!! Jokainen laittaa tähän ketjuun 1 ruoan josta perhe tykkää !!
Näin saamme samalla vinkkejä vkonlopun ja ensivkon ruokalistaamme:)
Meillä tippuu aina mm uunilohi johon heitän sekaan, siis paistopussiin, porkkanaa ja purjoa, joskus perunanpuolikkaita. Lisäksi hollandaise-kastike ja salaattia.
Kommentit (80)
Burgundinpata. Eikä sitä tarvitse hauduttaa tuntitolkulla, valmistuu ihan (syvässä) paistinpannussa. Ja mikä parasta, lopun viinin voi juoda ruuan kanssa ;)
Lappskoj lapskoussi?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 15:02"]
en tiedä ruuan nimeä.
perunaa,porkkanaa ja lanttua pilkottuna kattilaan, lisäksi naudan lihaa. Annetaan hautua kauan. Mausta mielesi mukaan. Ruoka on valmista kun kaikki ainekset ovat mössöä.
[/quote]
Kiusaukset, joissa perunan tilalla käytetty lanttua ja kermalla, jonka voi itse maustaa haluamallaan tavalla.
Kanapaella.
Kesäisin tykätään tehdä sitä myös muurinpohjapannulla ulkona, tulee parempaa kuin levyllä. :)
Lindströminpihvit ja perunamuusi.
Tofu-nuudeliwokki.
Mun lemppari on kaalikääryleet, ei vaan tahdo jaksaa kovin usein tehdä. Minä ja mies tykätään myös maksakastikkeesta johon tulee kermaa ja sieniä, myös lohikastike on hyvää kaikkien mielestä. Uunilohi on hyvää, ei mitään muuta kuin suolaa ja pippuria päälle ja uuniin. Jauhelihakastike on hyvää...
En nyt tiedä mikä olisi koko perheen ykkönen, kun noi 4v pojat tykkää kai eniten jauhelihamakaroonisössöstä, joka oikeesti on aika kauheeta, ite en sitä edes syö.
- Lihapullat (mausteiset) ja uunijuurekset kermakastikkeella
- meillä grillataan talvikaudellakin :D, joten kaikki grillistä, ribsit erityisesti
- kaalikeitto (juu, ollaan outoja)
- lasagne
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 15:07"]
Lappskoj lapskoussi?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 15:02"]
en tiedä ruuan nimeä.
perunaa,porkkanaa ja lanttua pilkottuna kattilaan, lisäksi naudan lihaa. Annetaan hautua kauan. Mausta mielesi mukaan. Ruoka on valmista kun kaikki ainekset ovat mössöä.
[/quote]
[/quote]
Meillä tuota kutsutaan potlohkoksi:) En tiedä mistä nimi tulee...??
Stifado. On hyvää!
luetun ymmärtäminen jollaa hakusessa? Pyydettiin vaan YHTÄ ja moni tekee listoja.. hohhoijjaaaaa
naudanpihvit mediumina ja perunamuusi itse tehtynä.
Erilaiset munakkaat on meillä kestohitti, helppo ja nopea valmistaakin joten aika usein meillä ruokalistalla :)
Broilerikastike (fileistä leikatut palat, suikaleista tulee joltakin aina urputusta) kerma- tai maitopohjainen, eri värin paprikoita mukana, ja mausteet. Riisi tai couscous ja salaatti
Uunilohi - kaikki tykkää 1-v ja 4-v tytöt sekä vanhemmat. Lisukkeeksi yleensä muusi, äidillä salaatti.. nam
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:03"]
Uncle Bensin Tikka Masala riisillä
[/quote]
Eikö itse tehty kastike olisi parempaa?
Miten se lasagne on muka isotöinen? Juustokastiketta pitää sekoittaa koko kuumennuksen ajan, mutta eihän siinä muuten mitään ihmeellistä ole.
Tätä pitäisi taas tehdä. :)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 14:13"]
Pörkölt
[/quote]
Mik'ä tämä on?
[/quote]
Unkarilainen lihapata. On kyllä hyvää!
[/quote]