Ärsyttää ihmiset jotka valittaa säästä ja siitä miten "Suomi on paska maa"
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin elitistinen länkytys siitä, miten Suomessa on aina huono sää ja aina kaikki muutenkin huonosti. Sit käydään pahimmillaan jossain arabimaissa tai Turkissa monta kertaa vuodessa "nauttimassa lämmöstä".
Millaiset arvot ihmisellä on, jos merkittävimmät sijoituskohteet ja elämää rytmittävimmät asiat on lämpö ja aurinko? Mites ne ihmisoikeudet, luonnon hyvinvointi.. Molemmista edes yritetään pitää kiinni Suomessa, senkö takia kotimaahan lomarahojen ja -päivien käyttäminen on niin ikävää?
Eikä ole vikaa ymmärryksessä näillä auringonpalvojilla, tietävät lentämisen rasittavan ilmastoa ja matkailun rappeuttavan väistämättä kohteen kulttuuria ja luontoa, mutta kun yhyy yhyy Suomessa sataa ja on kurjaa ja aurinkoa on saatava! Minun, minulle, minä!
Kommentit (59)
Hahah, tää on karmea junttila varsinkin Etelä-Suomen ulkopuolella. Ihmiset ei edes yritä kehittyä ja ollaan kateellisia muille. Ei tää tuu mihinkään kehittymään vaan monella mittarilla on suunta alaspäin.
Tätähän ei saisi sanoa ääneen mutta..minä pidän suomen säästä. Olen pohjoisen ihminen, en minä kestä jatkuvaa auringonporotusta ja kuumuutta. Ja pidän myös pimeästä ajasta, ihanaa antaa kehon ja silmien levätä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei saisi sanoa ääneen mutta..minä pidän suomen säästä. Olen pohjoisen ihminen, en minä kestä jatkuvaa auringonporotusta ja kuumuutta. Ja pidän myös pimeästä ajasta, ihanaa antaa kehon ja silmien levätä silloin.
Minäkään en voi sietää kuumuutta. Ihmiset pyörittelevät silmiään kun tämän totean. Milloin tästä tuli joku tabu?
Vierailija kirjoitti:
Hahah, tää on karmea junttila varsinkin Etelä-Suomen ulkopuolella. Ihmiset ei edes yritä kehittyä ja ollaan kateellisia muille. Ei tää tuu mihinkään kehittymään vaan monella mittarilla on suunta alaspäin.
Missä ihmiset on vähemmän juntteja? Olen matkustellut paljon ja asunut ulkomailla, tuskin mistään löydät nöyrempää, luontoa ja muita ihmisiä kunnioittavampaa kansaa kuin suomalaiset, jos valtiottomia alkuperäiskansoja ei lasketa. Kyllä siihen on joku syy, miksi olemme onnistuneet saavuttamaan näin korkean elintason ja rauhan maahan. Ilma on puhdasta ja yhteiskunta pyörii ja kehittyy erittäin kovaa vauhtia. Mitä kansaa ihannoit?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Minä en odota lomaa sen takia, että olisi aurinkoa ja lämmintä. Valosta tykkään toki, mutta mulle ihanne lomasää kesällä olisi 16-22 astetta, niin saisin jotain tehdyksikin puutarhassa, enkä makoilisi läkähtyneenä varjossa tai sisällä.
Sen sijaan minulle tuollainen ”odottelun loppu” oli se, kun ostin 100-vuotiaan hirsitalon ruutulasi-ikkunakuistilla ja ihanalla vehreällä puutarhalla. Nykyisin ei kouraise enää ollenkaan sydänalasta, kun näen kaupungeissa niitä ihania puutaloasumuksia tai edes hulppeita, isoja huviloita.
Koska mulla on oma, ja rakastan sen villasukkahyssyä tulisijoineen ja maakellareineen. Oikea ekoihmisen unelma. Vaikka en siis ole mikään hullun vihreä, ajan bensa-autolla, mielelläni ja aika paljon ja syön lihaa.
Kuulostaa ihan mahtavalta!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa ja ilmastomme surkeimpia koko maapallolla, mutta tänne meidät on synnytetty eikä sille mitään voi. On vaan kärsittävä ja sinniteltävä ja haaveiltava ehkä parin vuoden välein tehtävästä lomaviikosta normaalissa lämpötilassa etelän aurinkorannalla.
Mikä ilmastossa on vikana? Onko meillä äärimmäistä kuivuutta, monsuunikausia, tulvia, heinäsirkkoja, hurrikaaeja, pyörremyrskyjä? Entä maantiede, onko tsunameja, maanjäristyksiä, tulivuoren purkauksia?
Asun ulkomailla. On todella ikävä Suomen luontoa, hiljaisuutta ja ruokaa.
Kivat säät ollut ,paljon ollaan ulkona.Ei ole sähköt ollu poikki,nytkin paistaa niin kauniisti .Ollaan aina ulkona sää mikä tahasn koirani kanssa.Mutta mitä tulee suomeen ei täällä kaikki hyvin ole.Työtä toimeentuloa ole kaikille.Kurjuutta on ja sitä näkee.Ihmiset elää kädestä suuhun,itkua,on enempi kuin naurua,lapsia,ei synny,sinkkuja tututkin.No itse revin ilot ilmasjutuista mitäpä sitä sisäelinsairas muuta voi.Silti nautin luonnosta,pienistä ilon hetkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa ja ilmastomme surkeimpia koko maapallolla, mutta tänne meidät on synnytetty eikä sille mitään voi. On vaan kärsittävä ja sinniteltävä ja haaveiltava ehkä parin vuoden välein tehtävästä lomaviikosta normaalissa lämpötilassa etelän aurinkorannalla.
