Lapsenhoitaja, joka katsoo vain TV:tä
Meillä on käynyt jo jonkin aikaa lapsenhoitaja, joka lähinnä katsoo vain TV:tä ja lapsi pelaa. He eivät ulkoile tai käy edes taloyhtiön pihassa.
Tiedän hoitajan käyttävän reippaasti alkoholia. Olen hiukan huolissani, kun on lapsen kanssa. Ei siis ollenkaan rento ja luottavainen olo.
Pitäiskö katkaista hoitosuhde ja olla käymättä missään?
Kommentit (18)
Ehdottomasti etsikää uusi hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette sopineet työsopimuksessa, mitä hoitajan tulee tehdä saadakseen palkkansa?
Tulee lauantai-iltaisin. Ei olla sovittu mitään. Mutta siis yleensä lastenhoitajat ovat lapsirakkaita ja sentään ulkoilevat ja leikkivät lapsen kanssa. Tämä haukkuu lapsen kaverit ja äidit, istuu lukemassa lehteä ja katsoo TV:tä.
Lapsi pelaa. Ei muka tottele häntä. Lapsi saattaa pelata neljä tuntia hänen läsnäollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Uutta hoitajaa ei ole helppo saada. Olen tyytynyt tilanteeseen, koska olen ollut uupunut. Nyt mietin, että pidemmän päälle tämäkään ei ole hyvä. Annan uupumuksen tulla, jo tulee.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Meillä on jo mennyt maine naapurustossa, kun nainen haukkui lapseni kaverin äidit huonoiksi äideiksi. Vähäisetkin ihmissuhteet katkotaan. Tämä siis kerralla, kun nainen suostui olemaan lapsen kanssa taloyhtiön pihalla. En enää voi päästää heitä sinne.
Mamman pitää päästä la-iltana baariin😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Meillä on jo mennyt maine naapurustossa, kun nainen haukkui lapseni kaverin äidit huonoiksi äideiksi. Vähäisetkin ihmissuhteet katkotaan. Tämä siis kerralla, kun nainen suostui olemaan lapsen kanssa taloyhtiön pihalla. En enää voi päästää heitä sinne.
Eihän naista tietenkään haittaa riidellä meidän tuttavien kanssa, mutta minä joudun kantamaan vastuun ja pyytämään anteeksi naisen sanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Joku jolla on enemmän sosiaalisiataitoja ja joustavuutta 😂
Vierailija kirjoitti:
Mamman pitää päästä la-iltana baariin😁
Ei tarvii, ei. Voidaan olla kotona myös.
Voi uhri-parkaa.
Käytä mummoa tai hanki kaveri-lastenhoitaja, joka ei juo.
Lapsi ei ilmeisesti ole enää taapero, koska jaksaa pelata 4 tuntia. - Helppo hoidettava siis. Liian halvalla tai ilmaiseksi et saa kuin jonkun juopon - jos siis sitä mummoa ei ole.
Itse olet antanut lapselle pelivälineen - pitäisi siis olla peliaikakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi uhri-parkaa.
Lapsi ei ilmeisesti ole enää taapero, koska jaksaa pelata 4 tuntia. - Helppo hoidettava siis. Liian halvalla tai ilmaiseksi et saa kuin jonkun juopon - jos siis sitä mummoa ei ole.
Ei ole mummoa eikö kavereitakaan. Ne jotka on, eivät ole soveltuvia lapsenhoitoon.
Lapsi voisi pelata vaikka koko päivän, ellei rajoita.
Hoitaja on edullinen. Halvalla ei saa aktiivista, se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi uhri-parkaa.
Ei ole mummoa eikö kavereitakaan. Ne jotka on, eivät ole soveltuvia lapsenhoitoon.
Lapsi voisi pelata vaikka koko päivän, ellei rajoita.
Hoitaja on edullinen. Halvalla ei saa aktiivista, se on totta.
Lapsi on aina, voi ei hoitaja tulee! Kun kuulee, että hoitaja tulee.
Itse ottaisin pelikoneen pois siksi aikaa kun lapselle on palkattu hoitaja. Ja tässä tapauksessa vaihtaisin myös hoitajaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, minulla ei mene jakeluun!
Näkyykö neljän tunnin pelaaminen lapsessa? Onko kärttyinen, tuleeko univaikeuksia yms? Jos ei, niin mitä jos annatte lapselle luvan pelata koko hoitoajan, jonka hoitaja on teillä? Muina päivinä sitten rajoitatte pelaamista?
Jos on vaarassa uupua, niin pienikin tauko tekee vanhemmalle hyvää. Jos muuta hoitajaa ei saa, ja hoitaja katsoo kuitenkin perään, niin eikö lapsikin pysy turvallisemmin paikoillaan, kun annatte pelata vaan?
En sano, että on ideaalisin ratkaisu, mutta saattaa olla ideaalisin ratkaisu tuossa teidän tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö neljän tunnin pelaaminen lapsessa? Onko kärttyinen, tuleeko univaikeuksia yms? Jos ei, niin mitä jos annatte lapselle luvan pelata koko hoitoajan, jonka hoitaja on teillä? Muina päivinä sitten rajoitatte pelaamista?
Jos on vaarassa uupua, niin pienikin tauko tekee vanhemmalle hyvää. Jos muuta hoitajaa ei saa, ja hoitaja katsoo kuitenkin perään, niin eikö lapsikin pysy turvallisemmin paikoillaan, kun annatte pelata vaan?
En sano, että on ideaalisin ratkaisu, mutta saattaa olla ideaalisin ratkaisu tuossa teidän tilanteessa.
Tätä olen itsekin miettinyt. Lapsella on nukahtamisvaikeuksia hoitajan kanssa. Voi johtua pelaamisesta tai jännityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei voi luottaa siihen, että toinen ihminen osaa käyttäytyä sovinnaisesti ja käytöstapojen mukaan.
Vai mitä itse ajattelisit, jos vaikka vaimosi kävisi juttelemaan työkavereillesi, että ovat huonoja ihmisiä ja laiskoja työntekijöitä. Sanomiset eivät mene vain vaimosi piikkiin, vaan olette yhdessä vastuussa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei voi luottaa siihen, että toinen ihminen osaa käyttäytyä sovinnaisesti ja käytöstapojen mukaan.
Vai mitä itse ajattelisit, jos vaikka vaimosi kävisi juttelemaan työkavereillesi, että ovat huonoja ihmisiä ja laiskoja työntekijöitä. Sanomiset eivät mene vain vaimosi piikkiin, vaan olette yhdessä vastuussa niistä.
Ja sitten soitat työkavereillesi perään ja pyydät anteeksi ja selität, että vaimosi on sosiaalisesti kömpelö 🤭 Ja et yhtään tiedä, mistä on saanut päähänsä jutut 🤭
Ja sitten työkaverisi kertoisi juttua eteenpäin nimiä mainitsematta.
Miten olette sopineet työsopimuksessa, mitä hoitajan tulee tehdä saadakseen palkkansa?