Olen muille aikaajoin häijy syynä on se, että sisimpäni ei ole tullut huomioiduksi eikä saanut tarvitsemaansa rakkautta. Kiusaajilla on usein varmaan niin
Häijyys johtuu oman sisimmän kaltoinkohtelusta. Se ei ole asia, jonka häijy ihminen valitsee. On aivan luonnollista olla häijy, jos omaa sisintä ei ole ravittu ja jos sitä on kohdeltu pahasti ja laiminlyöty ja ihmistä itseään estetty rakastamasta itseään olemalla hänelle paha. Ja ihmisillehän sanotaan, että ole luonnollinen, älä esitä, ole oma itsesi.
En laisinkaan siis usko ihmisessä olevaan pahuuteen, eli että joku olisi toisia pahempi ihminen. Ei se ole näin. Hyvin häijysti käyttäytyväkin voi olla sisimmältään odellista kultaa, mutta katsoo vain muiden ansaitsevan pahaa näiden omasta käytöksestä johtuen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että on joutunut huonosti kohdelluksi, tarkoita ettei olisi muuta vaihtoehtoa kuin kohdella itse muita yhtä huonosti.
Joo, mutta jos sisintä on kohdeltu huonosti sitä vain on automaattisesti häijy muille. Ei tietenkään kakille, vaan kuten sanoin, helposti sellaisille, joiden käytöksessä on jotain vikaa. Koska se on silloin luonnollista .
Tiedostan kyllä, että jos omaa sisintä saisi korjattua tai se saisi, mitä vaikle se on jäänyt, niin eihän se sisin olisi niin ankara ja vihainen viallisille kanssaihmisille.
Niin, se että sinä olet kaltoinkohdeltu, ei ole niitten ihmisten vika joille sitä "kostat". Sinulla on loppu elämä aikaa muuttaa asennettasi, koska muuten tod.näköisesti pilaat tulevat kaveri-ja parisuhteesi. Ja kyllä se on ihan oma valintasi se, että oletko ihmisille häijy vai kiva. Älä anna menneisyyden pilata tulevaisuuttasi, et voi sitä menneisyyttä enää muuttaa, mutta tulevaisuutta voit.
Kaikkien käytöksessä on joskus jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, se että sinä olet kaltoinkohdeltu, ei ole niitten ihmisten vika joille sitä "kostat". Sinulla on loppu elämä aikaa muuttaa asennettasi, koska muuten tod.näköisesti pilaat tulevat kaveri-ja parisuhteesi. Ja kyllä se on ihan oma valintasi se, että oletko ihmisille häijy vai kiva. Älä anna menneisyyden pilata tulevaisuuttasi, et voi sitä menneisyyttä enää muuttaa, mutta tulevaisuutta voit.
Ei ole oma valinta, se on silloin luonnollista, että ihminen on häijy ja vain pinnallisia ja itsekeskeisiä ihmisiä se haittaa. Syvemmin ihmismieltä ymmärtävät ymmärtävät sen, että useimmiten häijyys ei ole pahuutta, vaan ennemmin onnettomuutta, vaille jäämistä ja tarvitsemista. Olemalla aito ei saakaan ”ystäviksi” sellaisia, jotka eivät osaa vastaanottaa vaikeita aikoja ja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien käytöksessä on joskus jotain vikaa.
Niin, ja aika useasti silloin sellaista kohtaan myös ollaan häijyjä.
En puhu tässä itsestäni, käytän vain itseäni selittäessäni auki häijyyden vaikutteita. Olisikin aika ihmeellistä, jos häijy ihminen ei itse tiedostaisi häijyyden haittaavan käytännössä ain häntä itseään, puhun nyt niistä, jotka sen tiedostavat ja ovat silti häijyjä aika ajoin. Ei ole okei vaatia häijyjäkään olemaan teennäisiä. Jokaisen pitää saada olla aito. Minusta muiden pitäisi tunnistaa häijyydestä se toisen ihmisen sisimmän vaillejäänti.
