Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada asumistukea asuntoon, johon vain miehellä on vuokrasopimus?

Vierailija
13.11.2013 |

Olemme eroamassa ja haluaisin jäädä lasten kanssa nykyiseen vuokra-asuntoon. Vuokrasopimus on miehen nimissä. Kyse on työsuhdeasunnosta, joten sopimus ei ole muutettavissa minun nimiini. En varmaankaan voi saada asumistukea, vaikka asun tosiasiassa asunnossa. Mutta voiko mieheni asua muualla, pitää tätä vuokralla ja saada asumistukea. No mutta sittenhän se arvioidaan miehen tulojen mukaan.... ei tämä nyt taida mitenkään onnistua vai tietääkö joku paremmin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siinä vuokralla, työsuhdeasunto, joten sinä et voi edes siihen jäädä. Ellei miehesi työnantaja tee jotain todella harmaata, niin sitten varmasti onnistuu, jonkun alivuokralaisteeman kautta.

Eli, etsi asunto, sitten saat tukea.

Vierailija
2/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun ja miehesi pitäisi saada tukea?

Pitäisköhän jokaisen vaan, edes yrittää, maksaa oma asumisensa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalahkolta kuulostaa. Taloudellisessa mielessä helpoitenhan se menisi, jos asuisitte ristiin suunnilleen samanhintaisissa vuokra-asunnoissa - siis sinä olisit kirjoilla muualla ja mies tuossa nykyisessä asunnossa, vaikka fyysisesti asuisitte päinvastoin. Eri asia, kannattaako moinen ratkaisu käytännössä, kun tulee huomioida muitakin juttuja.

Vierailija
4/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajaa saattaa kiinnostaa, miksi mies on edelleenvuokrannut työsuhdeasuntonsa

Vierailija
5/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 20:51"]

Verottajaa saattaa kiinnostaa, miksi mies on edelleenvuokrannut työsuhdeasuntonsa

[/quote]

Jep, ei tule millään onnistumaan.

Vierailija
6/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ihmisiä, ihmeellisiä kysymyksiä. Eiköhän yhärille aina jostain asunto tukineen järjesty, lapsia ei voi pistää kärsimään siitä, että vanhemmilla on elämänhallinta hukassa. Jollain kun vielä voisi taata sen, että nämä luuserit eivät pääse hyötymään sen varjolla, että heillä on lapsia.

Vierailija
7/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu kun on työsuhdeasunto. verottaja ja kela näkevät osoitetiedot ja palkat ja tukihuijarilta takaisinperintä tulee kalliiksi. 

Hanki uusi asunto, kämppä jää miehelle. 

Vierailija
8/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut työsuhde asunnossa. Riippuu varmaan siitä että minkälainen sopimus miehellä on työnantajansa kanssa, eli saako hän vuokrata asunnon edelleen vai ei. Periaatteessa jos työnantaja on antanut miehelle asunnon käyttään, niin mitä se töntantajaa kiinnostaa että miten mies tuon etunsa käyttää, eli asuuko siinä itse, vai pitääkö siellä tyttöystävää vai ex-vaimoa.

Se kuitenkin on selvää että tukea et saa jos et oikesti maksa vuokraa.

Vierailija
9/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 21:07"]

En ole koskaan asunut työsuhde asunnossa. Riippuu varmaan siitä että minkälainen sopimus miehellä on työnantajansa kanssa, eli saako hän vuokrata asunnon edelleen vai ei. Periaatteessa jos työnantaja on antanut miehelle asunnon käyttään, niin mitä se töntantajaa kiinnostaa että miten mies tuon etunsa käyttää, eli asuuko siinä itse, vai pitääkö siellä tyttöystävää vai ex-vaimoa.

Se kuitenkin on selvää että tukea et saa jos et oikesti maksa vuokraa.

[/quote]

kyllä tahoja kiinnostaa... verottaja viimeistään puuttuu, ellei eksä reiluna maksa sitä nimellään ja harmaalle mennään, mutta tässäkään tilanteessa ap ei voi saada mitään tukea.

Ap, etsi asunto, se on fiksuinta ja parasta ihan muutenkin.

Vierailija
10/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jätä lapsia miehelle, kun hänellä kerran on asuntokin? Otat sitten itsellesi vaikka jonkun alivuokralaishuoneen ja sovit miehen kanssa, että käyt lapsia tapaamassa hänen luonaan, hänellä on varmaankin parempi taloudellinen tilanne. Jos hän ei ole yhdenkään lapsesi isä, ei kyllä varmaankaan suostu järjestelyyn, mutta toivotaan parasta, minä ainakaan en maksa veroja siksi, että asiansa huonosti hoitaneet saavat kerjätä asumistukea ja muita etuuksia. Helppohan sitä olisi itse kunkin ryhtyä yhteiskunnan elätiksi, mutta ei anna luonto periksi ainakaan minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi