Olen kades lastentarhan työntekiöille
Siellä ne tänäänkin nautteili ulko ilmasta kun hain lapsiani. Leikkivät hippaa auringon paisteessa. Ei varmaan tunnu työltä lain.
Kommentit (49)
jopeko kirjoitti:
ei ole lastentarhoja eikä työntekiöitä.
Ne ovat joko päiväkoteja tai varhaiskasvatuskeskuksia ja ihmiset siellä ovat työntekijöitä.
Meillä on eri murteita.
palkka 2800 eur/kk..
piitkät kesälomat
Minäkin ihmettelen, että mitä työtä se on, kun leikitään, lauletaan ja askarrellaan kaiken päivää. Välillä syödään yhdessä ja otetaan sitten päikkärit, sitten onkin jo välipalan ja ulkoleikkien aika. Kelpais mullekin tommonen työpäivä!
Kylä siinäkin työstä hetkensä on. Ja ennen oli hiukan useammin. Nykyään se on lähinnä laitoskaaosta päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, että mitä työtä se on, kun leikitään, lauletaan ja askarrellaan kaiken päivää. Välillä syödään yhdessä ja otetaan sitten päikkärit, sitten onkin jo välipalan ja ulkoleikkien aika. Kelpais mullekin tommonen työpäivä!
Tuskin.
Saisipa lasten kanssa leikkiä lyödä päivät pitkät ja valmiiden patojen äärellä. Päiväunetkin tekisi niin terää!
Arvostan niin paljon päiväkodissa tehtävää työtä. Kiitos kaikki päiväkodeissa työskentelevät. Ja toivottavasti nautitte noista aloittajan mainitsemista hetkistä työssänne, kun tiedän että niitä vaikeitakin hetkiä on.
Miten joku voi olla päiväkodin tädeille kateellinen?
Lähes yhtä kivaa kuin tarhantätien työ on nuoriso-ohjaajan homma. Saa illat pelata biljardia, korttia, pleikkaa jne. ihanien nuorten kanssa ja siitä vielä maksetaan ja iltalisätkin juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla päiväkodin tädeille kateellinen?
Kyllä minä olen. Haluaisin leikkiä työkseni.
Juuh, entäs sitten kun alkaa ne ihqut kurakelit. Siellä niin sopuisasti neuvottelevat nicojen ja jessicoiden kanssa kurahousujen pukemisista yms.
Vierailija kirjoitti:
palkka 2800 eur/kk..
piitkät kesälomat
Olen työskennellyt eskariopena päiväkodissa, palkka oli 2100/kk. Laskepa siitä mitä jää verojen sun muun jälkeen käteen.
Vakiporukalla lomat meni ihan sen normaalin kertymän mukaan, maksimissaan n. 4-5 viikkoa/vuosi. Minulla ei ollut lomaa, vaan sopimukseni kesti tasan eskarivuoden, sen jälkeen "pääsin" kortistoon.
Uutta sopimusta kyllä tarjottiin taas seuraavasta elokuusta lähtien. Kieltäydyin. Paskinta työtä paskalla palkalla, ei enää ikinä sinne takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lähes yhtä kivaa kuin tarhantätien työ on nuoriso-ohjaajan homma. Saa illat pelata biljardia, korttia, pleikkaa jne. ihanien nuorten kanssa ja siitä vielä maksetaan ja iltalisätkin juoksee.
Ja vanhustentarhassa työ jos vanhuksista tykkää :)
Mene päiväkotiin töihin. Hittoako siinä kateilet. Mikset muuten hoida itse mukuloitasi? Pistä ukkos töihin ja jää itse hoitamaan lapsiasi, kun kerran siitä hoidosta nautit. Ihan järjetöntä korona-aikana muutenkaan viedä lapsia päiväkotiin. Kotihoito tulee sitäpaitsi yhteiskunnalle halvemmaksi kuin lasten hoidattaminen paivähoidossa. Mutta kun noi päättäjät ei sitä tajua. Esim. lestadiolaiskunnissa on kaikkein pienimmät kuntatalouden menot, koska äiteet hoitaa lapset itse. Voitasiin joskus alkaa arvostaa myös kotiäitien ja -isien tekemää työtä!
Vierailija kirjoitti:
Juuh, entäs sitten kun alkaa ne ihqut kurakelit. Siellä niin sopuisasti neuvottelevat nicojen ja jessicoiden kanssa kurahousujen pukemisista yms.
Lätäköissä hyppiminen on just parasta ja kuravellin keittäminen siistii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lätäköissä hyppiminen on just parasta ja kuravellin keittäminen siistii.
Taitaa tädit olla katoksessa tennarit jalassa.
Olen samaa mieltä, ei työ aina tunnu työltä ja ehdottomasti työni positiivisia puolia on tuo vaihtelevuus, eli pääsee ulkoilmaan, pääsee jopa kävelylle työpaikan ulkopuolellekkin, museoihin, kirjastoihin jne.
Mutta täytyy kyllä myös sanoa, että kyllä se leikkiminenkin on aikuiselle aikamoista työtä pidemmän päälle ja kun sitä täytyy koko päivä tehdä, ei ole kovin luontevaa painaa tuntikausia niitä hippaleikkejä ja esittää korostuneen innostunutta ihan kaikesta mitä lapset keksii :D
Ja tietenkin on sitten se fyysisempi puolikin, etenkin pienten ryhmässä oleminen on fyysisesti sen verran raskasta, ettei siellä pysty olemaan ihminen jolla mitään oireita missään päin kehoa, selkäongelmat yleisiä. Siirtymätilanteet ottaa myös aikansa, jos on täysi määrä lapsia, eli niiden leikkien välissä pitää vaihtaa vaippoja ja kun on vaihtanut vaipat kohta taas pitää joltain pestä kakka ja sitten puetaankin jo ulos ja kurakelillä sinne ulos saakin pukea vaikka mitä ja silti sisälle tullessa puolet vaatteista kuivauskaappiin jne.
Ja huom. useimmissa päiväkodeissa ei työntekijöillä ole edes ruokataukoa, omatkin eväät syödään siellä lasten keskellä, juostaan lisäämässä ruokaa tai syötetään useampaakin vauvaa samalla kun yritetään itsekkin mättää ruokaa naamaan.
Päiväuniaika saattaa olla pieni lepotauko kaiken keskellä JOS kaikki nukkuvat, useimmiten eivät nuku, useimmiten yhdellä kestää pidempään nukahtaa samalla kun toinen taas herää aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
jopeko kirjoitti:
Ne ovat joko päiväkoteja tai varhaiskasvatuskeskuksia ja ihmiset siellä ovat työntekijöitä.
Meillä on eri murteita.
ei ne nimitykset ole kiinni murteista.
Siitä vaan alaa vaihtamaan niin ei tarvitse kadehtia. Pääset sinäkin nauttimaan päiväkotiarjesta.