sosiaalista toimintaa, mutta ymmärrä, että yhteiset säännöt on sellaisia, joista me MOLEMMAT pidämme kiinni. Jos joku sääntö sinua närästää, niin sitten sovitaan keskitie lapsen korvan kuuleman ulkopuolella. Nyt jos ymmärrät hyvän päälle saat suukon, jos et, niin on vaikea olla perheenä enää. Ja nyt perkele sanot jotain tai mä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne oikeasti teidän yhteisiä sääntöjä vai sinun sääntöjä, joihin pakotat miehen väkisin mukaan?

Vierailija
4/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.. Meillä sama tilanne. 12-vuotiaan pojan kasvatusasioissa riittää haasteita, ja vielä enemmän koska mies ei kertakaikkiaan ymmärrä olla johdonmukainen. Välillä hermostuu ja antaa rangaistuksia, joskus peruuttaa minun antamiani tietokonekieltoja vain jotta pääsisi itse helpommalla. "Ei kai se MULLE ollut se rangaistus? En voi harrastaa kun poika riskaa vieressä." "Paljon vähemmällä pääsee kun antaa periksi", "Ei kai kukaan voi jaksaa vahtia lasta 18 vuotta" jne kasvatusmetodeja...

Tuntuu että nimenomaan mies kapinoi talon sääntöjä vastaan eniten, ja poika ottaa mallia. On oppinut käyttämään hyödykseen sitä että joskus saa periksi kun käyttäytyy tarpeeksi huonosti.

Kun en ole kotona, kummasti unohtuu se että läksyt pitää olla tehtynä ennen kuin saa mennä koneelle, ja kuinka kauan päivässä saa pelata...

Vierailija
5/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilaiset keskitykset kasvatuksesta. Nämä erot olisi pitänyt selvittää jo ennen lasten hankintaa.

Vierailija
6/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle, että ainakin meillä säännöt ovat ihan käytännön ja pakon sanelemia, ja toki yleensäkin vanhempien tulisi noudattaa yhtenäistä kasvatuslinjaa.

Meillä ainakin jäisi läksyt tekemättä ja paljon muutakin, jos ei olisi konesääntöjä, ja näkyisi myös käytöksen levottomuutena se liiallinen pelaaminen. Miehen on itsensä vaikea noudattaa kohtuutta koneenkäytössä, saatta pelata 12 h/vrk pahimmillaan.

Vitonen

Vierailija
7/7 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 01:30"]

Teillä on erilaiset keskitykset kasvatuksesta. Nämä erot olisi pitänyt selvittää jo ennen lasten hankintaa.

[/quote]

oootkos koittanu puhua miehen kanssa lasten kasvatuksesta ennenku lapsi on talossa kaikkeen joojoojoo ehdottomasti joo varo katon tätä ohjelmaa. tai muuten vaa joojoojoo 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä