Voiko 12v ja 10v olla kotona keskenään illalla klo 22 saakka?
Ovat tottuneet olemaan keskenään kotona, kun käydään miehen kanssa vaikka kaupassa tai kuntosalilla. Kahdeksan jälkeen ei olla koskaan oltu pois kotoa ilman lapsia.
Meidät kutsuttiin konserttiin, joka alkaa vasta klo 19 ja oltaiisiin kotona klo 22. Sinne ei saa lisää lippuja, eikä saada lastenvahtia mistään tähän hätään. Ei olla vuosiin lastenvahteja enää tarvittukaan..
Menevät muutenkin viikonloppuisin vasta 23 nukkumaan, joten voisivat pelata tietokoneella tai katsoa telkkaria..
Perutaanko vai?
Kommentit (12)
Meillä ovat olleet, olin kuitenkin puehlimen tavoitettavissa ja 2km päässä.
Totta kai. Yhdeksältä alkaakin neloselta ihan sika hyvä leffa tuon ikäisten katseltavaksi.
Mun samanikäiset voisivat hyvin olla, mutta en mäkään kovin mielelläni iltaisin yksin jätä. Mutta ihan varmasti pärjäävät kyllä.
Riippuu lapsista, ovatko arkoja, alkaako pimeys pelottamaan, tuleeko keskenään paljon riitaa, jne. Mutta vuokraat leffan, ostat popparia ja limpparia, puhelimiin akut täyteen, niin ihan hyvin voitte mennä.
Voivat ihan hyvin olla. Tehän tulette jo kymmeneltä kotiin.
Jos he itse ovat halukkasta olemaan yksin, niin varmaan pärjäävät. Konsertissakin voi puhelimen pitää äänettömällä niin, että näkee kuitenkin jos soitetaan, jotta lapset tietää, että hätätilanteessa voi soittaa.
Pyrkisin kyllä ensisijaisesti järkkäämään jonkun kotiin heille seuraksi.
Voi päivää. Te siis tulette kotiin klo 22? Eli tämä huima ero onko klo 20 vai 22. Ei mulla muuta.
Kyllä voivat, ihan hyvä opetella olemaan pidempiä aikoja itsekseen. Jos ei nukkumaanmenoajalla ole niin väliä, niin tuohan voi olla oikein hauskaakin.
Pärjäävät varmasti. Jätä lapsille jonkun tutun naapurin numero ja käske soittaa, jos tulee jokin hätä. Minä taisin samanikäisenä olla veljen kanssa jo muutaman päivän reissuja yksin, kun oltiin kilttejä, reippaita ja luotettavia lapsia. Itsehän toki tunnet lapsesi parhaiten.
Meillä on pimeää nyt. Klo on melkein 16.
Lapset menivät juuri pihalle.
Yksi kerta niin ihan hyvin voivat olla keskenään. Osta lapsille herkkuja ja anna olla tietsikalla.
No meillä oli 12v. tuon ajan (18-22) ihan YKSIN kotona kun kävimme syömässä ja hyvin meni. Yleensä menemme yhdessä syömään mutta nyt oli sellainen enemmän aikuisille suunnattu "teema-ilta".
Kyllä varmaan pärjäävät sen aikaa kaksin. Pyydä vaikka jotain naapuria käymään tarkistamassa tilanne 1-2 kertaa.