Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias poikamme uskoo yhä joulupukkiin. Tulisiko kertoa totuus?

Vierailija
14.11.2013 |

Pelkään, että kaverit pian kiusaavat neljäsluokkalaistamme koulussa, kun uskoo edelleen joulupukkiin. Olisiko hyvä meidän vanhempien valaista hieman totuutta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkkuni uskoi joulupukkiin todella vanhaksi. Sanoi, että joulupukki on totta, koska hänen isänsä ei valehtele koskaan.

Nyt tämä serkkuni on upporikas kahden yliopistotutkinnon omaava kolmen lapsen isä.

Vierailija
2/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskoi joulupukkiin 10-vuotiaaksi. Siitä asti on usko vähän vähentynyt. Nyt on juuri täyttänyt 12 eikä oikein ole vieläkään aivan varma asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsesi katsoa elokuvan Mitä tapahtui joulupukille, pääosassa joku Tim.

Vierailija
4/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa uskoa. Kyllä sitten jossain vaiheessa tajuaa asian laidan ja pettymys on pienempi kun itse sen tajuaa.

Vierailija
5/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin 9 ja 7 -vuotiaat uskovat ihan täysillä. En viitsi sitä heiltä riistää pois, kun onhan se aika kiva satu kumminkin. Ja kukaan ei kyllä naureskele sille asialle. Vann meistä se on ihanaa joulun taikaa vaan..

Vierailija
6/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerrottiin 7-vuotiaana. Tulin siitä hyvin vihaiseksi. Harmitti pitkään, että sekin juttu piti pilata niin aikaisin.

Vierailija
7/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää paljastako! Minä uskon pukkiin vieläkin :)

t. 30v

Vierailija
8/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin meidän pojalle ekaluokalla, ettei pukkia ole olemassa. No eihän tämä uskonut, vaan usko pukkiin säilyi nelosluokalle asti, jolloin viimein muiden pukkiin uskovien kavereidenkin usko oli hellittänyt, ja uskoi viimein ettei pukkia ole. 

Vierailija
9/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä älyttömän "lapsellisia" lapsia. Vaikea uskoa että näin monen näinkin isot lapset uskovat joulupukkiin. Ei siinä mitään väärää ole, tuntuu vaan oudolta. 

Vierailija
10/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 19:10"]

Nyt tämä serkkuni on upporikas kahden yliopistotutkinnon omaava kolmen lapsen isä.

[/quote]

Lopeta paskan jauhanta. Vai uskotko itsekin vielä satuihin?

Jos mielii rikkaaksi, ei ole aikaa lueskella urakalla mitään liukuhihnatutkintoja. Ellei tietty ole perinyt omaisuuttaan, mutta se ei älynlahjoista taas kerro mitään.

Vierailija
11/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kertoisin jo totuuden. Pidän itsekin kaikista joulupukki- ja tonttujutuista, saduista yms., mutta erottaisin faktan ja fiktion toisistaan tuossa iässä, ei silti tarvitse tulla tylsäksi ihmiseksi :) Usein lapset kai ovat jotenkin ylpeitä, kun heille selviää, että joulupukki onkin pienten lasten juttu ja HÄN on jo niin iso, että tietää totuuden. Mutta jos lapsi alkaa lähestyä jo murkkuikää, voi olla, että häpeäisi enemmänkin omaa "tyhmyyttään". Ehkä aloittaisin kertomisen vihjailemalla, että "mitenkähän se pukki oikein ehtisikään kiertää koko maapallon jouluna, eipä mitenkään" tms. mistä lapsi voi itse keksiä koko jutun. En sanoa täräyttäisi.

Vierailija
12/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti tulee kertoa. Poika raukka

Vierailija
13/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko oikeasti, vai "uskooko" varalta, että "JOS se Pukki sittenkin olisi olemassa, niin uskon, ettei jää lahjat saamatta"...

Vierailija
14/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako uskoa tosissaan? Meilläkin 8v. sanoo, että "joulupukki on olemassa", mutta virnistää samalla niin, että ei itsekään kyllä enää usko siihen. Meillä ollaan aina uskoteltu, että pukki tuo vaan ne lahjat ja ihmiset ne ostaa, kun lapsi kuulee koko ajan kuitenkin juttelua "mitäköhän ostaisin mummolle joululahjaksi" jne.

Vierailija
15/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo oikeasti.

ap

Vierailija
16/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joulupukkiusko kestää ihme kyllä nykyään kauemmin kuin ennen. Omassa lapsuudessani viimeistään ekalla luokalla kaikille valkeni totuus.

Nyt huomasin että 9v kavereineen tosissaan mietti että onko jp olemassa vai ei. Lopputulos oli n. 3 puolesta ja 2 vastaan.

Vierailija
17/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9-v. poika ja sama juttu.... on kyllä rivien välistä ja vähän suorempaankin asiaa paljastettu ja koulussa asiasta kuullut mutta taitaa olla niin, että halu uskoa pukkiin on sen verran lujassa, että ei realiteetteja halua kuunnella "tosissaan", ainakin näin joulun lähestyessä on ehkä vähän "turvallisempi" uskoa pukkiin kuin alkaa asiaa kovin topakasti kieltämään... ; )

Vierailija
18/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:15"]

Uskoo oikeasti.

ap

Meillä uskoi vielä 11 vuotiaana, oikeasti. Kun oli täyttämässä 12 oli kyllä pakko kertoa. Ja pilkkaajille voin kertoa että kyseessä älykäs lapsi jolla erittäin vilkas mielikuvitus.

[/quote]

Vierailija
19/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös...Miksiköhän nykylapset uskovat/haluavat uskoa joulupukkiin paljon kauemmin kuin ennen?! Itse en uskonut enää n. 6-7 vuotiaana.

Olen kyllä kuullut, ettei "lapsen uskosta" ole mitään haittaakaan, vaan lapsi uskoo juuri niin kauan kuin itse tarvitsee.

Vierailija
20/31 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 9 v poika, joka uskoo ihan täysiä ja aidosti joulupukkiin. Hienoista epäilyä on ollut ajoittain ilmassa. Ihmetteli tässä joku aika sitten, että miksi joulupukin tuoman yöpuvun kauluksessa lukee että anttila. Olen myös miettinyt, että pitäisikö totuus jo paljastaa. Mutta toisaalta... asia selviää heille ennen pitkää kuitenkin. Mutta toisaalta jos joskus kysyy, niin en aio enää vakuuttaa, että joulupukki on olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän