Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti käyttäytyvät pikkupojat tänään

Vierailija
18.09.2020 |

Olin matkalla lähikauppaani, kun kaupasta ulos tulevat pikkupojat heittivät roskiansa maahan vielä ihan roskakorin vieressä. Huomautin pojille roskaamisesta kuten tapanani useasti on.
Vastauksena sain haistattelua ja mummottelua. Mihin on tultu kun näin lapsetkin käyttäytyvät?
Tämä tapahtui Helsingissä ihan rauhallisella alueella. Suomalaisia oli nämä pojat.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, Karen.

Vierailija
22/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin kuvitella närkästyneen AP:n minkkiturkissaan nipottamassa naapuruston lapsille. :D

Mitä se minkkiturkki tähän liittyy? Minä voin olla vittumainen vaikka tuulipuvussa. Jokaiselle räkänokalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttavani, karski moottoripyöräjätkä, huomautti kerran joillekin nuorille pojille roskaamisesta ja pojatpa oli silloin nostaneet roskat ja laittaneet ne roskikseen.

Kai nyt, koska muutenhan tuo karski prätkäjätkä olisi ruvennut hakkaamaan nuoria ja puolta pienempiä poikia, kova jätkä kun on

Vierailija
24/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ei puhe auta tarvitaan Nokian kumipamppua!

Vierailija
25/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin niin kuvitella närkästyneen AP:n minkkiturkissaan nipottamassa naapuruston lapsille. :D

Mitä se minkkiturkki tähän liittyy? Minä voin olla vittumainen vaikka tuulipuvussa. Jokaiselle räkänokalle.

Niin, koska Sinulla on oikeus.

Huvittavaa, kun te nipot päällepäsmärit ette edes tajua, että te olette niitä itsekkäitä ja yhteiskuntaan sopeutumattomia, eivät suinkaan uhrinne.

Vierailija
26/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunajat. Lapset huökkää vanhempiaan vastaan

mies52v

Vierailija
27/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei omaa kokemusta tarvitse yleistää koskemaan ihan kaikkia pikkupoikia. 

Vierailija
28/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinusta ympäristön roskaaminen on hyväksyttävää toimintaa? Kotonaanhan kukin voi elää kuin pellossa, mutta yhteiset julkiset tilat ovat viihtyisiä vain jos ne pidetään siistinä. Ei jokaisen perässä voi kulkea verorahoilla maksettavaa siivoojaa!

Vierailija
29/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä näen että aikuisen pitää puuttua lasten roskaamiseen jos sellaista näkee. Jos emme puutu, sallimme sen tapahtuvan. Itse puutun aina.

Vierailija
30/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun kävin 10 vuotiaana ostamassa äidille yhden postimerkin. Olin pyörällä ja ajoin kolme kilometriä se postimerkki sormissa kotiin ja kerran se lensikin kädestä kun ajoin kuoppaan. Ihme kun liima ei mennyt huonoksi, silloin oli vain niitä nuoltavia. Mutta että en laittanut sitä edes taskuun tms vaan toin hyppysissä, aika huono olin organisoimaan.

Vierailija
31/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kaupassa tällä viikolla ja poikaporukka roskasi ja metelöi. Aikani kuuntelin kun myyjä ei saanut touhuun järkeä. Asiallisesti huomautin ja sain kettuilua nulikoilta. Kannoin niskasta pihalle. Oli kyllä raskaita ipanoita. Remmiä kotona niin oppivat.

Vierailija
32/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska Sinulla on oikeus.

Huvittavaa, kun te nipot päällepäsmärit ette edes tajua, että te olette niitä itsekkäitä ja yhteiskuntaan sopeutumattomia, eivät suinkaan uhrinne.

Roskaaminen on siis epäitsekkään ja yhteiskuntaan sopeutuneen hienon ihmisen merkki? Hyvä tietää.

Viime viikolla huomautin ihan aikuiselle miehelle siitä, ettei sitä muoviroskaa tarvitse nurmikolle heittää kun roskis olisi viiden metrin päässä. Nyt harmittaa että nuhtelinkin tuollaista ihmiskunnan helmeä.

Vierailija
33/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tapana puuttua bussissa jos nuoriso kiroilee ja bussissa on pieniä lapsia. Aina mietin millaisen vastaanoton saan, mutta täytyyhän tuollaiseen kielenkäyttöön puuttua.

Vierailija
34/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Texasranger kirjoitti:

Olin itse kaupassa tällä viikolla ja poikaporukka roskasi ja metelöi. Aikani kuuntelin kun myyjä ei saanut touhuun järkeä. Asiallisesti huomautin ja sain kettuilua nulikoilta. Kannoin niskasta pihalle. Oli kyllä raskaita ipanoita. Remmiä kotona niin oppivat.

Juupa juu. Ja sitten suhisit pihakoivulle.

Vierailija
35/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tapana puuttua bussissa jos nuoriso kiroilee ja bussissa on pieniä lapsia. Aina mietin millaisen vastaanoton saan, mutta täytyyhän tuollaiseen kielenkäyttöön puuttua.

Sitä näkee bussissa kaikenlaista. Jalat penkillä ja sitä yhtäkin paikkaa haistatellaan koko ajan.

Vierailija
36/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä on nykyään se, että jos vieras aikuinen huomauttaa lapsille vaikkapa juuri roskaamisesta, lapset vain soittavat suutansa ja kommentoivat tyyliin "sä et mua määräile". Tätä tapahtuu paljon myös koulussa. Osa lapsista niskoittelee ja vastailee nokkavasti "sä et oo mun ope". Itse olen siis opettaja ja puutun kyllä herkästi lasten käytökseen myös työni ulkopuolella, jos tarve vaatii. Pyrin tekemään sen aina asiallisesti ja ystävällisesti, mutta silti vastaus on joskus tuollainen. 

Silti valtaosa lapsista on edelleen hyvin käyttäytyviä tai jos heille joutuu huomauttamaan jostain, he ymmärtävät nolostua. 

Ja ihan yhtenään en sentään minäkään kulje kaduilla etsimässä epäkohtia...

Vierailija
37/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Kautta aikojen lapset on hölmöilleet ja soittaneet suutaan

B. Myös kotona kasvatetut lapset perseilee joskus. Koska lasten etuaivolohko on vielä kypsymätön.

C. Teen töitä puistoalueella, eniten roskaavat aikuiset ihmiset. Tupakantumpit on suurin roskaryhmä.

Vierailija
38/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, Karen.

Karen on tuollalailla käyttäytyvän lapsen äiti, joka luokkaantuu, kun HÄNEN mussukkaansa kommennetaan. Eli ilmeisesti sinulta löytyy kotoa tällainen mussukka?

Vierailija
39/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A. Kautta aikojen lapset on hölmöilleet ja soittaneet suutaan

B. Myös kotona kasvatetut lapset perseilee joskus. Koska lasten etuaivolohko on vielä kypsymätön.

C. Teen töitä puistoalueella, eniten roskaavat aikuiset ihmiset. Tupakantumpit on suurin roskaryhmä.

Varmasti lapset ovat kautta aikojen soittaneet suutaan ja hölmöilleet, mutta se ei poista sitä että meidän aikuisten tehtävä on puuttua kun lapset hölmöilevät. Osoitamme välinpitämättömyyttä jos emme puutu.

Vierailija
40/51 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä löytyy näin paljon roskaavia nulikoita puolustelevia? Taitaa kotoa löytyä vastaava kullannuppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan