Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää olla äitiyslomalla kun kaikki muutkin saavat kotoilla etätöissä

Vierailija
18.09.2020 |

Äitiysloman piti olla minulle ihana breikki ja vetäytyminen pois työelämän oravanpyörästä kodin rauhaan. Vuosikausia töitä paiskineena tuntui että en saa ikinä olla vain kotona, joten fiilistelin etukäteen kuinka nyt on minun hetkeni saada elää kotielämää kun muut puurtavat toimistolla maanantaista perjantaihin. Mutta kuinkas kävikään.

Samaan aikaan kun jäin äitiyslomalle, siirtyivät työkaveritkin etätöihin, ja nyt koko Suomi saa kotoilla ja tienata samaan aikaan täyttä palkkaa. Ei sillä, onneksi tämä ei ollut ainoa syyni lapsen hankkimiseen. Fiilis vaan on vähän sama kuin jos olisin ostanut jonkun kivan tuotteen alesta mutta seuraavana päivänä niitä jaettaisiinkin kaikille ilmaisiksi. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Kohtalotovereita?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläiset tekee töitä. Sinä et. Pikkanen ero.

Etätyöläiset tekee töitä, mutta niin tekee äitiysvapaallakin olevat. Ei kannata väheksyä muita.

Mitä töitä ne tekee? Kyselee tuo, etätyöläinen, jolla on kotona kaksi alle kouluikäistä. 

Vauvan hoito tietää usein töitä 24/7, ihme että olet sen jo unohtanut. Typerää väittää muuta. Ohis

Vierailija
42/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajia kyllä löytyy, mutta osaako kukaan kertoa miksi en saisi tuntea näin?

Ennen töissä ei ollut mitään saumaa päästä vaikka metsälenkille kesken arkipäivän. Nyt kun vaunujen kanssa menen, niin siellähän on koko metsä täynnä "etätyöläisiä". Te alapeukuttajat olette varmaan just näitä. Siinä sitten rukoilette ettei korona poistuisi ikinä, niin että saisitte lusmuilla jatkossakin.

Ei ne lusmuile, ne tekee työnsä. Sun duuni tällä hetkellä on hoitaa vauvaa. Mikä sua ottaa päähän siinä että ihmiset käy ihan normaalisti ulkoilemassa?

No se ottaa päähän että niille maksetaan täyttä palkkaa samalla kun ne ulkoilee. Mulle maksetaan vanhempainpäivärahaa, joka on aika henmetin paljon vähemmän kuin mun normaali palkka. Ja mun työ täällä kotona on vähintään yhtä intensiivistä ja arvokasta kuin kenen tahansa muunkin.

Hölmö! Ei kenellekään ulkoilusta makseta. Maksetaan tehdystä työstä. Ihan lakisääteisesti jokaiselle kuuluu työpäivään tauot. Niiden aikana saa vaikka ulkoilla, jos siltä tuntuu. Näin myös silloin, kun työt tehdään toimistolla tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäessä ilmeisesti lähti aivotkin pellolle. Sen verran älyvapaata tekstiä suollettu tähän aloitukseen.

Oi oi, nyt taisi osua hermoon. Miten joku jaksaa tuohtua noin kovasti siitä että minä nyt koen asian näin?

Väsynyt.. ei jatkoon. 0/5

Vierailija
44/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläiset tekee töitä, mutta niin tekee äitiysvapaallakin olevat. Ei kannata väheksyä muita.

Mitä töitä ne tekee? Kyselee tuo, etätyöläinen, jolla on kotona kaksi alle kouluikäistä. 

Vauvan hoito tietää usein töitä 24/7, ihme että olet sen jo unohtanut. Typerää väittää muuta. Ohis

Meinaatko, että kotona olevia isompia lapsia voi hoitaa jotenkin vähemmän aikaa? Että vaikkapa 3v pärjää hyvin keskenään muutaman tunnin?

Vierailija
45/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat. Ei tätä nyt voi verrata sinun tapaukseen, mutta ymmärrän fiiliksen.

Olin lomalla 3 vk ja töissä oli vuoden rauhallisimmat viikot (vähän potilaita) . Nyt kun palasin töihin, potilaita tulee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
46/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies on nähtävästi hoitanut kokonaan teidän lapset ja pitänyt kaikki vanhempainvapaat, koska tuollaisia kyselet. 2 lapsen vanhempana sinun pitäisi ymmärtää se, että vauvan hoito on usein työtä 24/7.

Juu ei ole hoitanut. Siksipä en osaa nähdä lasten kotihoitoa työnä. Se on vain normaalia perhe-elämää. Työ on sitten sitä, mitä tehdään lasten hoidon ohella ja mistä saadaan palkka. Isoin osa ulkoistaa töiden tullessa kuvioihin lastenhoidon laitokselle, koska ei saa töitä tehtyä lasten ollessa kotona. 

