Vein lapsen hoitoon vaikka minulla vapaapäivä, mitä ajattelette??
Eli meillä 2v7kk tyttö joka ollut päiväkodissa kohta 3 kuukautta, kun palasin työelämään. Teen vuorotyötä, useimmiten aamuvuoroa, satunnaisia iltavuoroja ja joskus v.loppuja. Joskus siis viikolla on näitä arkivapaita. Yleensä aina pidän vapaapäivillä lapsen kotona, mutta tänään vein hänet päiväkotiin. Olen siivonnut talon perusteellisesti, pessyt pyykkiä, laittanut ruokaa ja hengaillut koneella ;) Olenko kamala äiti kun oleskelen yksin kotona ja lapsi hoidossa? Lapsi viihtyy kyllä hyvin hoidossa ja tänään on tietty lyhyempi päivä.. Mietin vain pidättekö muut lapsen kotona aina kuin mahdollista? Jotenkin ajattelen, että lapsella kivempi hoidossa kavereiden kanssa kuin kanssani kotona kun teen koko ajan kotitöitä..
Kommentit (43)
Vanha ketju, mutta en minä halua verorahoillani maksaa ap:lle vapaapäivää. Päiväkodeissa on muutenkin ruuhkaa. Siivota ei tarvitse koko taloa kerralla, jos se on lapsen kanssa työlästä.
Itsellä ei ollut aikoinaan tuollaista ongelmaa, sillä olen aina ollut töissä ma-pe, joten lapset ovat aina olleet vapaapäivinäni kotona. Koska ei ollut mitään tukiverkkoa, niin olisin ehkä vienyt lapset päivähoitoon, jos se olisi ollut mahdollista. Olisi ollut niin paljon helpompi järjestää vaikka itselle meno hammaslääkäriin, olisi ehkä voinut päästä kunnalliseen, nyt on aina pitänyt käyttää kallista yksityistä, kun pääsee vaan illalla. Tämä esimerkiksi.
Nykyisessä tilanteessa en ehkä veisi, jos nyt olisi lapsia päiväkodissa. Siellähän on hirveä hoitajapula, ja uhkana, että päiväkoteja suljetaan, kun ei ole henkilöstä. En haluaisi kuormittaa yhtään lisää.