Mikä ilmastossa on vikana? Onko meillä äärimmäistä kuivuutta, monsuunikausia, tulvia, heinäsirkkoja, hurrikaaeja, pyörremyrskyjä? Entä maantiede, onko tsunameja, maanjäristyksiä, tulivuoren purkauksia?
Meillä on talvi lumineen ja pakkasineen ja se toistuu vuosittain. Kaikkiin mainitsemiisi luonnonilmiöihin on mahdollista varautua, aivan kuten talveen on pakko varautua muuten kuolisimme kaikki seuraavan talven tullessa jos asuisimme jossakin hatarassa lantavajassa ilman lämmitystä ja ilman lämpimiä vaatteita.
No kun siitä auringonpaisteesta sattuu saamaan sitä D-vitamiinia, jonka saannilla on tärkeä merkitys ihmisen vireystilaan. Se on tieteellinen tosiasia eikä mielipideasia. Samoin myös valolla on merkittävä vaikutus ihmisen vireystilaan.
Vierailija kirjoitti:
Nurisijat pois Suomesta. Kyllä tyytyväisiä ja esivanhempiemme työtä kunnioittavia tulijoita riittää tilallenne.
Tulijoita riittää vain niin kauan kuin me olemme täällä kustantamassa heidän elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Nurisijat pois Suomesta. Kyllä tyytyväisiä ja esivanhempiemme työtä kunnioittavia tulijoita riittää tilallenne.
Ai. Montakos prosenttia niistä tulijoista onkaan työllistynyt? Siis siten, etteivät nostele lainkaan sosiaalietuuksia palkkansa päälle? Heitä mahtaa olla melko vähän.
No eri keskusteluissa tänäänkin on käynyt selväksi että Lappiin ei haluta kotimaisia turisteja, mieluummin ammutaan koirat.
Asia selvä, kannan rahani jatkossakin ulkomaille. Mutta mä en etsi lämpöä, Kittilä ois kiinnostanut.
Keski-Euroopassa jatketaan matkailua heti kun tilanne sallii. Rahat on säästössä seuraavaa matkaa varten, Skotlantiin 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt on todella hieno sää pk-seudulla.
Joo, mutta esimerkiksi Kanarialla on +27 astetta ja upea auringonpaiste. Mahtava sää ulkoilla shortseissa ja t-paidassa ilman hyttysiä ja hirvikärpäsiä.
Ei ole Helsingissä hyttysiä tai hirvikärpäsiä. Tuskin koko pk-seudullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kituuttaisit siellä aurinrannikolla, odottaisit ja haaveilisit kuuden vuoden välein pääsystä raikkaaseen Suomeen viikoksi virkistäytymään.
Olen muuttanut Suomesta jo toistakymmentä vuotta sitten ja asunut etelän lämpimissä maissa siitä lähtien. En sitten yhtään haaveile "raikkaasta" Suomesta! Joskus on pakko käväistä, mutta viikko on maksimi.
Maa on pilattu monella tapaa. Enkä puhu pelkästään ilmastosta. Yrittäkää itse keksiä, mikä mättää.
Ärsyttää myös minua välillä nämä valittajat. Muuttaisivat sitten niihin "parempiin maihin". Niitä ei vaan taida maailmasta kauhean montaa löytyä.
Ei kaikki tykkää helteestä. Minä pidän loman aina joko touko- tai syyskuussa koska silloin on parhaat säät ulkoilla ja reissata pitkin Suomea (joka tänä vuonna on koronan takia tosin jäänyt väliin). Se on yleinen harhauskomus että kaikki pitävät helteestä. Kun olen joskus varovasti ottanut asian puheeksi niin yllättävän moni onkin ollut samaa mieltä. Moni tykkää kuivasta ja lämpimästä kesäsäästä mutta ei helteistä. Harva vain kehtaa esim. työpaikan kahvipöydässä kehua että onpas mukavan raikas sadepäivä koska oletetaan että kaikki tykkäävät helteistä. Säätiedotuksissakin tämä näkyy kielikuvina. Meteorologi puhuu siitä kuinka saadaan nauttia helteestä mutta pienikin hellepäivää vilvoittava sadekuuro on "riski". Minusta Suomen ilmastossa parasta on juuri syksy ja syyssateet ja -tuulet. On ihanaa lähteä kävelylle sateen ropistessa huppuun ja tuulen painautuessa takkia vasten.
Talvi tulee joka vuosi. Nykyään on kirkasvalolamppua, D-vitamiinilisiä ja ties mitä kylpylähoitoja koko kansalle, että elämä on mukavaa vuoden ympäri. Missä vaatimattomuus ja sisu, suomalaisten perusarvot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Montakos prosenttia niistä tulijoista onkaan työllistynyt? Siis siten, etteivät nostele lainkaan sosiaalietuuksia palkkansa päälle? Heitä mahtaa olla melko vähän.
Mieluummin tyytyväisiä ja kiitollisia työttömiä kuin nurisevia ja masentavia kantasuomalaisia jotka vihaavat omaa maataan. Ehkä voitais tehdä vaihtokauppaa, täältä muutama auringosta ja säästä nurisija Kreikan Lesbokselle nauttimaan tässä-ja-nyt elämästä, sieltä pa ko lai si a saman verran tilalle.
Kyllä siitä tulevaisuudessa tulee sellainen, ei maailma kestä tällaista matkustelua.