Vierailija
47/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäessä ilmeisesti lähti aivotkin pellolle. Sen verran älyvapaata tekstiä suollettu tähän aloitukseen.

Oi oi, nyt taisi osua hermoon. Miten joku jaksaa tuohtua noin kovasti siitä että minä nyt koen asian näin?

Mihin hermoon :D:D:D Kyllähän tämän jutun älyttömyyden näkee jopa tällainen kaiket päivät työttömänä "loisiva" vapaamatkustajakin. Onhan se ihan älytöntä olla kateellinen toisten töistä, kun itse on kotona hoitamassa vauvaa. Saat vauvan kuulostamaan jonkin asteiselta rangaistukselta, mikä on vielä älyttömämpää. 

Ei vauva ole rangaistus, se on maailman ihanin lahja.

Mutta tiedoksesi, vauvan hoitaminen on tosi rankkaa ja silti siitä saa vähemmän "palkkaa" kuin normityöstä. Yöunet menee ja sosiaalinen elämä, myös parisuhde, on hetken aikaa koomassa.

Olisi jotenkin lohdullista ajatella, että tämä aika kotona perheen kanssa äitiyslomalla on jotain ainutlaatuista, jotain mitä minä saan kokea nyt koska olen pois työelämästä. Mutta ei, kaikki muutkin saavat sen saman, ja lisäksi täyden palkan ja yöunet.

Sinä et ehkä pysty samaistumaan, mutta se ei tarkoita etteikö minulla olisi oikeus tuntea näin.

Vierailija
48/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut 4 v kotona lasten kanssa, kyllä ennen koronaa oli lenkkipoluilla ja vaunulenkkeillessä arkisin muita ihmisiä samaan aikaan liikenteessä, työikäisiä. Samoin kaupoissa ja muissa " tyhjissä " paikoissa arkisin. Koronan alettua on itse asiassa vähentynyt ihmisten määrä..

Ei pidä paikkaansa, keväällä varsinkin ihmisiä oli joka paikassa, pääasiassa toki ulkoilemassa. Olen tehnyt vuorotöitä 15 vuotta ja käynyt usein lenkeillä arkiaamuisin, kun korona tuli, niin ihmisiä oli yhtäkkiä liikkeellä arkiaamuisin yhtä paljon, kuin yleensä tulee viikonloppuisin tai lomalla vastaan.

Nyt on onneksi taas tasaantunut ja ihmiset selvästi palanneet lähitöihin, oma hermo lepää.

Vierailija
49/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies on nähtävästi hoitanut kokonaan teidän lapset ja pitänyt kaikki vanhempainvapaat, koska tuollaisia kyselet. 2 lapsen vanhempana sinun pitäisi ymmärtää se, että vauvan hoito on usein työtä 24/7.

Juu ei ole hoitanut. Siksipä en osaa nähdä lasten kotihoitoa työnä. Se on vain normaalia perhe-elämää. Työ on sitten sitä, mitä tehdään lasten hoidon ohella ja mistä saadaan palkka. Isoin osa ulkoistaa töiden tullessa kuvioihin lastenhoidon laitokselle, koska ei saa töitä tehtyä lasten ollessa kotona. 

Jaa no jos et näe vauvanhoitoa työnä, niin sinä varmaan kävit palkkatyössä vauvanhoidon ohella? Vauvan hoitaminenhan ei millään lailla verota ihmisen jaksamista niin kuin palkkatyö?

Vierailija
50/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vääristä syistä hankkiutunut paksuksi ja vituttaa tuollaiset ihmiset. 

Vierailija
51/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut 4 v kotona lasten kanssa, kyllä ennen koronaa oli lenkkipoluilla ja vaunulenkkeillessä arkisin muita ihmisiä samaan aikaan liikenteessä, työikäisiä. Samoin kaupoissa ja muissa " tyhjissä " paikoissa arkisin. Koronan alettua on itse asiassa vähentynyt ihmisten määrä..

Sama kokemus. Kun olin vielä vanhempainvapaalla niin ei missään ollut tyhjää, hyvä jos rattaiden kanssa bussiin mahtui. Nyt kun olin kesällä lomalla niin kaikkialla vähemmän porukkaa, ehkä siellä lenkkipolulla saattaa väkeä olla mutta varmaan niitä jotka vältteli salilla käymistä.

Aplla oli väärät mielikuvat ja se ärsyttää häntä. Ilmeisesti sen lisäksi että hänellä myös oli väärä mielikuva että hänen elämän kuuluisi olla leppoisampaa kuin joidenkin tuntemattomien.

Vierailija
52/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää samaa sarjaa kuin "Voi hitsi, serkku hankkiutui samaan aikaan raskaaksi enkä saakaan olla suvun jakamatonta huomiota nauttiva paapottu prinsessa!"  ?

Vierailija
53/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen mutta minullakin kaksi lasta, ei kummankaan vauva-aika ollut 24/7 työtä mutta silti minäkin ymmärrän että oikean työn ja kahden lapsen hoito kotona on paljon enemmän kuin mitä monet tekee normaalisti. Jos sinulla on lapsia niin miten et sitä tajua?

Vierailija
54/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hermoon :D:D:D Kyllähän tämän jutun älyttömyyden näkee jopa tällainen kaiket päivät työttömänä "loisiva" vapaamatkustajakin. Onhan se ihan älytöntä olla kateellinen toisten töistä, kun itse on kotona hoitamassa vauvaa. Saat vauvan kuulostamaan jonkin asteiselta rangaistukselta, mikä on vielä älyttömämpää. 

Mutta tiedoksesi, vauvan hoitaminen on tosi rankkaa ja silti siitä saa vähemmän "palkkaa" kuin normityöstä. Yöunet menee ja sosiaalinen elämä, myös parisuhde, on hetken aikaa koomassa.

Olisi jotenkin lohdullista ajatella, että tämä aika kotona perheen kanssa äitiyslomalla on jotain ainutlaatuista, jotain mitä minä saan kokea nyt koska olen pois työelämästä. Mutta ei, kaikki muutkin saavat sen saman, ja lisäksi täyden palkan ja yöunet.

Sinä et ehkä pysty samaistumaan, mutta se ei tarkoita etteikö minulla olisi oikeus tuntea näin.

Voi v'ttu sanon minä. Meinaatko, että ns. normaalioloissa olisit jotenkin uniikki lumihiutale äitiyslominesi? Että kaikki muut raataisivat niska limassa ja sinä saisit ainoana leijua kotona vauvakuplassa?   

Vierailija
55/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ap on selvä trolli ihmiset, ettekö huomaa?

Vierailija
56/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajia kyllä löytyy, mutta osaako kukaan kertoa miksi en saisi tuntea näin?

Ennen töissä ei ollut mitään saumaa päästä vaikka metsälenkille kesken arkipäivän. Nyt kun vaunujen kanssa menen, niin siellähän on koko metsä täynnä "etätyöläisiä". Te alapeukuttajat olette varmaan just näitä. Siinä sitten rukoilette ettei korona poistuisi ikinä, niin että saisitte lusmuilla jatkossakin.

Ei ne lusmuile, ne tekee työnsä. Sun duuni tällä hetkellä on hoitaa vauvaa. Mikä sua ottaa päähän siinä että ihmiset käy ihan normaalisti ulkoilemassa?

No se ottaa päähän että niille maksetaan täyttä palkkaa samalla kun ne ulkoilee. Mulle maksetaan vanhempainpäivärahaa, joka on aika henmetin paljon vähemmän kuin mun normaali palkka. Ja mun työ täällä kotona on vähintään yhtä intensiivistä ja arvokasta kuin kenen tahansa muunkin.

Mene töihin. Ja ei se sinun lapsen hoito ei ole työnantajalle arvokasta ja siksi sinulle ei makseta palkkaa.

Vierailija
57/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat. Ei tätä nyt voi verrata sinun tapaukseen, mutta ymmärrän fiiliksen.

Olin lomalla 3 vk ja töissä oli vuoden rauhallisimmat viikot (vähän potilaita) . Nyt kun palasin töihin, potilaita tulee ovista ja ikkunoista.

Kyllä mun mielestä tuo on aika osuva vertaus 😊 Kiitos että tajusit mitä ajan takaa.

Ap

Vierailija
58/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi lastasi. Äiti on niin kateuden sairastuttama, ettei osaa edes nähdä oman lapsensa vauva-aikaa ainutlaatuisena, koska jotkut ovat etätöissä. Ihan kuin etätyö ja äitiysloma edes olisivat millään tasolla toisiinsa verrattavia asioita. Kannatan tuota adoptioehdotusta. Pääse lapsi kotiin, jossa häntä rakastetaan ja aikaa hänen kanssaan arvostetaan. 

Vierailija
59/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Ap on selvä trolli ihmiset, ettekö huomaa?

Ei sitä voi olla huomaamatta. Mutta joskus on hauska leikkiä trollin kanssa, kun itsellä on tylsää. 

Vierailija
60/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noin pienisieluisia kanssasiskoja edes olla?