Niin, sinä et tietenkään olisi häijy muuten mutta kun ÄITISI teki sitä, eikä tehnyt tätä ja läpälää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et tietenkään olisi häijy muuten mutta kun ÄITISI teki sitä, eikä tehnyt tätä ja läpälää.
No, en olisi, mutta hän on syypää sisimpäni vihaamiseen ja halveksintaan. Miksi ne minusta tulisivat? Eivät tule. Ne tulevat tasan tarkkaan hänestä. Hän on köyhä, huonosti voiva ressukka.
Siis äitini minun kiusaamiseni johtui aivan siitä, että hän oli huonostivoiva surkimus. Joka koittaa nylkeä minusta ulos sen, että oma vointinsa paranisi. Minua siitä on vastuuttanut, koko mun elämäni.
Olen nämä kaikki asiat havainnut perittyäni miljoonan. Se kyllä nostaa ihmisestä eille ne syvälle kaivetut traumat ja väärin kohtelemiset, jotka johtuivat siitä, ettei se miljoona euroa minulle jättänyt taho koskaan tullut puolustamaan minua ja pistämään kiusaajani ojennukseen. Niin kuin nytkin sen tahon tehtävä olisi sanoa hänelle, että älä kerjää tyttäreltäsi rahaa, koska et ole sitä ansainnut.
Ja siis tiedän, etten olisi laisinkaan niin häijy, jos se miljoonan jättänyt taho olisi pitänyt minusta paremmin huolta. Eli huolehtinut siitä, ettei joku huonosti voiva köyhä ressukka pääse minua satuttamaan ja kiusaamaan. Sisimmässäni olisi silloin pelkkää hyvyyttä ja hyvinvointia, eikä olisi mitään tarvetta olla häijy ketään kohtaan.
Ainoa syy minun antaa sille huonostivoivalle raukalle rahaa on se, jos aika-ajoin minulle nousee halu suoda hänenkin kokea sitä huikeaa fiilistä, minkä taloudellinen vauraus antaa. Ei siihen nyt 20 donaa niin hirveän iso summa ole. Varsinkin jos sen antamisen jakaa pitemmälle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Åitihullu, lopeta jo.
Haluan keskustella sisimmän pahoinvoinnin vaikutuksesta ulkoisen minän käyttäytymiseen.
Teillä ei olekaan elämä MUUTTUNUT miljoonan myötä, ettekä sellaisen myötä pääse takaisin kiinni vanhan ja arvokkaan isoäitinne saappaisiin ja kulta- ja kuninkaalliskantaan, kuten toiset. Jos on lapsena saanut kokea olevansa jotain erityistä ja sitten se vietiin teiltä vuosiksi, niin sen palauduttua moni katkeruutta aiemmin herättänyt asia saa muuttuvan näkökulman.
Nyt mä olen se, jota lähipiiri niiaa ja kumartaa. Esim. leski. Se ei saa pesästä mitään ja joutuu vielä vastaamaan mökin kunnostuksesta minulle. Äitini taas anelee rahaa. Olen isoäitini, suvun matriarkka, jonka taskussa on kaikki raha ja valta. Tosin aika paljon pienempänä, kuin isoäidillä oli, mutta asenne on samansuuntainen, siis ylväs.
Siis ylväs ja hyväntahtoinen. Toki sellaiseen kuuluu se, että matalasti toimiva ihminen ei päämääriinsä pääse (leski).
ap on katkera, kostonhimoinen ja paha ihminen. Pahemman siitä tekee vielä se, ettei sillä ole mitään katumusta eikä se edes itse ymmärrä olevansa paha
Ei se, että on joutunut huonosti kohdelluksi, tarkoita ettei olisi muuta vaihtoehtoa kuin kohdella itse muita yhtä huonosti.