Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää olla äitiyslomalla kun kaikki muutkin saavat kotoilla etätöissä

Vierailija
18.09.2020 |

Äitiysloman piti olla minulle ihana breikki ja vetäytyminen pois työelämän oravanpyörästä kodin rauhaan. Vuosikausia töitä paiskineena tuntui että en saa ikinä olla vain kotona, joten fiilistelin etukäteen kuinka nyt on minun hetkeni saada elää kotielämää kun muut puurtavat toimistolla maanantaista perjantaihin. Mutta kuinkas kävikään.

Samaan aikaan kun jäin äitiyslomalle, siirtyivät työkaveritkin etätöihin, ja nyt koko Suomi saa kotoilla ja tienata samaan aikaan täyttä palkkaa. Ei sillä, onneksi tämä ei ollut ainoa syyni lapsen hankkimiseen. Fiilis vaan on vähän sama kuin jos olisin ostanut jonkun kivan tuotteen alesta mutta seuraavana päivänä niitä jaettaisiinkin kaikille ilmaisiksi. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Kohtalotovereita?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläiset tekee töitä. Sinä et. Pikkanen ero.

Etätyöläiset tekee töitä, mutta niin tekee äitiysvapaallakin olevat. Ei kannata väheksyä muita.

Mitä töitä ne tekee? Kyselee tuo, etätyöläinen, jolla on kotona kaksi alle kouluikäistä. 

Vierailija
22/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meidän etätyöskentelymme sinulta on pois? Kuvitteletko meidän vetävän lonkkaa työnantajan piikkiin #koskaetätyö?

No minä vuosikaudet haaveilin että saisin tehdä etätöitä monta päivää viikossa että saisin joustavuutta arkeen. Sitä mahdollisuutta ei tullut, joten ajattelin että edes äitiysloma tuo pienen hengähdystauon ainaiseen "maanantai-perjantai aamulla toimistolle illalla kotiin" -oravanpyörään. Ja kyllähän se toikin, mutta nyt se ilo olisi olemassa ilman äitiyslomaakin. Plus että kaikki paikat, joissa piti olla arkipäivisin ihanan tyhjää ja hiljaista, ovat nyt täynnä teitä samperin etätyöläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoitaminen todellakin on täysipäivänen työ, mutta miksi sua kiinnostaa mitä muut tekee? Miten on sulle lisää tai sulta pois missä sun kollegat on? 

N31

Vierailija
24/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt vaan hoitamaan se oma hommasi.

Vierailija
25/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotku vielä väittää, ettei äitiysloma mitään lomaa ole..jepjepJEP.

Vierailija
26/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keväällä olin etätöissä, työmääräni lähes tuplautui. Oli suoranainen helpotus päästä takaisin lähitöihin. Revi siitä, kade.

Vierailija
27/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meidän etätyöskentelymme sinulta on pois? Kuvitteletko meidän vetävän lonkkaa työnantajan piikkiin #koskaetätyö?

No minä vuosikaudet haaveilin että saisin tehdä etätöitä monta päivää viikossa että saisin joustavuutta arkeen. Sitä mahdollisuutta ei tullut, joten ajattelin että edes äitiysloma tuo pienen hengähdystauon ainaiseen "maanantai-perjantai aamulla toimistolle illalla kotiin" -oravanpyörään. Ja kyllähän se toikin, mutta nyt se ilo olisi olemassa ilman äitiyslomaakin. Plus että kaikki paikat, joissa piti olla arkipäivisin ihanan tyhjää ja hiljaista, ovat nyt täynnä teitä samperin etätyöläisiä.

Anna vauva adoptioon niin pääset töihin eikä tarvitse katsella turhan takia tehtyä lasta.

Vierailija
28/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan on paiskittu töitä kotona ihan yhtälailla kun työpaikallakin. Jokainen minuutti leimataan ja selitetään mitä on tehnyt. Eli ei meillä ainakaan oo mitenkään helpompaa. Aamuisin vaan ei tarvi kammata hiuksia tai raahautua tonne kylmään.

Enemmän ärsyttää kun kaikki luulee että vaan kotoilen kaikki päivät ja rentoudun lasten ollessa koulussa.

Vierailija
29/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosikymmeniä freelancer ja kaikki paikat eivät ole mitenkään enemmän täynnä kuin normaalisti. Kuulostat ihmiseltä joka iloitsee ulkomaan lomastaan ainoastaan jos kotisuomessa on samaan aikaan hirveä ilma.

Vierailija
30/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan todella raskas työ. Kyllä ärsytti, että mun loman aikaan muutkin pääsi yllättäen töissä helpommalla. Ei mua ärsyttänyt se, että muut pääsi helpommalla, vaan se, että olisin itsekin loman lisäksi halunnut kevyemmän viikon, enkä aina sitä 12h raatamista. Tein muutenkin enemmän kun moni muu.

Joten ymmärrän sua jotenkin.

Vierailija
31/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta :D Mulla oli loma silloin kun korona tuli ja v*tutti ihan helkutisti kun joka paikka oli yhtäkkiä täynnä "etätyöläisiä", olivat kuin ylimääräisellä lomalla. Olin siis tähdännyt lomani tarkoituksella niin, ettei ainakaan mikään yleinen lomaviikko olisi silloin, niin paskanmarjat toisin kävi.

Siinä mielessä siis ymmärrän ap:n valituksen, mutta ehkä tuo on aihe, jota ei kannata kamalasti ääneen sanoa, kun ei sen äitiysloman pitäisi kuitenkaan ihan mikään loma olla.

Vierailija
32/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olisit halunnut v'ttuilla niille toimistossa käyville, että lällis-lää minäpä saankin olla kotona. Vai mitä haet tällä etätyön kadehtimisella? Äitiysloma ei muuten ole pakollinen. Että tervemenoa vaan takaisin töihin. Pääset tekemään sitä kaipaamaasi etätyötä.

Vierailija
33/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäessä ilmeisesti lähti aivotkin pellolle. Sen verran älyvapaata tekstiä suollettu tähän aloitukseen.

Oi oi, nyt taisi osua hermoon. Miten joku jaksaa tuohtua noin kovasti siitä että minä nyt koen asian näin?

Vierailija
34/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turhaan teit lapsen?

Mietipä nyt, mitä kirjoittelet.

Sinä nautit, jos muilla on kurjaa. Ja kun ei ole, sua ärsyttää.

Vierailija
35/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro sanoi yhdessä haastattelussa, ettei etätyöläiset tee mitään töitä. Kunhan nukkuvat kymppiin, kahvittelevat ja ulkoiluttavat koiraansa. Varmasti näinkin toimivia ihmisiä löytyy, mutta suurin osa hoitaa varmasti työnsä kunnialla. Harva edes pystyy lusmuilemaan, koska työnantaja seuraa tehokkuutta tavalla tai toisella. En ymmärrä, miksi etätyöläisille pitäisi olla kateellinen. Ainoa syy minkä keksin on se, ettei tarvitse kiireellä lähteä autolla aamuruuhkaan.

Vierailija
36/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 4 v kotona lasten kanssa, kyllä ennen koronaa oli lenkkipoluilla ja vaunulenkkeillessä arkisin muita ihmisiä samaan aikaan liikenteessä, työikäisiä. Samoin kaupoissa ja muissa " tyhjissä " paikoissa arkisin. Koronan alettua on itse asiassa vähentynyt ihmisten määrä..

Vierailija
37/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäessä ilmeisesti lähti aivotkin pellolle. Sen verran älyvapaata tekstiä suollettu tähän aloitukseen.

Oi oi, nyt taisi osua hermoon. Miten joku jaksaa tuohtua noin kovasti siitä että minä nyt koen asian näin?

Mihin hermoon :D:D:D Kyllähän tämän jutun älyttömyyden näkee jopa tällainen kaiket päivät työttömänä "loisiva" vapaamatkustajakin. Onhan se ihan älytöntä olla kateellinen toisten töistä, kun itse on kotona hoitamassa vauvaa. Saat vauvan kuulostamaan jonkin asteiselta rangaistukselta, mikä on vielä älyttömämpää. 

Vierailija
38/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläiset tekee töitä. Sinä et. Pikkanen ero.

Etätyöläiset tekee töitä, mutta niin tekee äitiysvapaallakin olevat. Ei kannata väheksyä muita.

Mitä töitä ne tekee? Kyselee tuo, etätyöläinen, jolla on kotona kaksi alle kouluikäistä. 

Sun mies on nähtävästi hoitanut kokonaan teidän lapset ja pitänyt kaikki vanhempainvapaat, koska tuollaisia kyselet. 2 lapsen vanhempana sinun pitäisi ymmärtää se, että vauvan hoito on usein työtä 24/7.

Vierailija
39/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajia kyllä löytyy, mutta osaako kukaan kertoa miksi en saisi tuntea näin?

Ennen töissä ei ollut mitään saumaa päästä vaikka metsälenkille kesken arkipäivän. Nyt kun vaunujen kanssa menen, niin siellähän on koko metsä täynnä "etätyöläisiä". Te alapeukuttajat olette varmaan just näitä. Siinä sitten rukoilette ettei korona poistuisi ikinä, niin että saisitte lusmuilla jatkossakin.

Ei ne lusmuile, ne tekee työnsä. Sun duuni tällä hetkellä on hoitaa vauvaa. Mikä sua ottaa päähän siinä että ihmiset käy ihan normaalisti ulkoilemassa?

No se ottaa päähän että niille maksetaan täyttä palkkaa samalla kun ne ulkoilee. Mulle maksetaan vanhempainpäivärahaa, joka on aika henmetin paljon vähemmän kuin mun normaali palkka. Ja mun työ täällä kotona on vähintään yhtä intensiivistä ja arvokasta kuin kenen tahansa muunkin.

Vierailija
40/84 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kannalta parempi, että annat vauvan isälleen (tai luotettavaan kotiin, jos olet yh). Pääset kadehtimasta etätyöläisiä liittymällä heidän joukkoonsa.