Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olikohan häävieraalta hieman tahditonta...

Vierailija
15.11.2013 |

...antaa nuorelleparille lahjaksi iso setti vauvantarvikkeita? Näin siis viime vkolla pohjanmaalla häissä vieraillessani. Olen sanaton. Hääpari 20-vuotiaat opiskelijat, eivät todellakaan ole pieniin päin!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli todellakin. Eihän sitä tiedä tahtooko ne ees koskaan lapsia tai voiko ees saada... Ja muutenkin. Tommosia lahjoja annetaan sitten kun pietetään vaikka ne jenkkityyliset baby showerit tai on muuten ilmotettu vauvan saannista.

Vierailija
2/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huumoria :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut sanonnan että "syntymättömälle lapselle ei saa tuoda lahjoja." Sopisi mielestäni myös tähän häälahja-asiaan.

Vierailija
4/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 01:29"]

...antaa nuorelleparille lahjaksi iso setti vauvantarvikkeita? Näin siis viime vkolla pohjanmaalla häissä vieraillessani. Olen sanaton. Hääpari 20-vuotiaat opiskelijat, eivät todellakaan ole pieniin päin!

[/quote]

No jos nyt näin on käynyt oikeasti niin kyllä on tahditonta. Ensinnäkään, kaikki eivät halua tai voi edes saada lapsia vaikka "siinä iässä" olisivatkin. Toiseksi, yleensä naimisiin mennään rakkaudesta puolisoon, ei mahdollisen tulevan lapsen vuoksi, joten aika mautonta olisi lapsijuttuja sotkea rakastavan parin juhlaan. Ei lapsi liity häihin millään lailla, vähän sama kuin veisi vaikka jonkun synttäreille jonkun lapsipaketin...

Vierailija
5/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhea! Meillä oli häidenkin aikaan lapsettomuushoidot käynnissä, olisin varmaan alkanut itkeä jos joku olisi moisen tempun tehnyt! Jäimme sittemmin lapsettomiksi..

Vierailija
6/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mautonta, jollei hääpari ole avoimesti puhunut yrittävänsä lasta. Silloinkin vähän rajatapaus...

Vierailija
7/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lahjan humoristisuus riippuu lahjan antajasta, jos oli joku hääparin läheinen ystävä, jonka kanssa tästäkin asiasta väännetään vitsiä, niin ihan ok sisäpiirin vitsinä. Sen ei tarvitse muille auetakaan.

Mutta ihan tosissaan jos viedään hääparille lahjana ajatuksella, että kyllä ne näitä vuoden sisään varmasti tarvivat, niin olisi parempi jättää lahja viemättä kokonaan tai antaa vaikka lahjakortti Ikeaan (josta saavat ostettua vaikka pinniksen, jos tulee tarvetta).

Vierailija
8/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, etteivät ole pieniin päin?

Vierailija
9/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko ollenkaan, että kyseessä on hauska vitsi. Pohjanmaalla jos on oltu, niin enemmänkin toteamus siitä, että alkakaa täyttää aviollista tehtäväänne ja täyttäkää maa. Jos pariskunta ei saa lapsia, niin hehän eivät täytä kristillistä tehtäväänsä.

Olen omalle pohjalaismummolleni joutunut selittämään, miksi vauvaa ei ole, vaikka avioliittoa oli jo 3 vuotta takana. Mekin menimme jo opiskelijoina naimisiin, kuten ap:n esimerkkikin. Susiparina asuminen olisi ollut kauhistus suvuillemme.

Pohjanmaalta ollaan kotoisin, mutta nyt asutaan kaukana ja ihan syystä.

Vierailija
10/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:20"]

Mistä tiedät, etteivät ole pieniin päin?

[/quote]

no en tiedäkään 100% varmasti (MELKO varma olen kyllä), mutta jos onkin, niin tuo kyseinen vieras tuskin siitä tietäisi. ap.

Vierailija
11/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 09:33"]

Mä en usko ollenkaan, että kyseessä on hauska vitsi. Pohjanmaalla jos on oltu, niin enemmänkin toteamus siitä, että alkakaa täyttää aviollista tehtäväänne ja täyttäkää maa. Jos pariskunta ei saa lapsia, niin hehän eivät täytä kristillistä tehtäväänsä.

Olen omalle pohjalaismummolleni joutunut selittämään, miksi vauvaa ei ole, vaikka avioliittoa oli jo 3 vuotta takana. Mekin menimme jo opiskelijoina naimisiin, kuten ap:n esimerkkikin. Susiparina asuminen olisi ollut kauhistus suvuillemme.

Pohjanmaalta ollaan kotoisin, mutta nyt asutaan kaukana ja ihan syystä.

[/quote]

juuri näin. itse kyllä ahdistuisin tuonlaisesta lahjasta!

Vierailija
12/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pari toivonut häneltä kyseistä lahjaa?

Vierailija
13/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:23"]Oliko pari toivonut häneltä kyseistä lahjaa?

[/quote]

Tuskin! Ei ainakaan lahjalistalla ollut. Ap.

Vierailija
14/14 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jokunen vuosi sitten myös häissä, joissa hääpari sai vauvantarvikkeita lahjaksi! Eivät todellakaan olleet vielä lapsia tekemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän