puheluun vastaaminen
oletatko aina, että jos soitat esim. ystävällesi, niin hän soittaa sinulle takaisin, nähtyään, että olet soittanut?
Minä olettaisin näin
Kommentit (9)
Kyllä mä periaatteessa oletan, koska itse soitan takaisin jos mulle on soitettu. Kaikilla tosin ei ole tapana, kai ihmisillä vaan on vähän erilainen puhelinkulttuuri.
no en, minullahan se asia on, ei hänellä
Jos soitan vanhemmilleni, oletan niiden soittavan takaisin. Yleensä laittavat viestin, jos eivät ehdi soitella. Ollaan päivittäin tekemisissä, joten huolestuisin jos en saisi yhteyttä.
Kavereilta odotan myöskin edes "soitit?"-viestiä takaisin. Itse ainakin pistän viestin puhelun nähtyäni, jos en voi soittaa. Tosin ei kaikki pistä mitään takaisin, enkä siitä loukkaannu.. Silti se on vähän hassua jos toinen ei noteeraa mitenkään, voihan se toki aina unohtua. Jos joku on soittanut mulle, mietin kyllä mitähän asiaa sillä mahtaa olla :D
Riippuu kenelle soitan. Joidenkin tiedän automaattisesti soittavan mulle takaisin, ja toisille saatan laittaa perään viestin; "Soittaisitko kun kerkeät?"
En välttämättä odota puhelua, saatan soitella joillekin ihan muuten vain. Jos olen soittanut kahdesti, on minulla silloin jo asiaakin ja silloin ystävät soittavat takaisin ellen ole laittanut asiasta jo tekstiviestiä, sama toiseen suuntaan. Mutta kaikki kyllä tietävät, että en välttämättä pääse soittamaan heti tai edes muutaman tunnin sisällä, illallakaan ei välttämättä ole hyvä, soitan kuitenkin heti kun on hyvä.
Meidän kaveripiirissä kaikilla on pieniä lapsia (ikävälillä 0-4v, kaikilla vähintään 2). Ymmärrän hyvin, ettei pienten lasten kanssa aina ehdi vastata ja välillä ei ehdi edes soittaa takaisin. Joskus ajattelen soittavani kaverille takaisin vaikka muksujen päiväuniaikaan, mutta sitten tuleekin jotain yllättävää ja soittaminen unohtuu.
Yksi kaveri loukkaantui minulle toden teolla kun en kevättalvella soittanut hänelle moneen päivään takaisin. Meillä olivat molemmat lapset ja mies noroviruksen kourissa, oli vähän muuta tekemistä. Kyllähän tuo kaverikin tajusi, kun asiasta tuli puhetta.
Meidän kaveripiirissä kaikilla on pieniä lapsia (ikävälillä 0-4v, kaikilla vähintään 2). Ymmärrän hyvin, ettei pienten lasten kanssa aina ehdi vastata ja välillä ei ehdi edes soittaa takaisin. Joskus ajattelen soittavani kaverille takaisin vaikka muksujen päiväuniaikaan, mutta sitten tuleekin jotain yllättävää ja soittaminen unohtuu.
Yksi kaveri loukkaantui minulle toden teolla kun en kevättalvella soittanut hänelle moneen päivään takaisin. Meillä olivat molemmat lapset ja mies noroviruksen kourissa, oli vähän muuta tekemistä. Kyllähän tuo kaverikin tajusi, kun asiasta tuli puhetta.
Jos puheluuni ei vastata, laitan tekstarin perään, mitä asiani koskee. Tekstariin pystyy vastaamaan helpommin esim. työaikana. Oikeastaan mielummin laitan tekstarin ylipäätään enkä soita juurikin tuon takia.
Oletan kyllä että minulle soitetaan takaisin. Aina kuitenkaan näin ei tapahdu.. Tosi ärsyttävää toisinaan :D Tulee sellanen tunne ettei niitä kiinnosta mitä asiaa mulla on. Ja ehkä joskus niitä ei kiinnostakkaan :D
Joskus tietenki saattaa ajatella että soittaa myöhemmin takaisin, jos ei sillä hetkellä ehdi ja sitten se unohtuu.