Tyly käytös lasta kohtaan
Olimme 4-vuotiaan lapseni kanssa kauppakeskuksen hississä, kun hän kirkkaalla viattomalla äänellä kysyi joltain naiselta "Miksi sulla on noin iso maha". Nainen tuijotti hetken poikaani mutta ei vastannut yhtään mitään. Siis ymmärrän että tuo on epäkohtelias kysymys, mutta pieni lapsihan kysyy tuommoista täysin vilpittömästi. Siskoni isoa vatsaa poikani usein paijaa ja sanoo miten ihanan pehmeä se on. Sillä tavalla ajatellen oli vähän tyly tuo nainen hississä. Koitin lapselleni selittää, että kaikki eivät vain tykkää jutella tuntemattomille
Kommentit (9)
Alkaa käydä niin tylsäksi nää aloitukset että nyt häivyn täältä!
Niin. Et ilmeisesti koskaan ojenna lapsesi vilpittömiä puheita.. hänestä kasvaa teini joka sitten heittelee sitä ärsyttävää "vilpitöntä" läppää.
Tuleva kiusaaja tai ah, niin suorapuheinen räväkkä persoona.
"Lapsi kulta, miksi sinä olet noin tyhmä?"
Ei ole tylyä. Ei ole pakko lässyttää lapsille jos ei halua. Opettakoon vanhemmat ettei vieraille ihmisille tarvitse kommentoida mitään, se ei ole kohteliasta.
Koska minulla on massu täynnä isäsi siemeniä.
Et varmaan pahastu, jos sanon lapsellesi, että täti tässä vuorostaan ihmettelee kovasti miten sinä oletkaan noin ruma ja tyhmä?
Ei välttämättä ole edes trolli. Olen todistanut vierestä kun vanhempi ei tee yhtään mitään jos lapsi käyttäytyy huonosti.
Esim. tutun lapsi tönäisi aika kovaa omaa lastani ilman syytä joka sitten kaatui ja alkoi itkemään. Tämä äiti vain tuijottaa eikä tee elettäkään toruakseen omaa lasta.
Töniminen ei jäänyt yhteen kertaan ja muutamilla kerroilla tuli haavakin.
Tämän saman tyypin toinen lapsi aina kiusasi lapseni leikkejä ja jopa rikkoi leluja. Jouduin itse puuttumaan näihin sillä välin kun tämä äidin päässä pyöri pari hernettä ympyrää.
Ihmettelee miksi ei olla pitkiin aikoihin nähty.
Lapsille opetetaan tapoja ikätasoisesti.
Kyllä noinkin pienelle voi sanoa että ihmisten ulkonäöstä puhuminen on epäkohteliasta.
En yhtään ihmettele jos ei vastannut. Tosi epäkohteliasta.