Uniongelmista kärsivät?
Oletteko kokeilleet allergialääkettä, antihistamiinia unilääkkeeksi? Onko lääkäri ehdottanut?
t. Allerginen, jolla on ongelmana unirytmin aikaistuminen, kun joutuu käyttämään antihistamiinia. Tahtoisi jaksaa hereillä, mutta pilkkii, pilkkii, pilk ja uni on sikeämpää.
Kommentit (8)
Ataraxia olen käyttänyt. Tehoaa kohtalaisesti lievään nukahtamisongelmaan.
Ataraxia joo. Ei toimi minulla koska ongelmani ei ole se etteikö väsyttäisi vaan se etten pysty nukahtamaan väsymyksestä huolimatta.
Ilman reseptiäkin saa pienempiä määriä, mutta jos tahtoo 100 kpl paketin, niin vaatii jo reseptin. Yksi pilleri päivässä alkaa väsyttämään, kun käyttöä jatkaa useita päiviä. Eka pilleri ei siis vielä väsytä. Sitten kun väsyttää, niin väsymys voi jatkua, vaikka lopettaisi lääkityksen.
Otan pillerin iltapäivällä, jotta ei väsyttäisi liikaa. Aamulla otettuna väsyttää päivällä ja iltapäivällä otettuna nukkumaanmennessä. Väsytyshuippu tulee siis vähän viiveellä, joten kannattaa ottaa mieluummin aikaisemmin, eikä vasta nukkumaanmennessä. Jos otan vasta illalla menen samalla nukkumaan, voi uni olla levottomampaa, sikeää, kuin olisi halolla päähän lyöty ja silti ei virkistävää.
ap
Minulla pitäisi olla vähiten väsyttävä käytössä, mutta kyllä silti haittana on väsymys tai oikeastaan uneliaisuus. Vaikuttava aine omassani on desloratadiini. Vaikutuksen pitäisi olla yhdelläkin pillerillä ympärivuorokautinen, mutta iltapäivällä otettuna voi syventää yöunta eli vaikutus ei ole pidempiaikaisessa käytössäkään minulla tasainen ympäri vuorokauden.
Atarax on vanhemman polven antihistamiini, jota en ole koskaan käyttänyt. Varmaankin väsyttävä? Haittavaikutuksenahan näissä on muuten hyvä siedettävyys, mutta väsymys.
ap
Antihistamiini käytössä allergian vuoksi. Joko ei mitään vaikutusta nukahtamiseen tai sitten nukkuisin ilman lääkettä vieläkin huonommin.
Ei tehoa mitkään kevyet allergialääkkeet. Noi allergialääkkeet on ihan yhtä tyhjän kanssa ja raivostuttaa et niitä tyrkytetään niinkun ne ois joku oikee keino.
En ole kokeillut, mutta voisin kokeilla. Tarkoitatko ilman reseptiä saatavaa allergialääkettä? En viitsi reseptiä ruinata, koska en ole allerginen.